Bakalářská práce je věnována sociálnímu podnikání neziskové organizace Charity Kralupy nad Vltavou. Zaměřuje se na marketing second handu Šuplík a jeho vnímání veřejností.
V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky z oblasti sociální ekonomiky, sociálního podnikání a marketingu. Praktická část obsahuje analýzu marketingového mixu Šuplíku. Analýza je doplněna o dotazníkové šetření provedené mezi zákazníky sociálního podniku.
Z analýzy a dotazníkového šetření vyplývá, že zákazníci Šuplíku jsou s nákupy spokojeni. Vědí, že je Šuplík sociálním podnikem a vnímají tuto skutečnost jako důležité hledisko ovlivňující jejich rozhodnutí o nákupu. O konceptu sociálního podnikání povědomí mají, ale význam tohoto pojmu jim je spíše nejasný. Organizace se snaží využívat celou škálu dostupných marketingových nástrojů a lze konstatovat, že marketing sociálního podniku je na dobré úrovni. Přesto byly nalezeny drobné nedostatky. V rámci práce jsou formulována konkrétní doporučení, která by organizaci mohla pomoci tyto nedostatky odstranit, zlepšit marketing a komunikaci se zákazníky a veřejností.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is devoted to the social entrepreneurship of non-profit organization Charity Kralupy nad Vltavou. It focuses on marketing of second hand Šuplík and its perception by the public. The theoretical part summarizes the knowledge of the social economy, social entrepreneurship and marketing. The practical part contains an analysis of the marketing mix of Šuplík. The analysis is complemented by a questionnaire survey conducted among customers of social enterprise. The analysis and questionnaire survey shows that customers of Šuplík are satisfied with their purchases. They know that Šuplík is a social enterprise and they perceive this fact as an important factor that influences their purchasing decisions. They are aware of the concept of social entrepreneurship, but the meaning of this concept is rather unclear to them. Organization is trying to use the full range of available marketing tools and it can be said that social enterprise marketing is at a good level. Nevertheless, minor shortcomings were found. The thesis formulates specific recommendations that could help the organization to address these shortcomings, improve marketing and communication with customers and the public.
Klíčová slova
Sociální podnikání, sociální podnik, marketing, nezisková organizace, zákazníci
Klíčová slova v angličtině
Social entrepreneurship, social enterprise, marketing, non-profit organization, customers
Rozsah průvodní práce
59 s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována sociálnímu podnikání neziskové organizace Charity Kralupy nad Vltavou. Zaměřuje se na marketing second handu Šuplík a jeho vnímání veřejností.
V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky z oblasti sociální ekonomiky, sociálního podnikání a marketingu. Praktická část obsahuje analýzu marketingového mixu Šuplíku. Analýza je doplněna o dotazníkové šetření provedené mezi zákazníky sociálního podniku.
Z analýzy a dotazníkového šetření vyplývá, že zákazníci Šuplíku jsou s nákupy spokojeni. Vědí, že je Šuplík sociálním podnikem a vnímají tuto skutečnost jako důležité hledisko ovlivňující jejich rozhodnutí o nákupu. O konceptu sociálního podnikání povědomí mají, ale význam tohoto pojmu jim je spíše nejasný. Organizace se snaží využívat celou škálu dostupných marketingových nástrojů a lze konstatovat, že marketing sociálního podniku je na dobré úrovni. Přesto byly nalezeny drobné nedostatky. V rámci práce jsou formulována konkrétní doporučení, která by organizaci mohla pomoci tyto nedostatky odstranit, zlepšit marketing a komunikaci se zákazníky a veřejností.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is devoted to the social entrepreneurship of non-profit organization Charity Kralupy nad Vltavou. It focuses on marketing of second hand Šuplík and its perception by the public. The theoretical part summarizes the knowledge of the social economy, social entrepreneurship and marketing. The practical part contains an analysis of the marketing mix of Šuplík. The analysis is complemented by a questionnaire survey conducted among customers of social enterprise. The analysis and questionnaire survey shows that customers of Šuplík are satisfied with their purchases. They know that Šuplík is a social enterprise and they perceive this fact as an important factor that influences their purchasing decisions. They are aware of the concept of social entrepreneurship, but the meaning of this concept is rather unclear to them. Organization is trying to use the full range of available marketing tools and it can be said that social enterprise marketing is at a good level. Nevertheless, minor shortcomings were found. The thesis formulates specific recommendations that could help the organization to address these shortcomings, improve marketing and communication with customers and the public.
Klíčová slova
Sociální podnikání, sociální podnik, marketing, nezisková organizace, zákazníci
Klíčová slova v angličtině
Social entrepreneurship, social enterprise, marketing, non-profit organization, customers
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě analýzy marketingové komunikace sociálního podniku Farní charity Kralupy nad Vltavou a dotazníkového šetření mezi jejími zákazníky navrhnout opatření pro lepší možnosti komunikace Farní charity s veřejností a se zákazníky.
Struktura (obsah) práce:
1. Teoretické zakotvení pojmů z oblasti sociálního podnikání a marketingu
2. Analýza marketingové komunikace sociální podniku Farní charity Kralupy nad Vltavou
3. Analýza nákupního rozhodování a postojů zákazníků sociálního podniku Farní charity Kralupy nad Vltavou
4. Návrhy na opatření v oblasti marketingu a komunikace se zákazníky
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě analýzy marketingové komunikace sociálního podniku Farní charity Kralupy nad Vltavou a dotazníkového šetření mezi jejími zákazníky navrhnout opatření pro lepší možnosti komunikace Farní charity s veřejností a se zákazníky.
Struktura (obsah) práce:
1. Teoretické zakotvení pojmů z oblasti sociálního podnikání a marketingu
2. Analýza marketingové komunikace sociální podniku Farní charity Kralupy nad Vltavou
3. Analýza nákupního rozhodování a postojů zákazníků sociálního podniku Farní charity Kralupy nad Vltavou
4. Návrhy na opatření v oblasti marketingu a komunikace se zákazníky
Seznam doporučené literatury
Bačuvčík, R., & Harantová, L. (2016). Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM.
Dohnalová, M., Deverová, L., Legnerová, K., & Pospíšilová, T. (2015). Lidské zdroje v sociálních podnicích. Praha: Wolters Kluwer.
Hunčová, M. (2007). Sociální ekonomika a sociální podnik. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Kotler, P. (2007). Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2004). Marketing. Praha: Grada.
Trčka, L. (2014). Sociální podnikání: teorie pro praxi. Brno: Ústav sociálních inovací.
Seznam doporučené literatury
Bačuvčík, R., & Harantová, L. (2016). Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM.
Dohnalová, M., Deverová, L., Legnerová, K., & Pospíšilová, T. (2015). Lidské zdroje v sociálních podnicích. Praha: Wolters Kluwer.
Hunčová, M. (2007). Sociální ekonomika a sociální podnik. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Kotler, P. (2007). Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2004). Marketing. Praha: Grada.
Trčka, L. (2014). Sociální podnikání: teorie pro praxi. Brno: Ústav sociálních inovací.