Bakalářská práce se zabývá denním stacionářem, jeho významem pro osoby se zdravotním znevýhodněním, jejich rodiny a společnost. Nastiňuje mentální a fyzické problémy těchto osob, jejich vývoj a zapojení se do společnosti v rámci jejich možností.
Cílem praktické části je podat charakteristiku klientů navštěvujících Denní stacionář v Lounech, zjistit možnosti jejich vzdělávání, navštěvování různých akcí, zapojování se do běžného života. Formou dotazníku je sledována informovanost veřejnosti o problému handicapovaných, jejich životě a významu sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This thesis deals with day care, its importance for persons with disabilities, their families and the society. It outlines mental and physical problems of the people, their progress and participation in society within their possibilities.
Aim of the practical part presents the characteristics of clients who attend the Day Care Center in Louny to find out possibilities of their education, attending various actions and involvement in the daily life. The questionnaire form monitor the public awareness of people with disabilities, their lives and the importance of social services.
Klíčová slova
denní stacionář, osoby se zdravotním postižením, rodina, společnost, vzdělávání, sociální služby
Klíčová slova v angličtině
day care, persons with disabilities, family, society, education, social services
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá denním stacionářem, jeho významem pro osoby se zdravotním znevýhodněním, jejich rodiny a společnost. Nastiňuje mentální a fyzické problémy těchto osob, jejich vývoj a zapojení se do společnosti v rámci jejich možností.
Cílem praktické části je podat charakteristiku klientů navštěvujících Denní stacionář v Lounech, zjistit možnosti jejich vzdělávání, navštěvování různých akcí, zapojování se do běžného života. Formou dotazníku je sledována informovanost veřejnosti o problému handicapovaných, jejich životě a významu sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This thesis deals with day care, its importance for persons with disabilities, their families and the society. It outlines mental and physical problems of the people, their progress and participation in society within their possibilities.
Aim of the practical part presents the characteristics of clients who attend the Day Care Center in Louny to find out possibilities of their education, attending various actions and involvement in the daily life. The questionnaire form monitor the public awareness of people with disabilities, their lives and the importance of social services.
Klíčová slova
denní stacionář, osoby se zdravotním postižením, rodina, společnost, vzdělávání, sociální služby
Klíčová slova v angličtině
day care, persons with disabilities, family, society, education, social services
Zásady pro vypracování
V teoretické části bych se zaměřila na Stacionář v Lounech, jeho vznik, vývoj, veškeré služby, které nabízí, krátký popis postižení klientů, kteří ho navštěvují (MR). V praktické části bych se chtěla zaměřit na to, zda naše veřejnost ví, že u nás takové zařízení existuje, zda znají jeho význam a důležitost pro klienty. Pro zjištění informovanosti veřejnosti o významu stacionářů použiji dotazník. S klienty a jejich rodinami povedu rozhovor. Na základě anamnézy, diagnózy klientů nastíním jejich pokrok a pozitivní vývoj od nástupu do stacionáře po současnost.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bych se zaměřila na Stacionář v Lounech, jeho vznik, vývoj, veškeré služby, které nabízí, krátký popis postižení klientů, kteří ho navštěvují (MR). V praktické části bych se chtěla zaměřit na to, zda naše veřejnost ví, že u nás takové zařízení existuje, zda znají jeho význam a důležitost pro klienty. Pro zjištění informovanosti veřejnosti o významu stacionářů použiji dotazník. S klienty a jejich rodinami povedu rozhovor. Na základě anamnézy, diagnózy klientů nastíním jejich pokrok a pozitivní vývoj od nástupu do stacionáře po současnost.
Seznam doporučené literatury
PIPEKOVÁ, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006.
ISBN 80-7315-120-0.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004.
ISBN 80-7178-802-3.
Seznam doporučené literatury
PIPEKOVÁ, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006.
ISBN 80-7315-120-0.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004.
ISBN 80-7178-802-3.