Diplomová práce se zabývá tématem posedlosti napříč dílem amerického režiséra Darrena Aronofskyho. Zaměřuje se především na aspekty existencialismu a dále rozebírá vliv existencialismu na jeho dílo. Struktura Aronofskyho díla je analyzována skrze pojetí mýtu Joshepha Campbella.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the theme of obsession throughout the work of American director Darren Aronofsky. It particularly focuses on the existentialist aspects and further discusses the influence of existentialism upon his work. The structure of Aronofsky's work is analyzed through Joseph Campbell's concept of myth.
Klíčová slova
obsese, existencialismus, Darren Aronofsky, cesta, mýtus, hrdina
Klíčová slova v angličtině
obsession, existentialism, Darren Aronofsky, quest, myth, hero
Rozsah průvodní práce
109 203
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem posedlosti napříč dílem amerického režiséra Darrena Aronofskyho. Zaměřuje se především na aspekty existencialismu a dále rozebírá vliv existencialismu na jeho dílo. Struktura Aronofskyho díla je analyzována skrze pojetí mýtu Joshepha Campbella.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the theme of obsession throughout the work of American director Darren Aronofsky. It particularly focuses on the existentialist aspects and further discusses the influence of existentialism upon his work. The structure of Aronofsky's work is analyzed through Joseph Campbell's concept of myth.
Klíčová slova
obsese, existencialismus, Darren Aronofsky, cesta, mýtus, hrdina
Klíčová slova v angličtině
obsession, existentialism, Darren Aronofsky, quest, myth, hero
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá tématem posedlosti napříč dílem amerického režiséra Darrena Aronofskyho. Zaměřuje se především na aspekty existencionalismu a dále rozebírá vliv existencionalismu na jeho dílo.
The thesis deals with the theme of obsession throughout the work of American director Darren Aronofsky. It particularly focuses on the existentialistic aspects and further discusses the influence of existentialism upon his work.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá tématem posedlosti napříč dílem amerického režiséra Darrena Aronofskyho. Zaměřuje se především na aspekty existencionalismu a dále rozebírá vliv existencionalismu na jeho dílo.
The thesis deals with the theme of obsession throughout the work of American director Darren Aronofsky. It particularly focuses on the existentialistic aspects and further discusses the influence of existentialism upon his work.
Seznam doporučené literatury
Livingston, P.; Plantinga, C.: The Routledge companion to philosophy and film, Routledge, London 2009.
Arnheim, R.: Film as art, Uiversity of California press, Los Angeles 1957.
Bazin, A.: What is Cinema?, University of California Press, Los Angeles 1967.
Balazs, B.: Early film theory, Berghahn Books, 2010.
Balazs, B.: Theory of the film, International Theathre and Cinema, London.
Eisenstein, S.: Film form, HBJ Book, New York 1949.
Deleuze, G.: Cinema 1 The Movement Image, University of Minnesota Press, Minneapolis 1986.
Metz, Ch.: The imaginary Signifier, Indiana University press, Indianapolis 1982.
Skorin-Kapov, J.: Darren Aronofsky's Films and the Fragility of Hope, Bloomsbury 2015.
Seznam doporučené literatury
Livingston, P.; Plantinga, C.: The Routledge companion to philosophy and film, Routledge, London 2009.
Arnheim, R.: Film as art, Uiversity of California press, Los Angeles 1957.
Bazin, A.: What is Cinema?, University of California Press, Los Angeles 1967.
Balazs, B.: Early film theory, Berghahn Books, 2010.
Balazs, B.: Theory of the film, International Theathre and Cinema, London.
Eisenstein, S.: Film form, HBJ Book, New York 1949.
Deleuze, G.: Cinema 1 The Movement Image, University of Minnesota Press, Minneapolis 1986.
Metz, Ch.: The imaginary Signifier, Indiana University press, Indianapolis 1982.
Skorin-Kapov, J.: Darren Aronofsky's Films and the Fragility of Hope, Bloomsbury 2015.