Diplomová práce objasňuje problematiku poruch chování a jeho prevence na české a německé škole. V teoretické části jsou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o vymezení pojmů a přesných definic poruch chování, dále jsou popisovány jednotlivé formy a druhy prevence a legislativní rámec v oblasti PPRCH.
Praktickou část tvoří výsledky vlastního šetření, jehož cílem je zjistit výskyt poruch chování na obou zmíněných školách a následné porovnání a porovnání systému prevence těchto škol. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
The thesis makes clear the issues concerning behaviour disorders and its prevention at Czech and German school. In the theoretical part there are elaborated subjects regarding to chosen subject. It mainly concentrates on definition of concepts and exact definitions of behaviour disorders and further there are described individual forms and kinds of prevention and legislative Framework within PPRCH.
The practical part consists of the results of own survey. It aim is to find out the occurrence of behaviour disorders at both mentioned schools and further comparison and comparison of prevention system. Part of the thesis is specific conclusions and recommended professional experience. Achieved results and established recommendations will be used in profession of social pedagogy and further fields so called assisting professions.
Klíčová slova
poruchy chování, prevence, minimální preventivní program, škola
Klíčová slova v angličtině
Behaviour disorders, prevention, minimal prevention programme, school
Rozsah průvodní práce
83 s. (13 312 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce objasňuje problematiku poruch chování a jeho prevence na české a německé škole. V teoretické části jsou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o vymezení pojmů a přesných definic poruch chování, dále jsou popisovány jednotlivé formy a druhy prevence a legislativní rámec v oblasti PPRCH.
Praktickou část tvoří výsledky vlastního šetření, jehož cílem je zjistit výskyt poruch chování na obou zmíněných školách a následné porovnání a porovnání systému prevence těchto škol. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
The thesis makes clear the issues concerning behaviour disorders and its prevention at Czech and German school. In the theoretical part there are elaborated subjects regarding to chosen subject. It mainly concentrates on definition of concepts and exact definitions of behaviour disorders and further there are described individual forms and kinds of prevention and legislative Framework within PPRCH.
The practical part consists of the results of own survey. It aim is to find out the occurrence of behaviour disorders at both mentioned schools and further comparison and comparison of prevention system. Part of the thesis is specific conclusions and recommended professional experience. Achieved results and established recommendations will be used in profession of social pedagogy and further fields so called assisting professions.
Klíčová slova
poruchy chování, prevence, minimální preventivní program, škola
Klíčová slova v angličtině
Behaviour disorders, prevention, minimal prevention programme, school
Zásady pro vypracování
V diplomové práci bude objasňována problematika poruch chování a jeho prevence na české a německé škole. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o vymezení pojmů a přesných definic poruch chování, dále budeme popisovat jednotlivé formy a druhy prevence a legislativní rámec v oblasti PPRCH.
Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude zjistit výskyt poruch chování na obou zmíněných školách a následné porovnání a porovnání systému prevence a preventivních programů těchto škol. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Zásady pro vypracování
V diplomové práci bude objasňována problematika poruch chování a jeho prevence na české a německé škole. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o vymezení pojmů a přesných definic poruch chování, dále budeme popisovat jednotlivé formy a druhy prevence a legislativní rámec v oblasti PPRCH.
Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude zjistit výskyt poruch chování na obou zmíněných školách a následné porovnání a porovnání systému prevence a preventivních programů těchto škol. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Seznam doporučené literatury
DOULÍK, P. Vybrané základy metodologie pedagogického výzkumu: (se cvičeními). Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2016. ISBN 978-80-7414-989-4.
FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální patologie. Analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada Publishing, 2009, ISBN 978-80-247-2781-3.
FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: TRITON, 2008.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. 1. Vyd. PRAHA: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80247-1168-3.
MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
Seznam doporučené literatury
DOULÍK, P. Vybrané základy metodologie pedagogického výzkumu: (se cvičeními). Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2016. ISBN 978-80-7414-989-4.
FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální patologie. Analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada Publishing, 2009, ISBN 978-80-247-2781-3.
FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: TRITON, 2008.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. 1. Vyd. PRAHA: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80247-1168-3.
MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.