Tato diplomová práce se zabývá porovnáním vhodnosti zvolených disciplín národního projektu Sazka Olympijský víceboj, podporovaného Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, Mezinárodním olympijským výborem, Sazkou a.s. a dalšími partnery. Projekt se zaměřuje na podporu pohybové aktivity u dětí základních škol a víceletých gymnázií. Cílem práce je korelace vybraných disciplín Sazka Olympijského víceboje se standardizovanou testovou baterií Unifittest (6 - 60). Testované osoby byly podrobeny testování a výsledky výkonů byly zaneseny do připravených záznamových archů a následně do statistického programu. Statistické vyhodnocení získaných dat a jejich analýza nám dopomohla k objektivnímu zhodnocení vhodnosti zařazení disciplín projektu Sazka Olympijského víceboje a využití těchto výsledků v hodinách TV při potřebě zjištění pohybové úrovně.
Zařazení školních i volnočasových pohybových aktivit do každodenního programu žáka je devízou pro jeho zdraví a prevencí proti nemocem sedavého způsobu života.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the comparison of the suitability of the chosen disciplines of the national project Sazka olympic all-around sponsored by the Ministry of education youth and sports, the International olympic committee and other partners. The project focuses on the promotion of physical activity in children of elementary schools and junior high schools. The objective of the thesis is the correlation of the selected disciplines Sazka olympic multisports is with a standardized test battery Unifittest (6 - 60).
The test persons were subjected to testing and the results of the performances were recorded in prepared data sheets and, subsequently, the statistical programme.
Statistical evaluation of obtained data and their analysis helped us to objectively evaluate the suitability of the inclusion of the disciplines of the project Sazka olympic multisports and the use of these results in the hours the TV when you need to the fin-dings of the physical level.
The inclusion of school and spare time physical activity into the daily program of the pupil is the asset for its health and prevention against diseases of a sedentary lifestyle.
physical aktivity, physical fitness, test battery, motor tests battery, the pupils of secondary school age
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním vhodnosti zvolených disciplín národního projektu Sazka Olympijský víceboj, podporovaného Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, Mezinárodním olympijským výborem, Sazkou a.s. a dalšími partnery. Projekt se zaměřuje na podporu pohybové aktivity u dětí základních škol a víceletých gymnázií. Cílem práce je korelace vybraných disciplín Sazka Olympijského víceboje se standardizovanou testovou baterií Unifittest (6 - 60). Testované osoby byly podrobeny testování a výsledky výkonů byly zaneseny do připravených záznamových archů a následně do statistického programu. Statistické vyhodnocení získaných dat a jejich analýza nám dopomohla k objektivnímu zhodnocení vhodnosti zařazení disciplín projektu Sazka Olympijského víceboje a využití těchto výsledků v hodinách TV při potřebě zjištění pohybové úrovně.
Zařazení školních i volnočasových pohybových aktivit do každodenního programu žáka je devízou pro jeho zdraví a prevencí proti nemocem sedavého způsobu života.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the comparison of the suitability of the chosen disciplines of the national project Sazka olympic all-around sponsored by the Ministry of education youth and sports, the International olympic committee and other partners. The project focuses on the promotion of physical activity in children of elementary schools and junior high schools. The objective of the thesis is the correlation of the selected disciplines Sazka olympic multisports is with a standardized test battery Unifittest (6 - 60).
The test persons were subjected to testing and the results of the performances were recorded in prepared data sheets and, subsequently, the statistical programme.
Statistical evaluation of obtained data and their analysis helped us to objectively evaluate the suitability of the inclusion of the disciplines of the project Sazka olympic multisports and the use of these results in the hours the TV when you need to the fin-dings of the physical level.
The inclusion of school and spare time physical activity into the daily program of the pupil is the asset for its health and prevention against diseases of a sedentary lifestyle.
physical aktivity, physical fitness, test battery, motor tests battery, the pupils of secondary school age
Zásady pro vypracování
1.Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
2.Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3.Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP"
4.Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
5.Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
6.Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Projekt "Sazka olympijský víceboj" se zabývá dlouhodobou statistikou výsledku a analýzou zdatnosti dětské populace. Cílem projektu je stanovit vypovídající hodnotu vybraných používaných testů z tohoto víceboje ve srovnání s běžně používanými standardizovanými testy, které se používaly v minulosti. Předpokládáme, že stanovením úrovně korelačních koeficientů se nám podaří zjistit, které testy z tohoto víceboje mají nejlepší a nejtěsnější vypovídající hodnotu k běžně používaným testům v rámci hodnocení zdravotně orientované zdatnosti. Šetřeným souborem jsou žáci staršího školního věku ze základní školy Duhová cesta v Chomutově.
