Bakalářská práce hledá možná řešení problému nízké podpory odborného vzdělávání Evropské obchodní akademie v Děčíně, který byl identifikován ve studii Národního ústavu pro vzdělávání. Jako možné varianty řešení jsou posuzovány:
1. Čerpání z dotačního titulu z OP VVV
2. Úzká forma spolupráce mezi školou a lokálními zaměstnavateli bez
podpory z veřejných zdrojů
3. Samostatný projekt školy financovaný z vedlejší hospodářské činnosti
Práce vychází z kritické rešerše dostupných odborných studií s tématem dotační problematiky a z příkladů dobré praxe propojení výuky s praxí převážně ze zahraničí. Zároveň obsahuje i poznatky z konzultací s odborníky a v neposlední řadě z dokumentů Evropské obchodní akademie v Děčíně. Pro každou variantu řešení je vytvořena SWOT analýza. Závěrem práce je použita metoda vícekriteriálního hodnocení variant s cílem nalézt nejvhodnější řešení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis looks for possible solutions of the low support for vocational education of the European Business Academy in Děčín that has been identified in the study of the National Institute for Education. Following variants are considered:
1. Drawing from the OP VVV subsidy title
2. Close cooperation between the school and local employers without public
funding
3. A single - handed school project funded by a secondary economic activity of
the EOA
The thesis is based on a critical review of the research studies dealing with the subsidy issue and on examples of good practice of interconnection of teaching with the practice mainly from abroad. Also, it contains the knowledge based on consultations with experts and, last but not least, the documents of the European Business Academy in Děčín. For each option, a SWOT analysis is created. The method of multicriterial evaluation of variants has been chosen with the aim to find the most suitable solution.
Klíčová slova
podpora odborného vzdělávání, duální systém vzdělávání, dotace, nezaměstnanost, vedlejší hospodářská činnost, SWOT analýza, vícekriteriální hodnocení
Klíčová slova v angličtině
support for vocational training, dual education system, subsidy, unemployment, secondary economic activity, SWOT analysis, multi-criteria evaluation
Rozsah průvodní práce
54 s. (81 567 znaků vč. mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce hledá možná řešení problému nízké podpory odborného vzdělávání Evropské obchodní akademie v Děčíně, který byl identifikován ve studii Národního ústavu pro vzdělávání. Jako možné varianty řešení jsou posuzovány:
1. Čerpání z dotačního titulu z OP VVV
2. Úzká forma spolupráce mezi školou a lokálními zaměstnavateli bez
podpory z veřejných zdrojů
3. Samostatný projekt školy financovaný z vedlejší hospodářské činnosti
Práce vychází z kritické rešerše dostupných odborných studií s tématem dotační problematiky a z příkladů dobré praxe propojení výuky s praxí převážně ze zahraničí. Zároveň obsahuje i poznatky z konzultací s odborníky a v neposlední řadě z dokumentů Evropské obchodní akademie v Děčíně. Pro každou variantu řešení je vytvořena SWOT analýza. Závěrem práce je použita metoda vícekriteriálního hodnocení variant s cílem nalézt nejvhodnější řešení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis looks for possible solutions of the low support for vocational education of the European Business Academy in Děčín that has been identified in the study of the National Institute for Education. Following variants are considered:
1. Drawing from the OP VVV subsidy title
2. Close cooperation between the school and local employers without public
funding
3. A single - handed school project funded by a secondary economic activity of
the EOA
The thesis is based on a critical review of the research studies dealing with the subsidy issue and on examples of good practice of interconnection of teaching with the practice mainly from abroad. Also, it contains the knowledge based on consultations with experts and, last but not least, the documents of the European Business Academy in Děčín. For each option, a SWOT analysis is created. The method of multicriterial evaluation of variants has been chosen with the aim to find the most suitable solution.
Klíčová slova
podpora odborného vzdělávání, duální systém vzdělávání, dotace, nezaměstnanost, vedlejší hospodářská činnost, SWOT analýza, vícekriteriální hodnocení
Klíčová slova v angličtině
support for vocational training, dual education system, subsidy, unemployment, secondary economic activity, SWOT analysis, multi-criteria evaluation
Zásady pro vypracování
Cílem práce je nalézt možná řešení podpory odborného vzdělávání u Evropské obchodní akademie v Děčíně a na základě kritické swot analýzy vybrat nejvhodnější variantu.
