Tato bakalářská práce zkoumá fungování ekonomiky v oblasti sportu. BP vychází z faktu, že sport je v současné době nejen ekonomickým, ale i společenským jevem, jehož význam neustále roste. Hlavním úkolem je zvážit současný stav financování sportu ze státního rozpočtu a na jaké otázky je třeba se soustředit, aby se situace nezhoršila.
Z charakteristiky ekonomiky sportu vyplývá, že obsahuje celou řadu činností, jejichž prostřednictvím jsou zajišťovány i podmínky pro rozvoj všech forem sportu. Kapitoly práce jsou věnovány problematice řízení sportu, jeho významu a účinnosti pro sportovní kluby. Uvedené výsledky nás vedou k tomu, že sportovní řízení v moderních dobách je hlavním prvkem sportovních klubů a bez jejichž existence by mohly čelit velkým problémům. Bakalářská práce se též zabývá problematikou financování sportů. Popsány jsou jednotlivé struktury financování sportu, zmíněna je úloha státu a municipálních institucí. Poslední kapitoly obsahují pojmy jako marketing a reklama, ve kterých lze sledovat strukturu marketingu a formu poskytované reklamy. Analyzován je marketing jako součást sportovního průmyslu, který reaguje na různé vývojové trendy. A nakonec jsou analyzovány ekonomické vyhlídky ve sportovním průmyslu, s ohledem na nepříznivý stav v této oblasti. Dále se zkoumá otázka rolí a funkcí státu v oblasti ekonomických vztahů ve sportu. A také je zmíněn sportovní průmysl, zejména výroba sportovního zboží, které má svoje specifika.
Hlavním cílem této práce je pochopení základních pojmů v oblasti sportu. Rovněž je analyzováno financování a podpora v oblasti sportu. Zmíněna je analýza ekonomických prognóz a pochopení směru budoucích ekonomických vztahů v oblasti sportovní ekonomiky. V podmínkách tržní ekonomiky se ekonomika sportu projevuje slučováním finančních prostředků z různých zdrojů, neboť ekonomické zabezpečení sportu se neustále vyvíjí. Pravděpodobně, pokud nebudou přijímána opatření, která povedou ke zvýšení ekonomické situace, nelze očekávat zlepšení.
Anotace v angličtině
The work bachelor's describes the functioning of the economy in the field of sports. The main task is to consider the present state of financing sports from the state budget, as well as aspects that need to be taken into account so that the situation does not become worse. The chapters are devoted of sport management, its importance and performance for sports clubs. The obtained results approve that sport management is currently the main element of sports clubs, and without its support clubs could have problems. Also, the work analyses economic prospects in the field of sport, the findings indicate an unfavourable situation in this area. Probably, if we do not take measures that will increase the economic situation, it is impossible to expect improvement.
Tato bakalářská práce zkoumá fungování ekonomiky v oblasti sportu. BP vychází z faktu, že sport je v současné době nejen ekonomickým, ale i společenským jevem, jehož význam neustále roste. Hlavním úkolem je zvážit současný stav financování sportu ze státního rozpočtu a na jaké otázky je třeba se soustředit, aby se situace nezhoršila.
Z charakteristiky ekonomiky sportu vyplývá, že obsahuje celou řadu činností, jejichž prostřednictvím jsou zajišťovány i podmínky pro rozvoj všech forem sportu. Kapitoly práce jsou věnovány problematice řízení sportu, jeho významu a účinnosti pro sportovní kluby. Uvedené výsledky nás vedou k tomu, že sportovní řízení v moderních dobách je hlavním prvkem sportovních klubů a bez jejichž existence by mohly čelit velkým problémům. Bakalářská práce se též zabývá problematikou financování sportů. Popsány jsou jednotlivé struktury financování sportu, zmíněna je úloha státu a municipálních institucí. Poslední kapitoly obsahují pojmy jako marketing a reklama, ve kterých lze sledovat strukturu marketingu a formu poskytované reklamy. Analyzován je marketing jako součást sportovního průmyslu, který reaguje na různé vývojové trendy. A nakonec jsou analyzovány ekonomické vyhlídky ve sportovním průmyslu, s ohledem na nepříznivý stav v této oblasti. Dále se zkoumá otázka rolí a funkcí státu v oblasti ekonomických vztahů ve sportu. A také je zmíněn sportovní průmysl, zejména výroba sportovního zboží, které má svoje specifika.
