Diplomová práce se zabývá využitím teplem tvrditelných termoplastů v elementárním vzdělávání. Zaměřuje se na základní vyučovací metody, organizační formy výuky a jejich vhodné využití v určitých vyučovacích jednotkách. Poukazuje na využití teplem tvrditelných termoplastů v hodinách pracovních činností. Cílem je přiblížit žákům i učitelům práci s polymerovými hmotami a vhodné určení vyučovacích metod a organizačních forem výuky v těchto hodinách. Cílem se také stane poznání žáků a jejich barevný výběr, jejich barvy upřednostňované i ty méně oblíbené. Ke správné analýze práce žáků i pedagoga bylo využito jak rozhovoru, tak i záznamů z hodin a jejich následný rozbor a opětovný rozhovor.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the use of heat-curable thermoplastics in elementary education. It focuses on basic teaching methods, organizational forms of teaching and their appropriate use in certain teaching units. He points to the use of heat-curable thermoplastics in hours of work. The aim is to bring to pupils and teachers the work with polymer materials and the appropriate determination of teaching methods and organizational forms of teaching in these classes. The aim is also to make pupils' knowledge and color selection, their preferred colors even less popular. A questionnaire survey as well as a record of the hours and their subsequent analysis were used to correctly analyze the work of both pupils and teachers.
Heat-Curable Thermoplastics, polymeric materials, framework education program, school education program, teaching methods, organizational forms of teaching, teaching unit, FIMO, Cernit, Premo !, modurit
Rozsah průvodní práce
58 s. (18 112 znaků), P 31 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím teplem tvrditelných termoplastů v elementárním vzdělávání. Zaměřuje se na základní vyučovací metody, organizační formy výuky a jejich vhodné využití v určitých vyučovacích jednotkách. Poukazuje na využití teplem tvrditelných termoplastů v hodinách pracovních činností. Cílem je přiblížit žákům i učitelům práci s polymerovými hmotami a vhodné určení vyučovacích metod a organizačních forem výuky v těchto hodinách. Cílem se také stane poznání žáků a jejich barevný výběr, jejich barvy upřednostňované i ty méně oblíbené. Ke správné analýze práce žáků i pedagoga bylo využito jak rozhovoru, tak i záznamů z hodin a jejich následný rozbor a opětovný rozhovor.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the use of heat-curable thermoplastics in elementary education. It focuses on basic teaching methods, organizational forms of teaching and their appropriate use in certain teaching units. He points to the use of heat-curable thermoplastics in hours of work. The aim is to bring to pupils and teachers the work with polymer materials and the appropriate determination of teaching methods and organizational forms of teaching in these classes. The aim is also to make pupils' knowledge and color selection, their preferred colors even less popular. A questionnaire survey as well as a record of the hours and their subsequent analysis were used to correctly analyze the work of both pupils and teachers.
Heat-Curable Thermoplastics, polymeric materials, framework education program, school education program, teaching methods, organizational forms of teaching, teaching unit, FIMO, Cernit, Premo !, modurit
Zásady pro vypracování
1. Prostudování směrnice č. 5A/2017 s názvem Vedení, psaní a odevzdávání kvalifikačních prací na PF UJEP.
2. Studium literatury a ostatních zdrojů zabývajících se teplem tvrditelnými termoplasty, modelováním ve vzdělávání dětí na 1. st. ZŠ a metodologiemi kvalitativního výzkumu.
3. Stanovení cílů a vymezení teoretického rámce práce, návrh technik práce s plasty, didaktické zpracování tématu.
4. Návrh metodologie výzkumu, stanovení výzkumného plánu.
5. Zpracování kvalitativní analýzy získaných dat a vytvoření teorií.
6. Diskuze získaných výsledků v kontextu současného poznání v dané oblasti, vyvození závěrů.
Zásady pro vypracování
1. Prostudování směrnice č. 5A/2017 s názvem Vedení, psaní a odevzdávání kvalifikačních prací na PF UJEP.
2. Studium literatury a ostatních zdrojů zabývajících se teplem tvrditelnými termoplasty, modelováním ve vzdělávání dětí na 1. st. ZŠ a metodologiemi kvalitativního výzkumu.
3. Stanovení cílů a vymezení teoretického rámce práce, návrh technik práce s plasty, didaktické zpracování tématu.
4. Návrh metodologie výzkumu, stanovení výzkumného plánu.
5. Zpracování kvalitativní analýzy získaných dat a vytvoření teorií.
6. Diskuze získaných výsledků v kontextu současného poznání v dané oblasti, vyvození závěrů.
Seznam doporučené literatury
BRÝDOVÁ, M. Šperky z Fimo hmoty. Brno: CPress, 2012. ISBN 978-80-264-0017-2.
CARLSON, M. Modelujeme postavičky z plastelíny, hlíny a moduritu. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0110-X.
HONZÍKOVÁ, J. a BAJTOŠ, J. Didaktika pracovní výchovy na 1. stupni ZŠ. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004. ISBN 80-7043-255-1.
HONZÍKOVÁ, J. Materiály pro pracovní činnosti na 1. stupni ZŠ. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006. ISBN 80-7043-453-8.
HUMPERT, A. Fimo šperky. Ostrava: Anagram, 2012. ISBN 978-80-7342-241-7.
NEMRAVOVÁ, P. FIMO. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3312-8.
SCHRÖDER, M. a VOGEL, M. Modelujeme figurky z moduritu. Ostrava: Anagram, 2003. ISBN 80-86331-66-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
BRÝDOVÁ, M. Šperky z Fimo hmoty. Brno: CPress, 2012. ISBN 978-80-264-0017-2.
CARLSON, M. Modelujeme postavičky z plastelíny, hlíny a moduritu. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0110-X.
HONZÍKOVÁ, J. a BAJTOŠ, J. Didaktika pracovní výchovy na 1. stupni ZŠ. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004. ISBN 80-7043-255-1.
HONZÍKOVÁ, J. Materiály pro pracovní činnosti na 1. stupni ZŠ. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006. ISBN 80-7043-453-8.
HUMPERT, A. Fimo šperky. Ostrava: Anagram, 2012. ISBN 978-80-7342-241-7.
NEMRAVOVÁ, P. FIMO. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3312-8.
SCHRÖDER, M. a VOGEL, M. Modelujeme figurky z moduritu. Ostrava: Anagram, 2003. ISBN 80-86331-66-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.