Cílem bakalářské práce s názvem "Kompetence pracovníků sociálně právní ochrany dětí" je zjišťování sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a sebehodnocení úrovně jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí.
Teoretická část se zabývá problematikou kompetencí z hlediska sociálních, osobnostních a profesních v rámci sociální práce. Dále se zaobírá sociálně právní ochranou dětí.
Praktickou část tvoří výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na zjišťování důležitosti sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a sebehodnocení úrovně jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí
Cílem výzkumného šetření je zjistit potřebnost sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a zjistit úroveň jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí. Na základě výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení pro praxi sociální pedagogiky. Pro statistické vyhodnocení dat získaných standardizovaným dotazníkovým šetřením bylo využito příslušného typu t-testu pro komparaci aritmetických průměrů dvou nezávislých výběrů dat.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis called "Competence of workers in social and legal protection of children" is to identify social, personal and professional competences and self-assessment of the level of their achievement in workers of social and legal protection of children.
The theoretical part deals with the issue of competences in terms of social, personal and professional in terms of social work. It also deals with social and legal protection of children
The practical part consists of the results of a questionnaire survey focused on finding out the importance of social, personal and professional competencies and selfassessment of the level of their achievement in social and legal protection of children
The aim of the research is to determine the need for social, personal and professional competences and to determine the level of their achievement in the social and legal protection of children. Based on the research, conclusions and recommendations for the practice of social pedagogy are formulated.
Klíčová slova
kompetence, sociálně právní ochrana dětí a mládeže, dotazník, t-test
Klíčová slova v angličtině
competences, social and legal protection of children and youth, questionnaire, t-test
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce s názvem "Kompetence pracovníků sociálně právní ochrany dětí" je zjišťování sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a sebehodnocení úrovně jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí.
Teoretická část se zabývá problematikou kompetencí z hlediska sociálních, osobnostních a profesních v rámci sociální práce. Dále se zaobírá sociálně právní ochranou dětí.
Praktickou část tvoří výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na zjišťování důležitosti sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a sebehodnocení úrovně jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí
Cílem výzkumného šetření je zjistit potřebnost sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a zjistit úroveň jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí. Na základě výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení pro praxi sociální pedagogiky. Pro statistické vyhodnocení dat získaných standardizovaným dotazníkovým šetřením bylo využito příslušného typu t-testu pro komparaci aritmetických průměrů dvou nezávislých výběrů dat.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis called "Competence of workers in social and legal protection of children" is to identify social, personal and professional competences and self-assessment of the level of their achievement in workers of social and legal protection of children.
The theoretical part deals with the issue of competences in terms of social, personal and professional in terms of social work. It also deals with social and legal protection of children
The practical part consists of the results of a questionnaire survey focused on finding out the importance of social, personal and professional competencies and selfassessment of the level of their achievement in social and legal protection of children
The aim of the research is to determine the need for social, personal and professional competences and to determine the level of their achievement in the social and legal protection of children. Based on the research, conclusions and recommendations for the practice of social pedagogy are formulated.
Klíčová slova
kompetence, sociálně právní ochrana dětí a mládeže, dotazník, t-test
Klíčová slova v angličtině
competences, social and legal protection of children and youth, questionnaire, t-test
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat profesními kompetencemi pracovníků sociálně právní ochrany dětí a jejich sebehodnocením. Cílem práce bude zjišťování sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a sebehodnocení úrovně jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí. Teoretická část se bude zabývat problematikou kompetencí z hlediska sociálních, osobnostních a profesních v rámci sociální práce. Dále se bude zaobírat sociálně právní ochranou dětí. Praktickou část budou tvořit výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na zjišťování důležitosti sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a sebehodnocení úrovně jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí. Výzkumný vzorek bude tvořit cca 60 respondentů. Cílem výzkumného šetření je zjistit potřebnost sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a zjistit úroveň jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí. Na základě výzkumu boudou formulovány závěry a doporučení, která budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat profesními kompetencemi pracovníků sociálně právní ochrany dětí a jejich sebehodnocením. Cílem práce bude zjišťování sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a sebehodnocení úrovně jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí. Teoretická část se bude zabývat problematikou kompetencí z hlediska sociálních, osobnostních a profesních v rámci sociální práce. Dále se bude zaobírat sociálně právní ochranou dětí. Praktickou část budou tvořit výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na zjišťování důležitosti sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a sebehodnocení úrovně jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí. Výzkumný vzorek bude tvořit cca 60 respondentů. Cílem výzkumného šetření je zjistit potřebnost sociálních, osobnostních a profesních kompetencí a zjistit úroveň jejich dosažení u pracovníků sociálně právní ochrany dětí. Na základě výzkumu boudou formulovány závěry a doporučení, která budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Seznam doporučené literatury
BĚHOUNKOVÁ, L. Fenomén odchodu do samostatného života dítěte vyrůstajícího v náhradní výchovné péči. Praha: NÚV v Praze, 2012. ISBN 978-80-87652-87-9. s. 211
FISCHER, S.; ŠKODA, J.; SVOBODA, Z.; ZILCHER, L. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7. s. 299
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9. s. 583
MÜHLEISEN, S.; OBERHUBER, N. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Soft skills v praxi. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2662-5. s. 192
SVOBODOVÁ, D. Profesní poradenství vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5092-7. s. 160
VETEŠKA, J.; TURECKIOVÁ, M. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí. Kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9. s. 140
Seznam doporučené literatury
BĚHOUNKOVÁ, L. Fenomén odchodu do samostatného života dítěte vyrůstajícího v náhradní výchovné péči. Praha: NÚV v Praze, 2012. ISBN 978-80-87652-87-9. s. 211
FISCHER, S.; ŠKODA, J.; SVOBODA, Z.; ZILCHER, L. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7. s. 299
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9. s. 583
MÜHLEISEN, S.; OBERHUBER, N. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Soft skills v praxi. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2662-5. s. 192
SVOBODOVÁ, D. Profesní poradenství vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5092-7. s. 160
VETEŠKA, J.; TURECKIOVÁ, M. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí. Kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9. s. 140