Bakalářská práce je zaměřena na možnosti využívání muzejních animačních programů při plnění cílů předškolního vzdělávání. Teoretická část popisuje jedinečnost muzejní edukace, její cíle, metody, didaktické zásady. Dále se věnuje specifikům práce s předškolními dětmi, využití muzejní edukace z pohledu Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a faktorům, ovlivňujícím návštěvu muzea mateřskou školou. Praktická část práce je zaměřena na vytvoření vlastního muzejního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, jeho realizaci, evaluaci a závěrečná doporučení pro pedagogickou praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor dissertation is focused on the possibilities of using museum animation programs to fulfill the goals of pre-school level education. The theoretical part describes the uniqueness of museum education, its aims, methods, and didactic principles. It also deals with the specifics of working with preschoolers, the use of museum education from the perspective of the Framework Education Program for Preschool Education, and factors influencing kindergarten children visiting the museum. The practical part of the thesis is focused on the creation of an original museum educational program for pre-school education, its implementation, evaluation, and final recommendations for pedagogical practice.
Klíčová slova
Muzejní edukace, předškolní vzdělávání, animační program, výukové metody
Klíčová slova v angličtině
Museum education, preschoolers education, animation program, teaching methods
Rozsah průvodní práce
59 s. (14 367 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti využívání muzejních animačních programů při plnění cílů předškolního vzdělávání. Teoretická část popisuje jedinečnost muzejní edukace, její cíle, metody, didaktické zásady. Dále se věnuje specifikům práce s předškolními dětmi, využití muzejní edukace z pohledu Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a faktorům, ovlivňujícím návštěvu muzea mateřskou školou. Praktická část práce je zaměřena na vytvoření vlastního muzejního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, jeho realizaci, evaluaci a závěrečná doporučení pro pedagogickou praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor dissertation is focused on the possibilities of using museum animation programs to fulfill the goals of pre-school level education. The theoretical part describes the uniqueness of museum education, its aims, methods, and didactic principles. It also deals with the specifics of working with preschoolers, the use of museum education from the perspective of the Framework Education Program for Preschool Education, and factors influencing kindergarten children visiting the museum. The practical part of the thesis is focused on the creation of an original museum educational program for pre-school education, its implementation, evaluation, and final recommendations for pedagogical practice.
Klíčová slova
Muzejní edukace, předškolní vzdělávání, animační program, výukové metody
Klíčová slova v angličtině
Museum education, preschoolers education, animation program, teaching methods
Zásady pro vypracování
1. Při zpracování bakalářské práce se řídit novelou směrnice děkana PF UJEP 5A/2017 "Pokyny pro psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP". 2. Prostudovat odbornou literaturu vztahující se k tématu, včetně článků v odborných časopisech. 3. Stanovit cíl bakalářské práce. 4. Teoretická část se bude věnovat využití návštěvy animačních programů při plnění cílů předškolního vzdělávání, specifikům návštěvy muzejních programů, propojenosti obsahu těchto programů s RVP PV. 5. Praktická část bakalářské práce bude didakticky zaměřená. Cílem bude připravit a realizovat animační programy vhodné pro děti předškolního věku s následným vyhodnocením. 6. Na základě evaluace budou vyhodnoceny závěry a doporučení pro pedagogickou praxi.
Zásady pro vypracování
1. Při zpracování bakalářské práce se řídit novelou směrnice děkana PF UJEP 5A/2017 "Pokyny pro psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP". 2. Prostudovat odbornou literaturu vztahující se k tématu, včetně článků v odborných časopisech. 3. Stanovit cíl bakalářské práce. 4. Teoretická část se bude věnovat využití návštěvy animačních programů při plnění cílů předškolního vzdělávání, specifikům návštěvy muzejních programů, propojenosti obsahu těchto programů s RVP PV. 5. Praktická část bakalářské práce bude didakticky zaměřená. Cílem bude připravit a realizovat animační programy vhodné pro děti předškolního věku s následným vyhodnocením. 6. Na základě evaluace budou vyhodnoceny závěry a doporučení pro pedagogickou praxi.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA,J.,KOŤÁTKOVÁ,S.Předškolní pedagogika.Praha:Portál,2013.
MAREŠ,J.Pedagogická psychologie.Praha:Portál,2013.
PRŮCHA,J.Moderní pedagogika.Praha:Portál,2009.
JŮVA,V.Dětské muzeum:edukační fenomén pro 21. století.Brno:Paido,2004.
ŠOBÁŇOVÁ,P.Edukační potenciál muzea.Olomouc:Univerzita Palackého v Olomouci,2012.
ŠOBÁŇOVÁ,P.a kol.Základy muzejní pedagogiky.Brno:Moravské zemské muzeum,2014.
JAGOŠOVÁ,L.,JŮVA,V.,MRÁZOVÁ,L.Muzejní pedagogika:metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace.Brno:Paido,2010.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA,J.,KOŤÁTKOVÁ,S.Předškolní pedagogika.Praha:Portál,2013.
MAREŠ,J.Pedagogická psychologie.Praha:Portál,2013.
PRŮCHA,J.Moderní pedagogika.Praha:Portál,2009.
JŮVA,V.Dětské muzeum:edukační fenomén pro 21. století.Brno:Paido,2004.
ŠOBÁŇOVÁ,P.Edukační potenciál muzea.Olomouc:Univerzita Palackého v Olomouci,2012.
ŠOBÁŇOVÁ,P.a kol.Základy muzejní pedagogiky.Brno:Moravské zemské muzeum,2014.
JAGOŠOVÁ,L.,JŮVA,V.,MRÁZOVÁ,L.Muzejní pedagogika:metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace.Brno:Paido,2010.