Bakalářská práce popisuje problematiku a komplikace v životě dětí s Diabetes mellitus.
Teoretická část se zabývá anatomií, fyziologií slinivky břišní, etiologií, klinickými
příznaky a postupy v léčebných procesech. Na závěr teoretické části je dbán důraz na
akutní a chronické komplikace. Cílem praktické části je popsat, jakým způsobem je
omezeno dítě s diabetem mellitus a jakou má kvalitu života oproti zdravým
vrstevníkům. Praktická část porovnává určité aspekty nemoci mezi mými respondenty
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis describes the problems and complitations in the lives of children
with Diabetes mellitus. The theoretical part deals with anatomy, physiology of the
pankreas, etiology, clinical symptoms and procedures in therapeutic processes. At the
end od the theoretical part, emphasis is placed on acute and chronic complitations.
The aim of the practical part is to describe how a child with diabetes mellitus is limited
and what is the quality of life compared to healthy peers. The practical part compares
certain aspects of disease among my respondents.
Bakalářská práce popisuje problematiku a komplikace v životě dětí s Diabetes mellitus.
Teoretická část se zabývá anatomií, fyziologií slinivky břišní, etiologií, klinickými
příznaky a postupy v léčebných procesech. Na závěr teoretické části je dbán důraz na
akutní a chronické komplikace. Cílem praktické části je popsat, jakým způsobem je
omezeno dítě s diabetem mellitus a jakou má kvalitu života oproti zdravým
vrstevníkům. Praktická část porovnává určité aspekty nemoci mezi mými respondenty
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis describes the problems and complitations in the lives of children
with Diabetes mellitus. The theoretical part deals with anatomy, physiology of the
pankreas, etiology, clinical symptoms and procedures in therapeutic processes. At the
end od the theoretical part, emphasis is placed on acute and chronic complitations.
The aim of the practical part is to describe how a child with diabetes mellitus is limited
and what is the quality of life compared to healthy peers. The practical part compares
certain aspects of disease among my respondents.
1. Práce s literaturou
2. Stanovení výzkumného problému
3. Shromáždění relevantního materiálu
4. Analýzy a interpretace shromážděných dat
5. Vypracování výstupu pro prezentaci výsledků
6. Diskuse, komparace s obdobnými pracemi
Zásady pro vypracování
1. Práce s literaturou
2. Stanovení výzkumného problému
3. Shromáždění relevantního materiálu
4. Analýzy a interpretace shromážděných dat
5. Vypracování výstupu pro prezentaci výsledků
6. Diskuse, komparace s obdobnými pracemi
Seznam doporučené literatury
Real Life Parenting of Kids With Diabetes - Virginia Nasmyth Loy
Léčba diabetu inzulinovou pumpou aneb každodenní život rodiny Novákovy - Kateřina Štechová
Diabetes mellitus 1. typu - Jindřiška Perušičová
Diabetes mellitus 1. typu - Kateřina Štechová
Dítě s diabetem v kolektivu dětí - David Neumann
Léčba inzulinem - Jan Brož
Péče o dítě s diabetem krok za krokem - David Neumann
Seznam doporučené literatury
Real Life Parenting of Kids With Diabetes - Virginia Nasmyth Loy
Léčba diabetu inzulinovou pumpou aneb každodenní život rodiny Novákovy - Kateřina Štechová
Diabetes mellitus 1. typu - Jindřiška Perušičová
Diabetes mellitus 1. typu - Kateřina Štechová
Dítě s diabetem v kolektivu dětí - David Neumann
Léčba inzulinem - Jan Brož
Péče o dítě s diabetem krok za krokem - David Neumann
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vypracovala bakalářsku práci na téma Život dětí s diabetes mellitus.
Práce popisuje problematiku a komplikace v životě dětí s Diabetes mellitus. Teoretická část se zabývá anatomií, fyziologií slinivky břišní, etiologií, klinickými příznaky a postupy v léčebných procesech. Na závěr teoretické části je dbán důraz na akutní a chronické komplikace. Cílem praktické části je popsat, jakým způsobem je omezeno dítě s diabetem mellitus a jakou má kvalitu života oproti zdravým vrstevníkům. Praktická část porovnává určité aspekty nemoci mezi mými respondenty
PŘIPOMÍNKY A DOTAZY NA ZÁVĚR
1. Prosím autorku uvést podle jejího názoru (ne literárního) tři nejvýznamnější problémy života dětí s cukrovkou.
2. Na jaké možné problémy života s cukrovkou by autorka upozornila rodiče dítěte již při prvních rozhovorech po manifestaci nemoci?
3. Kdy by po problémech života s cukrovkou pátrala u jednotlivých dětí vzhledem k době trvání nemoci?
4. Jak by po nich pátrala a jak pomáhala řešit?
Připomínka: Známku možno vylepšit při prezentaci a diskusi při obhajobě, materiál k tomu autorka má ve své práci.
Studentka obhájila práci s hodnocením