Bakalářská práce se zabývá tvořivou pohádkou v mateřské škole. V teoretické části se seznámíte s výtvarnou výchovou a jejími technikami, které lze praktikovat v mateřských školách. V praktické části jsou popsány jednotlivé části výtvarného projektu, který byl realizován v mateřské škole Krteček v Teplicích. U každé činnosti je popsána motivace, realizace a závěrečná reflexe. Bakalářská práce je doplněna fotodokumentací.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is concerned with a creative tale in a kindergarten. The theoretical part presents art education and the art techniques that can be practised in kindergarten. Each part of the art project, realized in kindergarten Krteček in Teplice, is described in the practical part. Motivation, realization, and final reflection is given for each art activity. The bachelor thesis is supplemented by photo documentation.
Kindergarten, preschool age, art education, project, fairytale, drawing, paper
Rozsah průvodní práce
74 s. (73 282 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tvořivou pohádkou v mateřské škole. V teoretické části se seznámíte s výtvarnou výchovou a jejími technikami, které lze praktikovat v mateřských školách. V praktické části jsou popsány jednotlivé části výtvarného projektu, který byl realizován v mateřské škole Krteček v Teplicích. U každé činnosti je popsána motivace, realizace a závěrečná reflexe. Bakalářská práce je doplněna fotodokumentací.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is concerned with a creative tale in a kindergarten. The theoretical part presents art education and the art techniques that can be practised in kindergarten. Each part of the art project, realized in kindergarten Krteček in Teplice, is described in the practical part. Motivation, realization, and final reflection is given for each art activity. The bachelor thesis is supplemented by photo documentation.
Kindergarten, preschool age, art education, project, fairytale, drawing, paper
Zásady pro vypracování
Podrobné seznámení se směrnicí děkana PF UJEP Ústí n. L. č. 5A/2017 a její dodržování.
Stanovení tématu, cílů a náplně bakalářské práce "Tvořivá pohádka v mateřské škole".
Shromažďování a prostudování odborné literatury k danému tématu.
Průběžná konzultace s vedoucím bakalářské práce.
Praktická část - seznámení s provozem knihovny, dětí s projektem, tvorba autorské knihy - využití různých výtvarných technik, spolupráce s kolegyní, popis daných činností, fotodokumentace, videodokumentace, výstava dětské tvorby a ukázka dramatizace pohádky pro rodiče.
Teoretická část - zpracování teoretické části s využitím odborné literatury a dalších informačních zdrojů.
Závěr - zhodnocení, naplnění cílů, seznam literatury
Zásady pro vypracování
Podrobné seznámení se směrnicí děkana PF UJEP Ústí n. L. č. 5A/2017 a její dodržování.
Stanovení tématu, cílů a náplně bakalářské práce "Tvořivá pohádka v mateřské škole".
Shromažďování a prostudování odborné literatury k danému tématu.
Průběžná konzultace s vedoucím bakalářské práce.
Praktická část - seznámení s provozem knihovny, dětí s projektem, tvorba autorské knihy - využití různých výtvarných technik, spolupráce s kolegyní, popis daných činností, fotodokumentace, videodokumentace, výstava dětské tvorby a ukázka dramatizace pohádky pro rodiče.
Teoretická část - zpracování teoretické části s využitím odborné literatury a dalších informačních zdrojů.
Závěr - zhodnocení, naplnění cílů, seznam literatury
Seznam doporučené literatury
CIKÁNOVÁ, Karla. Objevujte s námi textil. Praha: Aventinum, 1996. ISBN 80-85277-85-9.
CIKÁNOVÁ, Karla. Tužkou, štětcem nebo myší. Praha: Aventinum, 1998. ISBN 80-7151-031-9.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
PRŮCHA, Jan a Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4.
ROESELOVÁ, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Upr. vyd. Praha: Sarah, 2000. ISBN 80-902267-4-4.
ROESELOVÁ, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. ISBN 8090226752.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, Jan SLAVÍK a Sylva ELIÁŠOVÁ. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-322-2.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.
Seznam doporučené literatury
CIKÁNOVÁ, Karla. Objevujte s námi textil. Praha: Aventinum, 1996. ISBN 80-85277-85-9.
CIKÁNOVÁ, Karla. Tužkou, štětcem nebo myší. Praha: Aventinum, 1998. ISBN 80-7151-031-9.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
PRŮCHA, Jan a Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4.
ROESELOVÁ, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Upr. vyd. Praha: Sarah, 2000. ISBN 80-902267-4-4.
ROESELOVÁ, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. ISBN 8090226752.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, Jan SLAVÍK a Sylva ELIÁŠOVÁ. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-322-2.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.