Bakalářská práce se zabývá rolovou hrou jako metodou výuky výtvarné výchovy, při níž je žákům zprostředkováváno výtvarné umění. Rolová hra je v této práci pojata jako výtvarně - pedagogický projekt, souhrn tvůrčích etud vytvořených na základě tvorby vybraných umělců. Cílem práce je zjistit výhody, nevýhody a přínos rolové hry ve výuce výtvarné výchovy.
Anotace v angličtině
This thesis concerns role playing as a medium for art education which facilitates fine art for children. The role playing in this thesis is conceived as an art - pedagogical project, summary of creative études based on the creations of selected artists. The goal of this thesis is to analyze the advantages, disadvantages and benefits of role playing in art education.
Klíčová slova
Abstraktní expresionismus v USA, akční malba, malířství barevných polí, projektová výuka, rolová hra, výtvarná výchova
Klíčová slova v angličtině
Abstract expressionism in the USA, action painting, color field painting, project teaching, role play, art education
Rozsah průvodní práce
103 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rolovou hrou jako metodou výuky výtvarné výchovy, při níž je žákům zprostředkováváno výtvarné umění. Rolová hra je v této práci pojata jako výtvarně - pedagogický projekt, souhrn tvůrčích etud vytvořených na základě tvorby vybraných umělců. Cílem práce je zjistit výhody, nevýhody a přínos rolové hry ve výuce výtvarné výchovy.
Anotace v angličtině
This thesis concerns role playing as a medium for art education which facilitates fine art for children. The role playing in this thesis is conceived as an art - pedagogical project, summary of creative études based on the creations of selected artists. The goal of this thesis is to analyze the advantages, disadvantages and benefits of role playing in art education.
Klíčová slova
Abstraktní expresionismus v USA, akční malba, malířství barevných polí, projektová výuka, rolová hra, výtvarná výchova
Klíčová slova v angličtině
Abstract expressionism in the USA, action painting, color field painting, project teaching, role play, art education
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu, stanovení cílů a rozsahu bakalářské práce;
2. Výběr a studium odborné literatury;
3. Práce na teoretické části - průběžně;
4. Práce na praktické části - průběžně;
5. Zhodnocení výsledného výtvarně-pedagogického projektu, reflexe a případná alterace;
6. Dokončení textu bakalářské práce
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu, stanovení cílů a rozsahu bakalářské práce;
2. Výběr a studium odborné literatury;
3. Práce na teoretické části - průběžně;
4. Práce na praktické části - průběžně;
5. Zhodnocení výsledného výtvarně-pedagogického projektu, reflexe a případná alterace;
6. Dokončení textu bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
1. HESSOVÁ, Barbara. Abstraktní expresionismus. Praha: Slovart, 2006. ISBN 80-7209-840-3
2. GOLDING, John. Cesty k abstraktnímu umění: Mondrian, Malevič, Kandinskij, Pollock, Newman, Rothko a Still. Barrister&Principal, 2003. ISBN 80-86598-48-9
3. RUHRBERG, Karl. Umění 20. století: malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie.: 1. díl. Malířství. Praha: Slovart, 2011. ISBN 80-7209-521-8
4. LOWRY, John. Painting and understanding abstrackt art. Velká Británie: The Crowood Press, 2010. ISBN 978184791715
5. INHELDEROVÁ, Bärbel a PIAGET, Jean. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0691-0
6. VÁGNEROVÁ. Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2012. ISBN 9788024621531
Seznam doporučené literatury
1. HESSOVÁ, Barbara. Abstraktní expresionismus. Praha: Slovart, 2006. ISBN 80-7209-840-3
2. GOLDING, John. Cesty k abstraktnímu umění: Mondrian, Malevič, Kandinskij, Pollock, Newman, Rothko a Still. Barrister&Principal, 2003. ISBN 80-86598-48-9
3. RUHRBERG, Karl. Umění 20. století: malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie.: 1. díl. Malířství. Praha: Slovart, 2011. ISBN 80-7209-521-8
4. LOWRY, John. Painting and understanding abstrackt art. Velká Británie: The Crowood Press, 2010. ISBN 978184791715
5. INHELDEROVÁ, Bärbel a PIAGET, Jean. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0691-0
6. VÁGNEROVÁ. Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2012. ISBN 9788024621531