Práce s názvem Tanečně-pohybová průprava u dětí na 1. stupni základní školy se zabývá zařazením taneční průpravy do hodin TV na 1. stupni ZŠ. V teoretické části práce se zabýváme historií tance, taneční a pohybovou výchovou, která je zařazena do RVP základních škol a smyslem pohybové průpravy. Úkolem práce je vytvořit osm příprav na osm vyučovacích jednotek, které jsou zaměřeny na tanečně-pohybovou průpravu. Přípravy zrealizujeme na základní škole a výsledné taneční choreografie a další části vyučovací jednotky natočíme a přiložíme na DVD k diplomové práci. Cílem práce je poskytnout metodický materiál k výuce taneční průpravy na základní škole u žáků mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
The thesis is dealing with dancing and moving preparation of children at elementary school at and its inclusion into PE lessons. Theoretical part of this thesis is about history of dancing, dancing and moving education included in syllabus for elementary schools and about the meaning of moving preparation. The task of this thesis is to prepare eight lessons which are focused on moving preparation. Lessons will be realized at elementary school and dancing choreography will be filmed and final DVD will be enclosed with the thesis. The aim of this thesis is to provide material for dancing preparation lessons at elementary school.
Klíčová slova
Tanečně-pohybová průprava, mladší školní věk, tanec, tělesná výchova, základní škola.
Klíčová slova v angličtině
Dancing and moving preparation, young learners, dancing, Physical Education, elementary school.
Rozsah průvodní práce
78 (108 465 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce s názvem Tanečně-pohybová průprava u dětí na 1. stupni základní školy se zabývá zařazením taneční průpravy do hodin TV na 1. stupni ZŠ. V teoretické části práce se zabýváme historií tance, taneční a pohybovou výchovou, která je zařazena do RVP základních škol a smyslem pohybové průpravy. Úkolem práce je vytvořit osm příprav na osm vyučovacích jednotek, které jsou zaměřeny na tanečně-pohybovou průpravu. Přípravy zrealizujeme na základní škole a výsledné taneční choreografie a další části vyučovací jednotky natočíme a přiložíme na DVD k diplomové práci. Cílem práce je poskytnout metodický materiál k výuce taneční průpravy na základní škole u žáků mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
The thesis is dealing with dancing and moving preparation of children at elementary school at and its inclusion into PE lessons. Theoretical part of this thesis is about history of dancing, dancing and moving education included in syllabus for elementary schools and about the meaning of moving preparation. The task of this thesis is to prepare eight lessons which are focused on moving preparation. Lessons will be realized at elementary school and dancing choreography will be filmed and final DVD will be enclosed with the thesis. The aim of this thesis is to provide material for dancing preparation lessons at elementary school.
Klíčová slova
Tanečně-pohybová průprava, mladší školní věk, tanec, tělesná výchova, základní škola.
Klíčová slova v angličtině
Dancing and moving preparation, young learners, dancing, Physical Education, elementary school.
Zásady pro vypracování
1. Analýza a syntéza dostupných materiálů pro výuku tanců u dětí na 1.stupni.
2. Sepsání teoretických východisek práce.
3. Volba cíle, úkolů práce.
4. Vypracování hlavní části práce se zaměřením na tanečně-pohybovou průpravu v rámci vyučovacích jednotek.
5. Aplikace tanečně laděných hodin na vybraný soubor dětí.
6. Zpracování videosnímku.
7. Sepsání diskuze a závěrů práce.
Zásady pro vypracování
1. Analýza a syntéza dostupných materiálů pro výuku tanců u dětí na 1.stupni.
2. Sepsání teoretických východisek práce.
3. Volba cíle, úkolů práce.
4. Vypracování hlavní části práce se zaměřením na tanečně-pohybovou průpravu v rámci vyučovacích jednotek.
5. Aplikace tanečně laděných hodin na vybraný soubor dětí.
6. Zpracování videosnímku.
7. Sepsání diskuze a závěrů práce.
Seznam doporučené literatury
BLAŽÍČKOVÁ, E. Metodika a didaktika taneční výchovy. 2. vyd. Praha: Konzervatoř Duncan Centre, 2005. ISBN 80-260-2889-9.
JEBAVÁ, J. Kapitoly z dějin tance a možnosti terapie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-620-1.
ŠIMSOVÁ, J., ŠEFLOVÁ, V. Pohybová a taneční průprava pro soubory dětí a mládeže: Met. pomůcka pro ved. dětských tanečních souborů ve Středočes. kraji. Díl 2., 2. věková kategorie - 9-11 let. Praha: Středočes. kraj. kult. středisko, 1988. 120 s.
JEŘÁBKOVÁ, J., CVEKLOVÁ, B. Taneční průprava. 1. vyd. Praha: NIPOS-Artama, 2004.ISBN 80-7068-181-0.
JEŘÁBKOVÁ, J. Taneční průprava: odb. příručka pro učitele tanečních oborů lid. škol umění. 2. vyd. Praha: SPN, 1986. Odborná literatura pro veřejnost.
KASSING, G., JAY, D., M. Dance teaching methods and curriculum design. Champaign, IL: Human Kinetics, c2003. ISBN 0736002405.
Seznam doporučené literatury
BLAŽÍČKOVÁ, E. Metodika a didaktika taneční výchovy. 2. vyd. Praha: Konzervatoř Duncan Centre, 2005. ISBN 80-260-2889-9.
JEBAVÁ, J. Kapitoly z dějin tance a možnosti terapie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-620-1.
ŠIMSOVÁ, J., ŠEFLOVÁ, V. Pohybová a taneční průprava pro soubory dětí a mládeže: Met. pomůcka pro ved. dětských tanečních souborů ve Středočes. kraji. Díl 2., 2. věková kategorie - 9-11 let. Praha: Středočes. kraj. kult. středisko, 1988. 120 s.
JEŘÁBKOVÁ, J., CVEKLOVÁ, B. Taneční průprava. 1. vyd. Praha: NIPOS-Artama, 2004.ISBN 80-7068-181-0.
JEŘÁBKOVÁ, J. Taneční průprava: odb. příručka pro učitele tanečních oborů lid. škol umění. 2. vyd. Praha: SPN, 1986. Odborná literatura pro veřejnost.
KASSING, G., JAY, D., M. Dance teaching methods and curriculum design. Champaign, IL: Human Kinetics, c2003. ISBN 0736002405.