Bakalářská práce hledá možná řešení problému nízké podpory odborného vzdělávání Evropské obchodní akademie v Děčíně, který byl identifikován ve studii Národního ústavu pro vzdělávání. Jako možné varianty řešení jsou posuzovány:
1. čerpání z dotačního titulu z OP VVV
2. úzká forma spolupráce mezi školou a lokálními zaměstnavateli bez podpory z veřejných zdrojů
3. samostatný projekt školy financovaný z vedlejší hospodářské činnosti
Práce vychází z kritické rešerše dostupných odborných studií s tématem dotační problematiky a z příkladů dobré praxe propojení výuky s praxí převážně ze zahraničí. Zároveň obsahuje i poznatky z konzultací s odborníky a v neposlední řadě z dokumentů Evropské obchodní akademie v Děčíně.
Všechny tyto varianty budou na závěr vyhodnoceny prostřednictvím swot analýzy s cílem nalézt nejvhodnější řešení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je nalézt možná řešení podpory odborného vzdělávání u Evropské obchodní akademie v Děčíně a na základě kritické swot analýzy vybrat nejvhodnější variantu.
Bakalářská práce hledá možná řešení problému nízké podpory odborného vzdělávání Evropské obchodní akademie v Děčíně, který byl identifikován ve studii Národního ústavu pro vzdělávání. Jako možné varianty řešení jsou posuzovány:
1. čerpání z dotačního titulu z OP VVV
2. úzká forma spolupráce mezi školou a lokálními zaměstnavateli bez podpory z veřejných zdrojů
3. samostatný projekt školy financovaný z vedlejší hospodářské činnosti
Práce vychází z kritické rešerše dostupných odborných studií s tématem dotační problematiky a z příkladů dobré praxe propojení výuky s praxí převážně ze zahraničí. Zároveň obsahuje i poznatky z konzultací s odborníky a v neposlední řadě z dokumentů Evropské obchodní akademie v Děčíně.
Všechny tyto varianty budou na závěr vyhodnoceny prostřednictvím swot analýzy s cílem nalézt nejvhodnější řešení.
Seznam doporučené literatury
Clarysse, B., Wright, M., & Mustar, P. (2009). Behavioural additionality of R&D subsidies: A learning perspective. Research Policy, 381517-1533. doi:10.1016/j.respol.2009.09.003
Deissinger, T., & Jackson, T. (2015). The German dual vocational education and training system as 'good practice'?. Local Economy (Sage Publications, Ltd.), 30(5), 557. doi:10.1177/0269094215589311
Mayers, N., & Kent, J. (2001). Perverse Subsidies: How Tax Dollars Can Undercut the Environment and the Economy 2nd Edition. Washington DC: Island press, 2001.
Mockovčiaková, A., Prokůpková, D., & Morávek, Z. (2013). Meritum příspěvkové organizace. Praha: Wolters Kluwer, 2013.
Sarsby, A. (2016). SWOT Analysis. Oakland: Spectaris Ltd., 2016.
Vongreyová, J. (2013). Spolupráce podniků se středními školami, vyššími odbornými a vysokými školami. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2013.
Seznam doporučené literatury
Clarysse, B., Wright, M., & Mustar, P. (2009). Behavioural additionality of R&D subsidies: A learning perspective. Research Policy, 381517-1533. doi:10.1016/j.respol.2009.09.003
Deissinger, T., & Jackson, T. (2015). The German dual vocational education and training system as 'good practice'?. Local Economy (Sage Publications, Ltd.), 30(5), 557. doi:10.1177/0269094215589311
Mayers, N., & Kent, J. (2001). Perverse Subsidies: How Tax Dollars Can Undercut the Environment and the Economy 2nd Edition. Washington DC: Island press, 2001.
Mockovčiaková, A., Prokůpková, D., & Morávek, Z. (2013). Meritum příspěvkové organizace. Praha: Wolters Kluwer, 2013.
Sarsby, A. (2016). SWOT Analysis. Oakland: Spectaris Ltd., 2016.
Vongreyová, J. (2013). Spolupráce podniků se středními školami, vyššími odbornými a vysokými školami. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2013.