Název práce: Ergoterapeutická intervence u osob s MR.
Cíl a podstata práce: Teoretická analýza odborné literatury zahrnující problematiku osob s mentální retardací a ergoterapeutická intervence u těchto osob.
Metodika: Vstupní vyšetření klienta s mentální retardací, navržení krátkodobých a dlouhodobých ergoterapeutických cílů a plánů, výstupní vyšetření klienta
po ergoterapii.
Výsledky: Ergoterapeutická intervence u osob s mentální retardací vede k větší soběstačnosti a samostatnosti klientů.
Závěr: Ergoterapie je důležitá složka v péči o klienty s mentální retardací, přispívá ke zvýšení kvality života ve všech jeho oblastech.
Anotace v angličtině
Title: Occupational therapy intervention for individuals with MR.
The objective and focus of the thesis: The theoretical analysis of expert literature including the issue of people with mental retardation and occupational therapy intervention for these persons.
Methodology: The initial examination of the client with mental retardation,
the design of short-term and long-term occupational therapy goals and plans and the patient´s final examination after the therapy.
Results: Occupational therapy intervention for people with mental retardation leads to greater self-sufficiency and independence of clients.
Conclusion: Occupational therapy is an important component in the care
of clients with mental retardation, contributing to the improvement of quality of life in all its areas.
Klíčová slova
mentální retardace, ergoterapie, všední denní činnosti, kognitivní funkce
Klíčová slova v angličtině
mental retardation, occupational therapy, activities of daily living, cognitive function
Rozsah průvodní práce
48 s. + 5 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Název práce: Ergoterapeutická intervence u osob s MR.
Cíl a podstata práce: Teoretická analýza odborné literatury zahrnující problematiku osob s mentální retardací a ergoterapeutická intervence u těchto osob.
Metodika: Vstupní vyšetření klienta s mentální retardací, navržení krátkodobých a dlouhodobých ergoterapeutických cílů a plánů, výstupní vyšetření klienta
po ergoterapii.
Výsledky: Ergoterapeutická intervence u osob s mentální retardací vede k větší soběstačnosti a samostatnosti klientů.
Závěr: Ergoterapie je důležitá složka v péči o klienty s mentální retardací, přispívá ke zvýšení kvality života ve všech jeho oblastech.
Anotace v angličtině
Title: Occupational therapy intervention for individuals with MR.
The objective and focus of the thesis: The theoretical analysis of expert literature including the issue of people with mental retardation and occupational therapy intervention for these persons.
Methodology: The initial examination of the client with mental retardation,
the design of short-term and long-term occupational therapy goals and plans and the patient´s final examination after the therapy.
Results: Occupational therapy intervention for people with mental retardation leads to greater self-sufficiency and independence of clients.
Conclusion: Occupational therapy is an important component in the care
of clients with mental retardation, contributing to the improvement of quality of life in all its areas.
Klíčová slova
mentální retardace, ergoterapie, všední denní činnosti, kognitivní funkce
Klíčová slova v angličtině
mental retardation, occupational therapy, activities of daily living, cognitive function
Zásady pro vypracování
1.Literární rešerše studované problematiky se zaměřením na osoby s MR 2.Specifika ergoterapie u osob s MR 3.Kineziologický rozbor klienta + testování 4.Stanovení a následná aplikace krátkodobého ergoterapeutického plánu 5.Komparace výsledků vstupního a výstupního hodnocení 6.Stanovení dlouhodobého ergoterapeutického plánu na základě výsledků výstupního hodnocení, doporučení pro praxi, 7.Konzultace s vedoucím práce 8.Sepsání a odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
1.Literární rešerše studované problematiky se zaměřením na osoby s MR 2.Specifika ergoterapie u osob s MR 3.Kineziologický rozbor klienta + testování 4.Stanovení a následná aplikace krátkodobého ergoterapeutického plánu 5.Komparace výsledků vstupního a výstupního hodnocení 6.Stanovení dlouhodobého ergoterapeutického plánu na základě výsledků výstupního hodnocení, doporučení pro praxi, 7.Konzultace s vedoucím práce 8.Sepsání a odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, P. et al., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1. JELÍNKOVÁ, J., M., KRIVOŠÍKOVÁ, L., ŠAJTAROVÁ., 2009. Ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 270 s. ISBN 978-807367-583-7. KLUSOŇOVÁ E., 2011. Ergoterapie v praxi. Praha: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 264 s. ISBN 978-80-7013-535-8. KRIVOŠÍKOVÁ, M., 2011. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 368 s. ISBN 978-80-247-2699-1. VYSKOTOVÁ , J., K., MACHÁČKOVÁ, 2013. Jemná motorika: vývoj motorická kontrola, hodnocení a testování.1. vyd. Praha: Grada, 168 s. ISBN 978-80-247-46.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, P. et al., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1. JELÍNKOVÁ, J., M., KRIVOŠÍKOVÁ, L., ŠAJTAROVÁ., 2009. Ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 270 s. ISBN 978-807367-583-7. KLUSOŇOVÁ E., 2011. Ergoterapie v praxi. Praha: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 264 s. ISBN 978-80-7013-535-8. KRIVOŠÍKOVÁ, M., 2011. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 368 s. ISBN 978-80-247-2699-1. VYSKOTOVÁ , J., K., MACHÁČKOVÁ, 2013. Jemná motorika: vývoj motorická kontrola, hodnocení a testování.1. vyd. Praha: Grada, 168 s. ISBN 978-80-247-46.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci na téma "Ergoterapeutická intervence u osob s MR". Cílem a podstatou práce studentky byla teoretická analýza odborné literatury zahrnující problematiku osob s mentální retardací a ergoterapeutická intervence u těchto osob.
Studentka provedla vstupní vyšetření klienta s diagnózou střední mentální retardace s poruchou chování. Navrhla krátkodobý a dlouhodobý ergoterapeutický plán a provedla výstupní vyšetření. Studentka ve své práci využila metodu rozhovoru, pozorování, testování a měření.
Na závěr zhodnotila studentka svoji práci a dodala, že ergoterapie je důležitou složkou v péči o klienty s mentální retardací a přispívá ke zvýšení kvality života ve všech jeho oblastech.
+ otázky oponenta:
1.Na základě svých poznatků zpracovaných v bakalářské práci zformulujte doporučení pro praxi ergoterapeutů.
2.Konkretizujte dlouhodobé cíle ergoterapie u Vašeho klienta.
Studentka odpověděla na všechny otázky velmi dobře.
Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou velmi dobře.