Bakalářská práce se zabývá zkoumáním frustrace mezi studenty vysokých škol. Cílem této studie je zjistit míru frustrace v jednotlivých životních oblastech studentů pomocí dotazníku DUSIN. Do analýzy dat vstupovaly tři nezávislé proměnné: pohlaví, ročník a zaměstnanost studenta. Data jsou také porovnávána s celkovou populací. Teoretická část zpracovává problematiku frustrace v celém kontextu tohoto jevu, tj. od příčin vzniku po reakce. Závěry práce nabízejí možná řešení zjištěné vysoké frustrace mezi vysokoškoláky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with frustration among the university students. The object of this study is to determine level of frustration in individual university students' life situations by DUSIN test. Three independent variables were input into the data analysis: gender, section of study and student employment. The data is also compared to the total population. The theoretical part deals with the problem of frustration in the whole context of this phenomenon, i.e. the from the cause to the reaction. Conclusions of the thesis offer possible solutions to the high level of frustration among university students.
Klíčová slova
frustrace, frustrační tolerance, potřeby, dotazník DUSIN, studenti, vysoké školy
Klíčová slova v angličtině
frustration, frustration tolerance, needs, DUSIN test, university students
Rozsah průvodní práce
105
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním frustrace mezi studenty vysokých škol. Cílem této studie je zjistit míru frustrace v jednotlivých životních oblastech studentů pomocí dotazníku DUSIN. Do analýzy dat vstupovaly tři nezávislé proměnné: pohlaví, ročník a zaměstnanost studenta. Data jsou také porovnávána s celkovou populací. Teoretická část zpracovává problematiku frustrace v celém kontextu tohoto jevu, tj. od příčin vzniku po reakce. Závěry práce nabízejí možná řešení zjištěné vysoké frustrace mezi vysokoškoláky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with frustration among the university students. The object of this study is to determine level of frustration in individual university students' life situations by DUSIN test. Three independent variables were input into the data analysis: gender, section of study and student employment. The data is also compared to the total population. The theoretical part deals with the problem of frustration in the whole context of this phenomenon, i.e. the from the cause to the reaction. Conclusions of the thesis offer possible solutions to the high level of frustration among university students.
Klíčová slova
frustrace, frustrační tolerance, potřeby, dotazník DUSIN, studenti, vysoké školy
Klíčová slova v angličtině
frustration, frustration tolerance, needs, DUSIN test, university students
Zásady pro vypracování
I. ÚVOD - kritické nastínění problematiky, cíl práce
II. TEORETICKÁ ČÁST - jednotlivé kapitoly
III. PRAKTICKÁ ČÁST
1) Cíl práce
2) Formulace výzkumných úkolů
3) Popis užitého vzorku
4) Popis užitých metod
5) Popis způsobu sumarizace interpretovaných výsledků
6) Vlastní sumarizace interpretovaných výsledků
IV. DISKUZE
V. ZÁVĚR
VI. LITERATURA, PŘÍLOHY
Zásady pro vypracování
I. ÚVOD - kritické nastínění problematiky, cíl práce
II. TEORETICKÁ ČÁST - jednotlivé kapitoly
III. PRAKTICKÁ ČÁST
1) Cíl práce
2) Formulace výzkumných úkolů
3) Popis užitého vzorku
4) Popis užitých metod
5) Popis způsobu sumarizace interpretovaných výsledků
6) Vlastní sumarizace interpretovaných výsledků
IV. DISKUZE
V. ZÁVĚR
VI. LITERATURA, PŘÍLOHY
Seznam doporučené literatury
1) ATKINSON, R. L., a kol. Psychologie. Praha: Portál, 2003.
2) HAYES, N. Aplikovaná psychologie. Praha: Portál, 2003.
3) GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Metafora, 2011.
4) KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001.
5) NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academie, 1996.
6) VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004.
7) KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat stres. Praha: Avicenum, 1994.
8) HEWSTONE, M., STROEBE W. Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006.
9) ČÁP, J., DYTRYCH, Z. Utváření osobnosti v náročných životních situacích. Praha: SPN, 1968.
Seznam doporučené literatury
1) ATKINSON, R. L., a kol. Psychologie. Praha: Portál, 2003.
2) HAYES, N. Aplikovaná psychologie. Praha: Portál, 2003.
3) GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Metafora, 2011.
4) KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001.
5) NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academie, 1996.
6) VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004.
7) KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat stres. Praha: Avicenum, 1994.
8) HEWSTONE, M., STROEBE W. Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006.
9) ČÁP, J., DYTRYCH, Z. Utváření osobnosti v náročných životních situacích. Praha: SPN, 1968.