Tématem bakalářské práce je Další vzdělávání pedagogických pracovníků v mateřských školách. Teoretická část se zabývá pojmem další vzdělávání, legislativou s ním spojenou a historií. Dále jsou zde popsány metody a současné formy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjištění, co motivuje pedagogické pracovníky dále se vzdělávat, co je ovlivňuje ve výběru a jaké jim jsou k tomu vytvořené podmínky.
Získávání dat je provedeno metodou polostrukturovaného rozhovoru. Následující zpracování a vyhodnocení je realizováno pomocí otevřeného kódování s využitím výpočetní techniky.
Anotace v angličtině
My Bachelor´s Thesis deals with The quality of further education of pedagogical workers. The theoretical part addresses the concept of further education, the related legislation and history. It also gives a description of the methods and current forms of further education of pedagogical workers. The objective of the Bachelor´s Thesis is to identify the incentives of pedagogical workers to continue their education and the conditions created for them.
Data are collected using a semi-structured interview. Further processing and evaluation is done using open coding and computer technology.
Klíčová slova
Další vzdělávání, pedagogický pracovník, mateřská škola, polostrukturovaný rozhovor, otevřené kódování.
Klíčová slova v angličtině
Further education, pedagogical workers, nursery school, semi-structured interview, open coding.
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je Další vzdělávání pedagogických pracovníků v mateřských školách. Teoretická část se zabývá pojmem další vzdělávání, legislativou s ním spojenou a historií. Dále jsou zde popsány metody a současné formy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjištění, co motivuje pedagogické pracovníky dále se vzdělávat, co je ovlivňuje ve výběru a jaké jim jsou k tomu vytvořené podmínky.
Získávání dat je provedeno metodou polostrukturovaného rozhovoru. Následující zpracování a vyhodnocení je realizováno pomocí otevřeného kódování s využitím výpočetní techniky.
Anotace v angličtině
My Bachelor´s Thesis deals with The quality of further education of pedagogical workers. The theoretical part addresses the concept of further education, the related legislation and history. It also gives a description of the methods and current forms of further education of pedagogical workers. The objective of the Bachelor´s Thesis is to identify the incentives of pedagogical workers to continue their education and the conditions created for them.
Data are collected using a semi-structured interview. Further processing and evaluation is done using open coding and computer technology.
Klíčová slova
Další vzdělávání, pedagogický pracovník, mateřská škola, polostrukturovaný rozhovor, otevřené kódování.
Klíčová slova v angličtině
Further education, pedagogical workers, nursery school, semi-structured interview, open coding.
Zásady pro vypracování
1. Prostudování směrnice č. 5A/2017 Pokyny pro psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP.
2. Studium literatury a ostatních zdrojů zabývajících se dalším vzděláváním pedagogických pracovníků v mateřských školách.
3. Stanovení cílů práce a návrh metodologie výzkumu.
4. Určení výzkumného vzorku, provedení a zpracování rozhovorů s min. 5 respondenty.
5. Zpracování kvalitativní analýzy získaných dat a vytvoření teorií.
6. Diskuze získaných výsledků v kontextu současného poznání v dané oblasti, vyvození závěrů.
Zásady pro vypracování
1. Prostudování směrnice č. 5A/2017 Pokyny pro psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP.
2. Studium literatury a ostatních zdrojů zabývajících se dalším vzděláváním pedagogických pracovníků v mateřských školách.
3. Stanovení cílů práce a návrh metodologie výzkumu.
4. Určení výzkumného vzorku, provedení a zpracování rozhovorů s min. 5 respondenty.
5. Zpracování kvalitativní analýzy získaných dat a vytvoření teorií.
6. Diskuze získaných výsledků v kontextu současného poznání v dané oblasti, vyvození závěrů.
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
LAZAROVA, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-114-6.
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
ADAIR, John Eric. Efektivní motivace. Přeložil Lenka VORLÍČKOVÁ. Nový Zlíchov: Alfa Publishing, 2004. Management. ISBN 80-86851-00-1.
URBAN, Jan. 10 kroků k vyššímu výkonu pracovníků: jak snadno a účinně předcházet nedostatkům v práci. Praha: Grada, 2012. Management. ISBN 978-80-247-3955-7.
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
LAZAROVA, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-114-6.
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
ADAIR, John Eric. Efektivní motivace. Přeložil Lenka VORLÍČKOVÁ. Nový Zlíchov: Alfa Publishing, 2004. Management. ISBN 80-86851-00-1.
URBAN, Jan. 10 kroků k vyššímu výkonu pracovníků: jak snadno a účinně předcházet nedostatkům v práci. Praha: Grada, 2012. Management. ISBN 978-80-247-3955-7.