Autor se bude ve své diplomové práci zabývat problematikou sociálně patologického chování žáků a studentů v prostředí školy, zejména jejich agresí vůči pedagogickému sboru. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k uvedené problematice, zejména téma sociální patologie, normy, pojetí normy, příčin sociálně patologického chování, agrese a její formy. Autor se rovněž zaměří na téma sociální pedagogiky a prevence sociálně patologického chování ve školním prostředí. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude zjistit agresivní chování žáků, studentů vůči pedagogům, podobu takového chování a ověřit znalost pedagogů v oblasti preventivních opatření souvisejících s uvedenou problematikou. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální (speciální) pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
In the diploma work, the author deals with the issue of social pathological behaviour of pupils and students in the school environment, especially their aggression towards the teaching staff. In the theoretical part, the topics related to the above mentioned topic will be discussed, especially the topic of social pathology, norm, the concept of norm, the causes of social-pathological behaviour, aggression and its forms. The author also focuses on social pedagogy and the prevention of social-pathological behaviour in the school environment. The practical part shows the results of the own investigation aimed at the aggressive behaviour of pupils, students towards teachers, the form of such behaviour and, also, this part verifies the knowledge of teachers in the field of prevention and its precautions related to the mentioned problems. Furthermore, the thesis depicts particular conclusions and recommendations for practice. The achieved results and recommendations will be useful in the practice of social (special) pedagogy and other disciplines of so-called helping professions.
Klíčová slova
Sociální patologie, norma, agrese, školní prostředí, prevence
Klíčová slova v angličtině
Social pathology, norm, aggression, school environment, prevention
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Autor se bude ve své diplomové práci zabývat problematikou sociálně patologického chování žáků a studentů v prostředí školy, zejména jejich agresí vůči pedagogickému sboru. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k uvedené problematice, zejména téma sociální patologie, normy, pojetí normy, příčin sociálně patologického chování, agrese a její formy. Autor se rovněž zaměří na téma sociální pedagogiky a prevence sociálně patologického chování ve školním prostředí. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude zjistit agresivní chování žáků, studentů vůči pedagogům, podobu takového chování a ověřit znalost pedagogů v oblasti preventivních opatření souvisejících s uvedenou problematikou. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální (speciální) pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
In the diploma work, the author deals with the issue of social pathological behaviour of pupils and students in the school environment, especially their aggression towards the teaching staff. In the theoretical part, the topics related to the above mentioned topic will be discussed, especially the topic of social pathology, norm, the concept of norm, the causes of social-pathological behaviour, aggression and its forms. The author also focuses on social pedagogy and the prevention of social-pathological behaviour in the school environment. The practical part shows the results of the own investigation aimed at the aggressive behaviour of pupils, students towards teachers, the form of such behaviour and, also, this part verifies the knowledge of teachers in the field of prevention and its precautions related to the mentioned problems. Furthermore, the thesis depicts particular conclusions and recommendations for practice. The achieved results and recommendations will be useful in the practice of social (special) pedagogy and other disciplines of so-called helping professions.
Klíčová slova
Sociální patologie, norma, agrese, školní prostředí, prevence
Klíčová slova v angličtině
Social pathology, norm, aggression, school environment, prevention
Zásady pro vypracování
Autor se bude ve své diplomové práci zabývat problematikou sociálně patologického chování žáků a studentů v prostředí školy, zejména jejich agresí vůči pedagogickému sboru. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k uvedené problematice, zejména téma sociální patologie, normy, pojetí normy, příčin sociálně pato-logického chování, agrese a její formy. Autor se rovněž zaměří na téma sociální pedagogiky a prevence sociálně patologického chování ve školním prostředí. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude zjistit agresivní chování žáků, studentů vůči pedagogům, podobu takového chování a ověřit znalost pedagogů v oblasti preventivních opatření souvisejících s uvedenou problematikou. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální (speciální) pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Zásady pro vypracování
Autor se bude ve své diplomové práci zabývat problematikou sociálně patologického chování žáků a studentů v prostředí školy, zejména jejich agresí vůči pedagogickému sboru. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k uvedené problematice, zejména téma sociální patologie, normy, pojetí normy, příčin sociálně pato-logického chování, agrese a její formy. Autor se rovněž zaměří na téma sociální pedagogiky a prevence sociálně patologického chování ve školním prostředí. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude zjistit agresivní chování žáků, studentů vůči pedagogům, podobu takového chování a ověřit znalost pedagogů v oblasti preventivních opatření souvisejících s uvedenou problematikou. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální (speciální) pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Seznam doporučené literatury
1. ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Forenzní psychologie. 2., upr. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009. ISBN 978-80-7380-213-4.
2. FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5046-0.
3. FISCHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
4. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3.
5. KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
6. MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2310-5.
7. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
Seznam doporučené literatury
1. ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Forenzní psychologie. 2., upr. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009. ISBN 978-80-7380-213-4.
2. FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5046-0.
3. FISCHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
4. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3.
5. KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
6. MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2310-5.
7. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.