V této diplomové práci výzkumného charakteru analyzujeme plaveckou úroveň uchazečů o prezenční formu bakalářského studia tělesné výchovy na PF UJEP v letech 2010-2017 s cílem zjistit, zda během let docházelo ke statisticky a věcně významným rozdílům. K provedení šetření jsme využili výsledky z talentových zkoušek z plavání, jejichž obsahem je plavecký test na 100 m způsobem prsa nebo kraul, který se absolvuje v rámci přijímacího řízení pro ověření pohybových předpokladů budoucích studentů. Ve výsledcích analyzujeme počet uchazečů v jednotlivých let, volbu plaveckého způsobu a plavecké výkony v závislosti na pohlaví a zvoleném způsobu.
Anotace v angličtině
In this thesis of a research character, we analyze the swimming level of applicants who apply for a full-time Physical Education Bachelor's programme of study at the Faculty of Education at University of J. E. Purkyne in years 2010-2017. The aim of this study is to find out whether there are statistically significant differences between the swimming performance during the years. We used the results of the swimming talent tests which consist of a swimming test for 100 m performed with breast-stroke or crawl technique which is a part of the admission procedure to check the motion predispositions of future students. We analyze the number of applicants in every year, their swimming technique preferences and their swimming performances according to gender and swimming technique choice.
V této diplomové práci výzkumného charakteru analyzujeme plaveckou úroveň uchazečů o prezenční formu bakalářského studia tělesné výchovy na PF UJEP v letech 2010-2017 s cílem zjistit, zda během let docházelo ke statisticky a věcně významným rozdílům. K provedení šetření jsme využili výsledky z talentových zkoušek z plavání, jejichž obsahem je plavecký test na 100 m způsobem prsa nebo kraul, který se absolvuje v rámci přijímacího řízení pro ověření pohybových předpokladů budoucích studentů. Ve výsledcích analyzujeme počet uchazečů v jednotlivých let, volbu plaveckého způsobu a plavecké výkony v závislosti na pohlaví a zvoleném způsobu.
Anotace v angličtině
In this thesis of a research character, we analyze the swimming level of applicants who apply for a full-time Physical Education Bachelor's programme of study at the Faculty of Education at University of J. E. Purkyne in years 2010-2017. The aim of this study is to find out whether there are statistically significant differences between the swimming performance during the years. We used the results of the swimming talent tests which consist of a swimming test for 100 m performed with breast-stroke or crawl technique which is a part of the admission procedure to check the motion predispositions of future students. We analyze the number of applicants in every year, their swimming technique preferences and their swimming performances according to gender and swimming technique choice.
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v
souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
4. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů
diagnostikování.
5. Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených
pramenů a podání.
6. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Plavání je pohybová aktivita, která má v životě člověka zcela jedinečné a nesrovnatelné uplatnění. Ve smyslu zachování života je bezpečné zvládnutí vodního prostředí zásadní životní potřebou, a je proto žádoucí, aby plavecká gramotnost společnosti byla naprostou samozřejmostí. Jedním z rozhodujících faktorů v zabezpečení kvalitního vzdělávacího procesu na školách je učitel - odborník. Od studentů vysokých škol na fakultách pedagogického zaměření se proto v porovnání s nepedagogickými fakultami očekává vyšší úroveň plavecké výkonnosti. Uchazeči o studium tělesné výchovy a sportu vykonávají v rámci přijímacího řízení talentovou zkoušku, jejíž součástí je i plavecký test. Cílem této práce je vyhodnotit a porovnat plaveckou úroveň uchazečů o studium tělesné výchovy na PF UJEP v letech 2010-2017. Pro zpracování a analýzu dat použijeme odpovídající statistické postupy (základní statistické charakteristiky, test normality, analýzu rozptylu, atd.). Sledované soubory tvoří uchazeči o jednooborové a dvouoborové studijní obory, prezenční i kombinované formy studia na KTVS UJEP.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v
souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
4. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů
diagnostikování.
5. Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených
pramenů a podání.
6. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Plavání je pohybová aktivita, která má v životě člověka zcela jedinečné a nesrovnatelné uplatnění. Ve smyslu zachování života je bezpečné zvládnutí vodního prostředí zásadní životní potřebou, a je proto žádoucí, aby plavecká gramotnost společnosti byla naprostou samozřejmostí. Jedním z rozhodujících faktorů v zabezpečení kvalitního vzdělávacího procesu na školách je učitel - odborník. Od studentů vysokých škol na fakultách pedagogického zaměření se proto v porovnání s nepedagogickými fakultami očekává vyšší úroveň plavecké výkonnosti. Uchazeči o studium tělesné výchovy a sportu vykonávají v rámci přijímacího řízení talentovou zkoušku, jejíž součástí je i plavecký test. Cílem této práce je vyhodnotit a porovnat plaveckou úroveň uchazečů o studium tělesné výchovy na PF UJEP v letech 2010-2017. Pro zpracování a analýzu dat použijeme odpovídající statistické postupy (základní statistické charakteristiky, test normality, analýzu rozptylu, atd.). Sledované soubory tvoří uchazeči o jednooborové a dvouoborové studijní obory, prezenční i kombinované formy studia na KTVS UJEP.
Seznam doporučené literatury
Bence, M. (2003). Analýza plaveckej výkonnosti uchádzačov o štúdium a hodnoteneie plaveckého štvorboja študentov telesnej výchovy v Banskej Bystrici v rokoch 2000-2002. In Nové trendy v teórii a didaktike plávania a plaveckých športov (pp. 3539). Bratislava: FTVŠ UK.
Benčuriková, L., Čechovská, I., Kazíková, S., Macejková, Y., & Miler, T. (2002). Plavecká úroveň současné vysokoškolské populace v České a Slovenské republice. In Půlstoletí tělesné výchovy na vysokých školách (pp. 6672). Praha: Karolinium.
Čechovská, I., & Miler, T. (2008). Plavání (2nd ed.). Praha: Grada.
Chrzanowská, B., Kašpar, L., & Suchý, J. (2016). Plavecká výkonnost uchazečů o studium tělesné výchovy na pedagogické fakultě univerzity Karlovy v Praze v letech 1990-2010. Studia Kinanthropologica, 17(3).
Kazíková, S. (1999). Plavecká úroveň vysokoškolské populace (Diplomová práce). FTVS UK, Praha.
Lynn, A. (2006). Swimming. Technique. Training. Competition Strategy. Wiltshire: The Crowood Press Ltd.
Macejková, Y. (1994). Analýza plaveckej výkonnosti uchadzačov o štúdium na FTVŠ UK. Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae, 34, 4349.
Seznam doporučené literatury
Bence, M. (2003). Analýza plaveckej výkonnosti uchádzačov o štúdium a hodnoteneie plaveckého štvorboja študentov telesnej výchovy v Banskej Bystrici v rokoch 2000-2002. In Nové trendy v teórii a didaktike plávania a plaveckých športov (pp. 3539). Bratislava: FTVŠ UK.
Benčuriková, L., Čechovská, I., Kazíková, S., Macejková, Y., & Miler, T. (2002). Plavecká úroveň současné vysokoškolské populace v České a Slovenské republice. In Půlstoletí tělesné výchovy na vysokých školách (pp. 6672). Praha: Karolinium.
Čechovská, I., & Miler, T. (2008). Plavání (2nd ed.). Praha: Grada.
Chrzanowská, B., Kašpar, L., & Suchý, J. (2016). Plavecká výkonnost uchazečů o studium tělesné výchovy na pedagogické fakultě univerzity Karlovy v Praze v letech 1990-2010. Studia Kinanthropologica, 17(3).
Kazíková, S. (1999). Plavecká úroveň vysokoškolské populace (Diplomová práce). FTVS UK, Praha.
Lynn, A. (2006). Swimming. Technique. Training. Competition Strategy. Wiltshire: The Crowood Press Ltd.
Macejková, Y. (1994). Analýza plaveckej výkonnosti uchadzačov o štúdium na FTVŠ UK. Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae, 34, 4349.