Tato bakalářská práce se bude zabývat problematikou celoživotního vzdělávání a vzděláváním dospělých. Cílem práce bude zjistit, zda se více vzdělávají lidé, kteří pracují ve státním nebo naopak v soukromém sektoru a vyhodnotit jejich důvody, motivaci a překážky v jejich dalším vzdělávání. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické práci budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o otázky celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých, pozornost bude věnována motivaci a bariérám ve vzdělání dospělých při zaměstnání. Praktickou část bude tvořit kvantitativní výzkum založený na dotazníkovém šetření, kde bude vybráno sto respondentů, budou jim pokládány otázky týkající se daného tématu. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis will look at issues of lifelong learning and adult education. The goal of the study will be to find out whether people who work government jobs educate themselves more than people who work in private sector or vice versa and to evaluate their reasons, motivation and obstacles in their further education. The thesis will be divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part, there will be theoretical areas related to the chosen topic, especially issues of lifelong learning and education of adults. Attention will be paid to motivation and barriers in adult education while working. The practical part will form quantitative research based on a questionnaire survey. There will be one hundred respondents selected who will be asked questions related to the topic. Another part of the thesis will be concrete conclusions and recommendations for practice. Achievements and recommendations will be useful in the practice of social pedagogy and in other disciplines of related professions.
Tato bakalářská práce se bude zabývat problematikou celoživotního vzdělávání a vzděláváním dospělých. Cílem práce bude zjistit, zda se více vzdělávají lidé, kteří pracují ve státním nebo naopak v soukromém sektoru a vyhodnotit jejich důvody, motivaci a překážky v jejich dalším vzdělávání. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické práci budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o otázky celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých, pozornost bude věnována motivaci a bariérám ve vzdělání dospělých při zaměstnání. Praktickou část bude tvořit kvantitativní výzkum založený na dotazníkovém šetření, kde bude vybráno sto respondentů, budou jim pokládány otázky týkající se daného tématu. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis will look at issues of lifelong learning and adult education. The goal of the study will be to find out whether people who work government jobs educate themselves more than people who work in private sector or vice versa and to evaluate their reasons, motivation and obstacles in their further education. The thesis will be divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part, there will be theoretical areas related to the chosen topic, especially issues of lifelong learning and education of adults. Attention will be paid to motivation and barriers in adult education while working. The practical part will form quantitative research based on a questionnaire survey. There will be one hundred respondents selected who will be asked questions related to the topic. Another part of the thesis will be concrete conclusions and recommendations for practice. Achievements and recommendations will be useful in the practice of social pedagogy and in other disciplines of related professions.
Tato bakalářská práce se bude zabývat problematikou celoživotního vzdělávání a vzděláváním dospělých. Cílem práce bude zjistit, zda se více vzdělávají lidé, kteří pracují ve státním nebo naopak v soukromém sektoru a vyhodnotit jejich důvody, motivaci a překážky v jejich dalším vzdělávání. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické práci budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o otázky celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých, pozornost bude věnována motivaci a bariérám ve vzdělání dospělých při zaměstnání. Praktickou část bude tvořit kvantitativní výzkum založený na dotazníkovém šetření, kde bude vybráno sto respondentů, budou jim pokládány otázky týkající se daného tématu. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se bude zabývat problematikou celoživotního vzdělávání a vzděláváním dospělých. Cílem práce bude zjistit, zda se více vzdělávají lidé, kteří pracují ve státním nebo naopak v soukromém sektoru a vyhodnotit jejich důvody, motivaci a překážky v jejich dalším vzdělávání. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické práci budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o otázky celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých, pozornost bude věnována motivaci a bariérám ve vzdělání dospělých při zaměstnání. Praktickou část bude tvořit kvantitativní výzkum založený na dotazníkovém šetření, kde bude vybráno sto respondentů, budou jim pokládány otázky týkající se daného tématu. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4824-5.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. Andragogika. ISBN 80-86432-23-8.
BENEŠ, Milan. Andragogika: filozofie - věda. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. ISBN 80-86432-03-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. 2., přeprac. vyd. Praha: ASPI, 2004. Lidské zdroje. ISBN 80-7357-045-9.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. Olomouc: DAHA, 1997. Promos. ISBN 80-902232-1-4.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0.
PRŮCHA, Jan. Andragogický výzkum. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5232-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC, ed. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1770-8.
VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých: pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 200 s. ISBN 978-80-86723-98-3.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4824-5.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. Andragogika. ISBN 80-86432-23-8.
BENEŠ, Milan. Andragogika: filozofie - věda. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. ISBN 80-86432-03-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. 2., přeprac. vyd. Praha: ASPI, 2004. Lidské zdroje. ISBN 80-7357-045-9.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. Olomouc: DAHA, 1997. Promos. ISBN 80-902232-1-4.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0.
PRŮCHA, Jan. Andragogický výzkum. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5232-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC, ed. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1770-8.
VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých: pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 200 s. ISBN 978-80-86723-98-3.