Práce se zabývá identifikací motivačních faktorů a bariér, které podstatně ovlivňují ženy k založení vlastního podnikání ve městě Kadaň. První část práce charakterizuje faktory motivace a bariér v podnikání a dále popisuje podnikatelské prostředí České republiky. V druhé části probíhá popis místa šetření a analýza odpovědí respondentek ohledně motivací, bariér, spokojenosti s příjmy, oboru podnikání a osobních identifikačních údajů. Dotazníkové zjišťování objasnilo, že ženy podnikají z důvodů seberealizace, finančního zajištění a časové nezávislosti. Jako překážky vnímají nadměrnou byrokracii, nejistotu a riziko a nedostatečný finanční kapitál. Výsledek dotazníkového šetření koresponduje s celorepublikovými výzkumy a studiemi v této oblasti. Konečným shrnutím jsou rady pro začínající podnikatelky, aby se nebály podnikat, nechaly si poradit od žen, které mají v podnikání praxi a především pracovaly na svém profesním i osobním rozvoji.
Anotace v angličtině
The thesis examines the identification of motivational factors and barriers that significantly influence women in the process of setting up their own business in Kadaň city. The first part of the thesis deals with the characteristics of factors of motivation and barriers in business and it also describes the business enviroment in the Czech Republic. The second part specializes on description of place of investigation and analysis of respondent's answers regarding motivations, barriers, income satisfaction, business itself and personal identification data. The questionnaire survey clarifies that the main reasons of women doing business are
self-realization, financial security and time independence. However women claims that they sense some specific barriers such as excessive bureaucracy, uncertainty and risk, and insufficient financial evaluation. The outcome of the questionnaire corresponds to a national researches and studies. The final part of the thesis summarizes the advices for businesswomen beginners not to be afraid to start their own business, to get advice from women who have already gained some business experience and last but not least to encourage women to work on their professional and personal.
Klíčová slova
motivace, žena, podnikání, bariéry podnikání, gender, podnikatelské prostředí
Klíčová slova v angličtině
motivation, woman, business, business barriers, gender, business environment
Rozsah průvodní práce
53 s. (70 309 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá identifikací motivačních faktorů a bariér, které podstatně ovlivňují ženy k založení vlastního podnikání ve městě Kadaň. První část práce charakterizuje faktory motivace a bariér v podnikání a dále popisuje podnikatelské prostředí České republiky. V druhé části probíhá popis místa šetření a analýza odpovědí respondentek ohledně motivací, bariér, spokojenosti s příjmy, oboru podnikání a osobních identifikačních údajů. Dotazníkové zjišťování objasnilo, že ženy podnikají z důvodů seberealizace, finančního zajištění a časové nezávislosti. Jako překážky vnímají nadměrnou byrokracii, nejistotu a riziko a nedostatečný finanční kapitál. Výsledek dotazníkového šetření koresponduje s celorepublikovými výzkumy a studiemi v této oblasti. Konečným shrnutím jsou rady pro začínající podnikatelky, aby se nebály podnikat, nechaly si poradit od žen, které mají v podnikání praxi a především pracovaly na svém profesním i osobním rozvoji.
Anotace v angličtině
The thesis examines the identification of motivational factors and barriers that significantly influence women in the process of setting up their own business in Kadaň city. The first part of the thesis deals with the characteristics of factors of motivation and barriers in business and it also describes the business enviroment in the Czech Republic. The second part specializes on description of place of investigation and analysis of respondent's answers regarding motivations, barriers, income satisfaction, business itself and personal identification data. The questionnaire survey clarifies that the main reasons of women doing business are
self-realization, financial security and time independence. However women claims that they sense some specific barriers such as excessive bureaucracy, uncertainty and risk, and insufficient financial evaluation. The outcome of the questionnaire corresponds to a national researches and studies. The final part of the thesis summarizes the advices for businesswomen beginners not to be afraid to start their own business, to get advice from women who have already gained some business experience and last but not least to encourage women to work on their professional and personal.
Klíčová slova
motivace, žena, podnikání, bariéry podnikání, gender, podnikatelské prostředí
Klíčová slova v angličtině
motivation, woman, business, business barriers, gender, business environment
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikace motivačních faktorů a bariér, které podstatně ovlivňují ženy k založení vlastního podnikání ve městě Kadaň.
Struktura práce:
1) Motivy a bariéry podnikání žen
2) Dotazníkové šetření podnikatelek a nepodnikatelek ve městě Kadaň
3) Identifikace motivačních faktorů a bariér v podnikání
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikace motivačních faktorů a bariér, které podstatně ovlivňují ženy k založení vlastního podnikání ve městě Kadaň.
Struktura práce:
1) Motivy a bariéry podnikání žen
2) Dotazníkové šetření podnikatelek a nepodnikatelek ve městě Kadaň
3) Identifikace motivačních faktorů a bariér v podnikání
Seznam doporučené literatury
Hubinková, Z. (2008). Psychologie a sociologie ekonomického chování (3., aktualiz., dopl. a přeprac. vyd.). Praha: Grada.
Křížková, A. (2007). Životní strategie žen a mužů v řízení (a) podnikání. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
Srpová, J., & Řehoř, V. (2010). Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha:
Grada.
Veber, J., & Srpová, J. (2008). Podnikání malé a střední firmy (2., aktualiz. a rozš. vyd.). Praha: Grada.
Viturka, M. (2010). Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje České
republiky. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Hubinková, Z. (2008). Psychologie a sociologie ekonomického chování (3., aktualiz., dopl. a přeprac. vyd.). Praha: Grada.
Křížková, A. (2007). Životní strategie žen a mužů v řízení (a) podnikání. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
Srpová, J., & Řehoř, V. (2010). Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha:
Grada.
Veber, J., & Srpová, J. (2008). Podnikání malé a střední firmy (2., aktualiz. a rozš. vyd.). Praha: Grada.
Viturka, M. (2010). Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje České
republiky. Praha: Grada.