Hlavním cílem této práce je pochopení základních pojmů v oblasti sportu. Rovněž je analyzováno financování a podpora v oblasti sportu. Zmíněna je analýza ekonomických prognóz a pochopení směru budoucích ekonomických vztahů v oblasti sportovní ekonomiky. V podmínkách tržní ekonomiky se ekonomika sportu projevuje slučováním finančních prostředků z různých zdrojů, neboť ekonomické zabezpečení sportu se neustále vyvíjí. Pravděpodobně, pokud nebudou přijímána opatření, která povedou ke zvýšení ekonomické situace, nelze očekávat zlepšení.
Anotace v angličtině
The work bachelor's describes the functioning of the economy in the field of sports. The main task is to consider the present state of financing sports from the state budget, as well as aspects that need to be taken into account so that the situation does not become worse. The chapters are devoted of sport management, its importance and performance for sports clubs. The obtained results approve that sport management is currently the main element of sports clubs, and without its support clubs could have problems. Also, the work analyses economic prospects in the field of sport, the findings indicate an unfavourable situation in this area. Probably, if we do not take measures that will increase the economic situation, it is impossible to expect improvement.
Charakteristika sportu jako odvětví ekonomiky a byznysu
Sportovní průmysl
Financovaní ve sportu
Sportovní management
Marketing ve sportu
Zásady pro vypracování
Charakteristika sportu jako odvětví ekonomiky a byznysu
Sportovní průmysl
Financovaní ve sportu
Sportovní management
Marketing ve sportu
Seznam doporučené literatury
Galkin, V. V. Ekonomika sporta i sportivnyj biznes. Moskva: KnoRus 2009. ISBN 978-5-390-00270-4.
Marketing sporta. Pod redakcijej Džona Biča i Sajmona Čedvika. Moskva: Alpina Pablišer 2017. ISBN 978-5-9614-6325-5.
SM. Vse o sportivnom menedžmente i marketinge. Pod redakcijej Vladimira Ledneva. Moskva: Sinergija 2016. ISBN 978-5-4257-0315-6.
Ekonomika fizičeskoj kultury i sporta. Pod redakcijej Eleny Kuzmičevoj. Moskva: Fizičeskaja kultura 2008. ISBN 978-5-9746-0077-7.
Česnova, E. L.; Lebedev, V. I. Predprinimatelstvo v sfere fizičeskoj kultury i sporta. Moskva: Direkt-Media 2013. ISBN 978-5-4458-3078-8.
Seznam doporučené literatury
Galkin, V. V. Ekonomika sporta i sportivnyj biznes. Moskva: KnoRus 2009. ISBN 978-5-390-00270-4.
Marketing sporta. Pod redakcijej Džona Biča i Sajmona Čedvika. Moskva: Alpina Pablišer 2017. ISBN 978-5-9614-6325-5.
SM. Vse o sportivnom menedžmente i marketinge. Pod redakcijej Vladimira Ledneva. Moskva: Sinergija 2016. ISBN 978-5-4257-0315-6.
Ekonomika fizičeskoj kultury i sporta. Pod redakcijej Eleny Kuzmičevoj. Moskva: Fizičeskaja kultura 2008. ISBN 978-5-9746-0077-7.
Česnova, E. L.; Lebedev, V. I. Predprinimatelstvo v sfere fizičeskoj kultury i sporta. Moskva: Direkt-Media 2013. ISBN 978-5-4458-3078-8.