Práce představuje propojení jazyka a hudby a jejím výstupem jsou hudební říkanky, které lze použít pro výuku anglického jazyka. Teoretickým bádáním v pramenech jazykových, hudebních a hudebně psychologických nastavuje kritéria pro správné uchopení dané problematiky. Praktická část poskytuje vhled na autorův přístup k tvorbě hudebního obsahu a jeho využití ve vytváření materiálů pro učitele. V práci jsou rozebrány teoretické náležitosti a souvislosti výuky cizích jazyků, především angličtiny, a jsou srovnány s hudební výchovou. Cílem práce je představit užitečnost hudby na pozadí anglických říkanek a definovat a kategorizovat u nás celkem neznámý žánr hudebních říkanek.
Anotace v angličtině
The paper introduces music and language connected in musical chants usable in ESL classrooms. It sets criteria for musical chants creation by researching language and musical (or musical-psychological) aspects of both fields. Practical part follows by showing author's original style used in music and/or ESL materials creation. Theoretical issues of connecting music and English are presented in the work alongside its ultimate goal to define and categorize the genre of musical chants that is yet to be fully appreciated in the Czech Republic.
Klíčová slova
Hudební říkanky, angličtina jako druhý jazyk, hudba a jazyk, metody výuky, tvorba hudby
Klíčová slova v angličtině
Musical chants, ESL, language and music, language input methods, music creation
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Práce představuje propojení jazyka a hudby a jejím výstupem jsou hudební říkanky, které lze použít pro výuku anglického jazyka. Teoretickým bádáním v pramenech jazykových, hudebních a hudebně psychologických nastavuje kritéria pro správné uchopení dané problematiky. Praktická část poskytuje vhled na autorův přístup k tvorbě hudebního obsahu a jeho využití ve vytváření materiálů pro učitele. V práci jsou rozebrány teoretické náležitosti a souvislosti výuky cizích jazyků, především angličtiny, a jsou srovnány s hudební výchovou. Cílem práce je představit užitečnost hudby na pozadí anglických říkanek a definovat a kategorizovat u nás celkem neznámý žánr hudebních říkanek.
Anotace v angličtině
The paper introduces music and language connected in musical chants usable in ESL classrooms. It sets criteria for musical chants creation by researching language and musical (or musical-psychological) aspects of both fields. Practical part follows by showing author's original style used in music and/or ESL materials creation. Theoretical issues of connecting music and English are presented in the work alongside its ultimate goal to define and categorize the genre of musical chants that is yet to be fully appreciated in the Czech Republic.
Klíčová slova
Hudební říkanky, angličtina jako druhý jazyk, hudba a jazyk, metody výuky, tvorba hudby
Klíčová slova v angličtině
Musical chants, ESL, language and music, language input methods, music creation
Zásady pro vypracování
1. Teoretický výzkum dané problematiky.
2. Aplikace zjištěných postupů při vytváření hudebních říkanek na vlastní koncepty studenta.
3. Zpracování studiových nahrávek připravených hudebních říkanek.
3. Zpracování souvisejících didaktických materiálů vhodných k použití ve třídách.
4. Evaluace vhodnosti didaktických materiálů a návrhy jejich praktické aplikace.
Zásady pro vypracování
1. Teoretický výzkum dané problematiky.
2. Aplikace zjištěných postupů při vytváření hudebních říkanek na vlastní koncepty studenta.
3. Zpracování studiových nahrávek připravených hudebních říkanek.
3. Zpracování souvisejících didaktických materiálů vhodných k použití ve třídách.
4. Evaluace vhodnosti didaktických materiálů a návrhy jejich praktické aplikace.
Seznam doporučené literatury
Graham, C.: Jazz Chants, Oxford University Press, 2003
Graham, C.: Jazz Chants for Children, Oxford University Press, 2003
Graham, C.: Creating Chants And Songs, Oxford University Press,2006
Silberg, J., Oshiver, M. Berry, M.: Music from the Complete Book of Rhymes, Songs, Poems, Fingerplays and Chants, Gryphon House, 2006
Cooke, D: The Language Of Music, Oxford University Press, 1959
Seznam doporučené literatury
Graham, C.: Jazz Chants, Oxford University Press, 2003
Graham, C.: Jazz Chants for Children, Oxford University Press, 2003
Graham, C.: Creating Chants And Songs, Oxford University Press,2006
Silberg, J., Oshiver, M. Berry, M.: Music from the Complete Book of Rhymes, Songs, Poems, Fingerplays and Chants, Gryphon House, 2006
Cooke, D: The Language Of Music, Oxford University Press, 1959