Zásady pro vypracování
1.Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
2.Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3.Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP"
4.Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
5.Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
6.Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Projekt "Sazka olympijský víceboj" se zabývá dlouhodobou statistikou výsledku a analýzou zdatnosti dětské populace. Cílem projektu je stanovit vypovídající hodnotu vybraných používaných testů z tohoto víceboje ve srovnání s běžně používanými standardizovanými testy, které se používaly v minulosti. Předpokládáme, že stanovením úrovně korelačních koeficientů se nám podaří zjistit, které testy z tohoto víceboje mají nejlepší a nejtěsnější vypovídající hodnotu k běžně používaným testům v rámci hodnocení zdravotně orientované zdatnosti. Šetřeným souborem jsou žáci staršího školního věku ze základní školy Duhová cesta v Chomutově.
Seznam doporučené literatury
1. Centrum preventivní medicíny. www.med.muni.cz. [Online] 2016. http://www.med.muni.cz/centrumprevence/informace-pro-vas/zdravy-zpusob-zivota/14-pohybova-aktivita.html.
2. Čeledová, Libuše a Čevela, Rostislav (2010). Výchova ke zdraví. Praha 7 : Grada Publishing, a.s.
3. Hendl, Jan a Drobný, Lubomír a kolektiv (2011). Zravotní benefity pohybových aktivit Monitorování, itervence, evaluace. Praha : Karolinum.
4. Hodaň, Bohuslav (2009). K problému filozofické kinantropologie. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci.
5. Hofbauer, Břetislav (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, s.r.o.
6. Kalman, Michal, a další, a další (2001). Národní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků. Olomouc : Universita Palackého v Olomouci.
7. Kalman, Mgr. Michal. www.telesnakultura.upol.ce. http://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2013/02/05.pdf. [Online] 2012. [Citace: 11. 04 2017.]
8. Kolektiv pracovníků SZÚ. www.szu.cz. [Online] http://www.szu.cz/program-skola-podporujici-zdravi.
9. Kopecký, Miroslav, a další, a další. (2012). Úvod do výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci.
10. Kovář, Zdeněk (2007). Kvalita života I. Ústí nad Labem : Univerzita J. E. Purkyně.
11. Suchomel, A. (2006). Tělesně nezdatné děti školního věku: motorické hodnocení, hlavní činitele výskytu, kondiční programy. LIBEREC : PF TU.
12. www.ceskakinantropologie.cz. http://www.ceskakinantropologie.cz/index.php/TestJournal/article/view/347/231. [Online] 18. 01 2014. [Citace: 02. 04 2017.]
Seznam doporučené literatury
1. Centrum preventivní medicíny. www.med.muni.cz. [Online] 2016. http://www.med.muni.cz/centrumprevence/informace-pro-vas/zdravy-zpusob-zivota/14-pohybova-aktivita.html.
2. Čeledová, Libuše a Čevela, Rostislav (2010). Výchova ke zdraví. Praha 7 : Grada Publishing, a.s.
3. Hendl, Jan a Drobný, Lubomír a kolektiv (2011). Zravotní benefity pohybových aktivit Monitorování, itervence, evaluace. Praha : Karolinum.
4. Hodaň, Bohuslav (2009). K problému filozofické kinantropologie. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci.
5. Hofbauer, Břetislav (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, s.r.o.
6. Kalman, Michal, a další, a další (2001). Národní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků. Olomouc : Universita Palackého v Olomouci.
7. Kalman, Mgr. Michal. www.telesnakultura.upol.ce. http://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2013/02/05.pdf. [Online] 2012. [Citace: 11. 04 2017.]
8. Kolektiv pracovníků SZÚ. www.szu.cz. [Online] http://www.szu.cz/program-skola-podporujici-zdravi.
9. Kopecký, Miroslav, a další, a další. (2012). Úvod do výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci.
10. Kovář, Zdeněk (2007). Kvalita života I. Ústí nad Labem : Univerzita J. E. Purkyně.
11. Suchomel, A. (2006). Tělesně nezdatné děti školního věku: motorické hodnocení, hlavní činitele výskytu, kondiční programy. LIBEREC : PF TU.
12. www.ceskakinantropologie.cz. http://www.ceskakinantropologie.cz/index.php/TestJournal/article/view/347/231. [Online] 18. 01 2014. [Citace: 02. 04 2017.]