Diplomová práce je zaměřena na tvorbu a zadávání úloh zadaných ve formě dialogu, které mohou být využity v metodě Concept cartoons.
V diplomové práci jsou popsány možnosti využití Concept cartoons ve výuce přírodovědy. Ve výzkumné části bylo cílem vypracovat soubor úloh, zaměřených na fyzikální část přírodovědy. V úlohách jsou zapracovány nejdůležitější miskoncepce, které mají žáci ve 4. a 5. ročníku v oblasti fyzikálních představ. Úlohy byly vyzkoušeny ve školní praxi pomocí vytvořených úloh ve formě metody Concept cartoons.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on the creation and award of task assigned in the form of a dialogue, which can be used in the method of Concept cartoons.
In the diploma thesis are described the possibilities of using Concept cartoons in teaching science. In the research part of the goal was to develop a set of tasks, aimed at the physical part of science. The tasks are factored the most important miskoncepce that pupils in the 4th. and 5. year in the field of physical ideas. The roles were tested in school practice using created tasks in the form of methods of Concept cartoons.
Klíčová slova
Concept cartoons, prekoncepce, dětské pojetí výuky, konstruktivismus, vzdělávací komiksy
Klíčová slova v angličtině
Concept cartoons, preconception, children's conception of teaching, constructivism, educational comics
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu a zadávání úloh zadaných ve formě dialogu, které mohou být využity v metodě Concept cartoons.
V diplomové práci jsou popsány možnosti využití Concept cartoons ve výuce přírodovědy. Ve výzkumné části bylo cílem vypracovat soubor úloh, zaměřených na fyzikální část přírodovědy. V úlohách jsou zapracovány nejdůležitější miskoncepce, které mají žáci ve 4. a 5. ročníku v oblasti fyzikálních představ. Úlohy byly vyzkoušeny ve školní praxi pomocí vytvořených úloh ve formě metody Concept cartoons.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on the creation and award of task assigned in the form of a dialogue, which can be used in the method of Concept cartoons.
In the diploma thesis are described the possibilities of using Concept cartoons in teaching science. In the research part of the goal was to develop a set of tasks, aimed at the physical part of science. The tasks are factored the most important miskoncepce that pupils in the 4th. and 5. year in the field of physical ideas. The roles were tested in school practice using created tasks in the form of methods of Concept cartoons.
Klíčová slova
Concept cartoons, prekoncepce, dětské pojetí výuky, konstruktivismus, vzdělávací komiksy
Klíčová slova v angličtině
Concept cartoons, preconception, children's conception of teaching, constructivism, educational comics
Zásady pro vypracování
Prostudování směrnice děkana č. 5/2017 s názvem Pokyny pro psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP. Diplomová práce bude zaměřena na tvorbu úloh zadaných ve formě dialogu, které mohou být využity v metodě concept cartoons. Úkolem diplomantky bude vypracovat soubor úloh fyzikální části přírodovědy. V úlohách budou zapracovány nejdůležitější miskoncepce, které mají žáci ve 4. a 5. ročníku v oblasti fyzikálních představ. V diplomové práci budou popsány možnosti využití concept cartoons ve výuce přírodovědy. Podle možností diplomantka úlohy vyzkouší také ve školní praxi a provede potřebnou reflexi, včetně případné úpravy úloh.
Zásady pro vypracování
Prostudování směrnice děkana č. 5/2017 s názvem Pokyny pro psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP. Diplomová práce bude zaměřena na tvorbu úloh zadaných ve formě dialogu, které mohou být využity v metodě concept cartoons. Úkolem diplomantky bude vypracovat soubor úloh fyzikální části přírodovědy. V úlohách budou zapracovány nejdůležitější miskoncepce, které mají žáci ve 4. a 5. ročníku v oblasti fyzikálních představ. V diplomové práci budou popsány možnosti využití concept cartoons ve výuce přírodovědy. Podle možností diplomantka úlohy vyzkouší také ve školní praxi a provede potřebnou reflexi, včetně případné úpravy úloh.
Seznam doporučené literatury
Mandíková,D., Trna, J.: Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky,Paido, Brno 2011. ISBN 978-80-7315-226-0. Naylor, S., Keogh, B.: Concept cartoons in Science Education, Milgate House Publishers, Sandbach 2010. ISBN 9780- 955626081-1. Naylor, S., Keogh, B.: Science Concept Cartoons. Set 1 - Revised Edition. Milgate House Publishers, Sandbach 2014. ISBN 978-0-9562646-4-0. Naylor, S., Keogh, B.: Science Concept Cartoons. Set 2 - Revised Edition. Milgate House Publishers, Sandbach 2015. ISBN 978-0-9562646-8-8. Podroužek, L.: Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Vyd. Aleš Čeněk, Dobrá Voda, 2003. ISBN 80-86473-45-7.
Seznam doporučené literatury
Mandíková,D., Trna, J.: Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky,Paido, Brno 2011. ISBN 978-80-7315-226-0. Naylor, S., Keogh, B.: Concept cartoons in Science Education, Milgate House Publishers, Sandbach 2010. ISBN 9780- 955626081-1. Naylor, S., Keogh, B.: Science Concept Cartoons. Set 1 - Revised Edition. Milgate House Publishers, Sandbach 2014. ISBN 978-0-9562646-4-0. Naylor, S., Keogh, B.: Science Concept Cartoons. Set 2 - Revised Edition. Milgate House Publishers, Sandbach 2015. ISBN 978-0-9562646-8-8. Podroužek, L.: Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Vyd. Aleš Čeněk, Dobrá Voda, 2003. ISBN 80-86473-45-7.