Bakalářská práce je tematicky zaměřena na zpracování výtvarných deníků v mateřské škole.
V teoretické části je charakterizována historie výtvarných deníků, typologie výtvarných deníků a tvorba výtvarných deníků. V následující části je vymezen soubor výtvarných technik, které slouží pro tvorbu výtvarných deníků. V poslední kapitole jsem popisovala způsob hodnocení výtvarného deníku výtvarným pedagogem a zaměřila jsem se
na hodnocení deníku samotnými autory, a to v rámci sebehodnocení a sebereflexe.
Praktická část zahrnuje konkrétní výtvarné deníky zpracované na základě výtvarně poznávacích projektů v naší mateřské škole.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is thematically focused on processing of art diaries in kindergarten.
The theoretical part is characterized by history of art diaries, typology of art diaries and creation of art diaries. The following section defines a set of art techniques that are used to create art diaries. In the last chapter I described the way of art journal evaluation by an art teacher and I focused on the self-evalution and self-reflection by the journal authors themselfes.
The practical part includes specific art diaries elaborated on the basis of art cognitive project in our kindergarten.
Art diary, kindergarten, evaluation, art technique, project.
Rozsah průvodní práce
145 stran, 71474 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je tematicky zaměřena na zpracování výtvarných deníků v mateřské škole.
V teoretické části je charakterizována historie výtvarných deníků, typologie výtvarných deníků a tvorba výtvarných deníků. V následující části je vymezen soubor výtvarných technik, které slouží pro tvorbu výtvarných deníků. V poslední kapitole jsem popisovala způsob hodnocení výtvarného deníku výtvarným pedagogem a zaměřila jsem se
na hodnocení deníku samotnými autory, a to v rámci sebehodnocení a sebereflexe.
Praktická část zahrnuje konkrétní výtvarné deníky zpracované na základě výtvarně poznávacích projektů v naší mateřské škole.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is thematically focused on processing of art diaries in kindergarten.
The theoretical part is characterized by history of art diaries, typology of art diaries and creation of art diaries. The following section defines a set of art techniques that are used to create art diaries. In the last chapter I described the way of art journal evaluation by an art teacher and I focused on the self-evalution and self-reflection by the journal authors themselfes.
The practical part includes specific art diaries elaborated on the basis of art cognitive project in our kindergarten.
Art diary, kindergarten, evaluation, art technique, project.
Zásady pro vypracování
1. Podrobné seznámení se směrnicí děkana PF UJEP Ústí nad Labem č.5A/2017.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury a jiných informačních zdrojů vztahujících se k tématu.
3. Stanovení cílů a náplně práce "Výtvarný deník. Deník jako způsob reflexe zážitku ve výtvarné výchově".
4. Průběžná konzultace s vedoucím práce.
5.Teoretická část: utřídění informací, postupné zpracování teoretické části na základě získaných informací z prostudovaných zdrojů.
6. Praktická část: tvorba deníků, popis dané činnosti, fotodokumentace.
7. Závěr: naplnění cílů, zhodnocení, seznam literatury a informačních zdrojů.
Zásady pro vypracování
1. Podrobné seznámení se směrnicí děkana PF UJEP Ústí nad Labem č.5A/2017.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury a jiných informačních zdrojů vztahujících se k tématu.
3. Stanovení cílů a náplně práce "Výtvarný deník. Deník jako způsob reflexe zážitku ve výtvarné výchově".
4. Průběžná konzultace s vedoucím práce.
5.Teoretická část: utřídění informací, postupné zpracování teoretické části na základě získaných informací z prostudovaných zdrojů.
6. Praktická část: tvorba deníků, popis dané činnosti, fotodokumentace.
7. Závěr: naplnění cílů, zhodnocení, seznam literatury a informačních zdrojů.
Seznam doporučené literatury
ROESELOVÁ, Věra. Didaktika výtvarné výchovy V., nejen pro základní umělecké školy.
Přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 807290-129-X.
Umění a děti, 1976. 1976. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 14-698-76.
O estetické výchově nejmenších, 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 14-686-78.
Výtvarná výchova v předškolním věku, Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 0208-9041.
ČERMÁK, Rudolf, 1975. Výtvarná výchova. 4. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 14-305-75.
CIKÁNOVÁ, Karla, 1992. Kreslete si s námi. Ilustroval Vladimír ROCMAN. Praha: Aventinum. ISBN 80-85277-79-4.
ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. ISBN 8090226728.
ROESELOVÁ, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. ISBN 8090226752.
BEZDĚKOVÁ, Libuše, Markéta KUBECOVÁ, Zuzana KUPCOVÁ a Hana VÁŇOVÁ, 2016. Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí. Praha: Raabe. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání. ISBN 9788074962745.
Seznam doporučené literatury
ROESELOVÁ, Věra. Didaktika výtvarné výchovy V., nejen pro základní umělecké školy.
Přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 807290-129-X.
Umění a děti, 1976. 1976. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 14-698-76.
O estetické výchově nejmenších, 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 14-686-78.
Výtvarná výchova v předškolním věku, Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 0208-9041.
ČERMÁK, Rudolf, 1975. Výtvarná výchova. 4. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 14-305-75.
CIKÁNOVÁ, Karla, 1992. Kreslete si s námi. Ilustroval Vladimír ROCMAN. Praha: Aventinum. ISBN 80-85277-79-4.
ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. ISBN 8090226728.
ROESELOVÁ, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. ISBN 8090226752.
BEZDĚKOVÁ, Libuše, Markéta KUBECOVÁ, Zuzana KUPCOVÁ a Hana VÁŇOVÁ, 2016. Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí. Praha: Raabe. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání. ISBN 9788074962745.