Práce se zabývá stále trvajícím českým trendem používání obnaženého ženského těla za účelem prvoplánového upoutání pozornosti navzdory naprosté nesouvislosti s nabízeným produktem či službou. V návaznosti na to se pak zabývá otázkou sexismu a genderových stereotypů v reklamě. Toto téma rozebírá subjektivním lehce kritickým pohledem a snaží se přinést vhodné řešení v podobě projevení vlastní iniciativy za účelem dosažení změny.
Anotace v angličtině
This project deals with the continuing Czech trend of using the naked female body for the purpose of priming attention despite its complete disconnection with the offered product or service. In connection with the above it deals with the issue of sexism and gender stereotypes in advertising. This topic is being discussed with subjective and slightly critical view and seeks to bring about an appropriate solution in the form of manifesting its own initiative in order to achieve change.
Klíčová slova
Nahota, žena v reklamě, sexismus, genderové stereotypy, etika, nevkus, veřejný prostor, intervence
Klíčová slova v angličtině
Nudity, woman in advertising, sexism, gender stereotypes, ethics, poor taste, public space, intervention
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá stále trvajícím českým trendem používání obnaženého ženského těla za účelem prvoplánového upoutání pozornosti navzdory naprosté nesouvislosti s nabízeným produktem či službou. V návaznosti na to se pak zabývá otázkou sexismu a genderových stereotypů v reklamě. Toto téma rozebírá subjektivním lehce kritickým pohledem a snaží se přinést vhodné řešení v podobě projevení vlastní iniciativy za účelem dosažení změny.
Anotace v angličtině
This project deals with the continuing Czech trend of using the naked female body for the purpose of priming attention despite its complete disconnection with the offered product or service. In connection with the above it deals with the issue of sexism and gender stereotypes in advertising. This topic is being discussed with subjective and slightly critical view and seeks to bring about an appropriate solution in the form of manifesting its own initiative in order to achieve change.
Klíčová slova
Nahota, žena v reklamě, sexismus, genderové stereotypy, etika, nevkus, veřejný prostor, intervence
Klíčová slova v angličtině
Nudity, woman in advertising, sexism, gender stereotypes, ethics, poor taste, public space, intervention
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat otázkou etiky používání ženské nahoty v reklamně - ve veřejném prostoru i mimo něj, používáním nahoty za účelem prvoplánového reklamního zaujmutí a etikou reklamy jako takové.
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat otázkou etiky používání ženské nahoty v reklamně - ve veřejném prostoru i mimo něj, používáním nahoty za účelem prvoplánového reklamního zaujmutí a etikou reklamy jako takové.
Seznam doporučené literatury
Mrázková, Daniela: Příběh fotografie, Mladá fronta 1985
Třeštík, Tomáš: Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie, Atemi 2002
Jindra, Jan: Reklamní a produktová fotografie, Computer Press 2011
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan: Česká fotografie 20. století, Kant 2005
Mulligan, Therese; Wooters, David: Dějiny fotografie - Od roku 1839 do současnosti, Taschen 2010
Seznam doporučené literatury
Mrázková, Daniela: Příběh fotografie, Mladá fronta 1985
Třeštík, Tomáš: Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie, Atemi 2002
Jindra, Jan: Reklamní a produktová fotografie, Computer Press 2011
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan: Česká fotografie 20. století, Kant 2005
Mulligan, Therese; Wooters, David: Dějiny fotografie - Od roku 1839 do současnosti, Taschen 2010