Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku aplikace výchovných postupů v dětských domovech. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k problematice nařízené ústavní výchovy, nastavování pedagogických cílů, metod a činností pedagoga v dětském domově.
Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem je analyzovat pedagogické aktivity v dětských domovech a připravenost pedagogů pro volbu funkčních výchovných postupů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the issue of application of educational procedures in children's homes. In the theoretical part, the topics related to the issue of ordered institutional education, the setting of pedagogical goals, methods and activities of the pedagogue in the children's home will be elaborated.
The practical part will be the results of our own research, which aims to analyze the pedagogical activities in children's homes and the readiness of the teachers to choose functional educational procedures.
Klíčová slova
Rodina, výchova, dětský domov, výchovné postupy, dítě, vychovatel
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku aplikace výchovných postupů v dětských domovech. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k problematice nařízené ústavní výchovy, nastavování pedagogických cílů, metod a činností pedagoga v dětském domově.
Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem je analyzovat pedagogické aktivity v dětských domovech a připravenost pedagogů pro volbu funkčních výchovných postupů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the issue of application of educational procedures in children's homes. In the theoretical part, the topics related to the issue of ordered institutional education, the setting of pedagogical goals, methods and activities of the pedagogue in the children's home will be elaborated.
The practical part will be the results of our own research, which aims to analyze the pedagogical activities in children's homes and the readiness of the teachers to choose functional educational procedures.
Klíčová slova
Rodina, výchova, dětský domov, výchovné postupy, dítě, vychovatel
Autorka se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou aplikace výchovných postupů (cílů, metod, organizačních forem) ve výchovných skupinách rodinného typu v dětských domovech.V teoretické části budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o otázky nařízené ústavní výchovy, nastavování pedagogických cílů, metod a činnosti pedagoga v rámci rodinných skupin v DD. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude analyzovat pedagogické aktivity v dětských domovech a připravenost pedagogů pro volbu funkčních výchovných postupů. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Zásady pro vypracování
Autorka se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou aplikace výchovných postupů (cílů, metod, organizačních forem) ve výchovných skupinách rodinného typu v dětských domovech.V teoretické části budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o otázky nařízené ústavní výchovy, nastavování pedagogických cílů, metod a činnosti pedagoga v rámci rodinných skupin v DD. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude analyzovat pedagogické aktivity v dětských domovech a připravenost pedagogů pro volbu funkčních výchovných postupů. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální patologie, Analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Ústí nad Labem : SVK, 2009. ISBN 80-7044-8121.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2008. ISBN 80-85931-79-6.
HRDLIČKOVÁ, V., PÁVKOVÁ, J. Výchovně vzdělávací práce v dětských domovech, 1.vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1987. ISBN 14-554-87.
PELIKÁN, J. Výchova jako teotetický problém. Ostrava : Amosium servis, 1995. ISBN 8085498-27-8.
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha : Orbis, 1973. str. 290. 510-21-852.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2008. ISBN: 978-80-7367-414-4.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální patologie, Analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Ústí nad Labem : SVK, 2009. ISBN 80-7044-8121.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2008. ISBN 80-85931-79-6.
HRDLIČKOVÁ, V., PÁVKOVÁ, J. Výchovně vzdělávací práce v dětských domovech, 1.vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1987. ISBN 14-554-87.
PELIKÁN, J. Výchova jako teotetický problém. Ostrava : Amosium servis, 1995. ISBN 8085498-27-8.
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha : Orbis, 1973. str. 290. 510-21-852.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2008. ISBN: 978-80-7367-414-4.