Hlavním cílem diplomové práce je formou galerijní animace zprostředkovat soudobé výtvarné umění žákům 1. stupně základní školy. Díky teoreticko-praktické podstatě galerijních animací se žáci seznamují s uměleckou výtvarnou tvorbou a zároveň je v nich podněcována jejich vlastní kreativita. Teoretickou část diplomové práce tvoří teoretický rámec potřebný k realizaci praktické části, kterou je vlastní galerijní animace. Součástí diplomové práce je také autorská tvorba, která souvisí s tématem kvalifikační práce.
Anotace v angličtině
Thanks to theoretical-practical basis of gallery animation pupils get to know the fine art creation and equally their own creativity inspired.
The theoretical part of my thesis forms the theoretical frame necessary for realisation of the practical part, which is the innate gallery animation.
The part of my thesis is also the authorial creation, which relates to the topic of my preliminary exam.
Gallery animations, gallery, fine art, art techniques, interdisciplinary creation, project, project teaching, primary art education
Rozsah průvodní práce
49 s. (98 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je formou galerijní animace zprostředkovat soudobé výtvarné umění žákům 1. stupně základní školy. Díky teoreticko-praktické podstatě galerijních animací se žáci seznamují s uměleckou výtvarnou tvorbou a zároveň je v nich podněcována jejich vlastní kreativita. Teoretickou část diplomové práce tvoří teoretický rámec potřebný k realizaci praktické části, kterou je vlastní galerijní animace. Součástí diplomové práce je také autorská tvorba, která souvisí s tématem kvalifikační práce.
Anotace v angličtině
Thanks to theoretical-practical basis of gallery animation pupils get to know the fine art creation and equally their own creativity inspired.
The theoretical part of my thesis forms the theoretical frame necessary for realisation of the practical part, which is the innate gallery animation.
The part of my thesis is also the authorial creation, which relates to the topic of my preliminary exam.
Gallery animations, gallery, fine art, art techniques, interdisciplinary creation, project, project teaching, primary art education
Zásady pro vypracování
1. Studentka se podrobně seznámí se směrnicí děkana č. 5A/2017 a bude dbát
na její dodržování.
2. Předložení diplomové práce v hrubé podobě minimálně jeden měsíc před
odevzdáním.
3. Realizace práce proběhne v souladu s dodržováním autorského zákona a
zásadami na ochranu osobních údajů
4. Na základě prostudované literatury bude vypracována teoretická část
diplomové práce se zaměřením na interdisciplinární tvorbu, zařazení galerijní animace do ŠVP primární výtvarné edukace, nároky na přípravu a invenci učitele výtvarné výchovy.
5. V praktické části bude popsán návrh, realizace a reflexe konkrétní
galerijní animace s následnou návazností ve školní výuce.
6. Součástí diplomové práce je také autorská tvorba, která souvisí s
tématem kvalifikační práce a předchází realizaci galerijní animace se
žáky základní školy.
7. Hlavním přínosem diplomové práce bude inovativní přístup ke zprostředkování soudobého výtvarného umění žákům 1. stupně základní školy.
Zásady pro vypracování
1. Studentka se podrobně seznámí se směrnicí děkana č. 5A/2017 a bude dbát
na její dodržování.
2. Předložení diplomové práce v hrubé podobě minimálně jeden měsíc před
odevzdáním.
3. Realizace práce proběhne v souladu s dodržováním autorského zákona a
zásadami na ochranu osobních údajů
4. Na základě prostudované literatury bude vypracována teoretická část
diplomové práce se zaměřením na interdisciplinární tvorbu, zařazení galerijní animace do ŠVP primární výtvarné edukace, nároky na přípravu a invenci učitele výtvarné výchovy.
5. V praktické části bude popsán návrh, realizace a reflexe konkrétní
galerijní animace s následnou návazností ve školní výuce.
6. Součástí diplomové práce je také autorská tvorba, která souvisí s
tématem kvalifikační práce a předchází realizaci galerijní animace se
žáky základní školy.
7. Hlavním přínosem diplomové práce bude inovativní přístup ke zprostředkování soudobého výtvarného umění žákům 1. stupně základní školy.
Seznam doporučené literatury
ČAČKA, Otto. Psychologie dítěte. Tišnov: SURSUM, 1997. 156 s. ISBN 80-85799-03-0.
DAVID, Jiří. Výtvarná výchova jako smyslový a duchovní fenomén: Kapitoly z moderní historie a filosofie předmětu. Polička: Fantisk, 1993, 122 s. ISBN 80-901-4385-7.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Výtvarná výchova: pracovní sešit pro 1.- 3. ročník. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1996, 80 s. ISBN 80-858-0846-3.
DYTRTOVÁ, K., LUKAVSKÝ, J., SLAVÍK, J. (2009): Vidět, tvořit a vědět, aneb jak se dělá význam ve výtvarné výchově. In: Výtvarná výchova. r. 49, č. 2 -3, 2009, s. 11 16. ISSN 1210-3691.
FULKOVÁ, Marie, HAJDUŠKOVÁ, Lucie, SEHNALÍKOVÁ, Vladimíra (2012). Galerijní a muzejní edukace I. Vlastní cestou k umění. Praha: Karlova univerzita v Praze a Uměleckoprůmyslové museum v Praze.
FULKOVÁ, Marie, JAKUBCOVÁ, Lucie, KITZBERGEROVÁ, Leonora, SEHNALÍKOVÁ, Vladimíra (2013). Galerijní a muzejní edukace II. Umění a kultura ve školním kontextu učení z umění. Praha: Karlova univerzita v Praze a Uměleckoprůmyslové museum v Praze.
HORÁČEK, Radek. Komunikace s výtvarným dílem: V dialogu s uměním: metodický materiál určený učitelům výtvarné výchovy a studentům výtvarných oborů středních a vysokých škol. Brno: PdF MU, 1, 1994.
HORÁČEK, Radek. Umění bez revolucí?: proměny soudobého výtvarného umění. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-066-0.
RUHRBERG, Karl, WALTHER, Ingo F., ed. Umění 20. století. Praha: Slovart, c2004. ISBN 80-7209-521-8.
Seznam doporučené literatury
ČAČKA, Otto. Psychologie dítěte. Tišnov: SURSUM, 1997. 156 s. ISBN 80-85799-03-0.
DAVID, Jiří. Výtvarná výchova jako smyslový a duchovní fenomén: Kapitoly z moderní historie a filosofie předmětu. Polička: Fantisk, 1993, 122 s. ISBN 80-901-4385-7.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Výtvarná výchova: pracovní sešit pro 1.- 3. ročník. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1996, 80 s. ISBN 80-858-0846-3.
DYTRTOVÁ, K., LUKAVSKÝ, J., SLAVÍK, J. (2009): Vidět, tvořit a vědět, aneb jak se dělá význam ve výtvarné výchově. In: Výtvarná výchova. r. 49, č. 2 -3, 2009, s. 11 16. ISSN 1210-3691.
FULKOVÁ, Marie, HAJDUŠKOVÁ, Lucie, SEHNALÍKOVÁ, Vladimíra (2012). Galerijní a muzejní edukace I. Vlastní cestou k umění. Praha: Karlova univerzita v Praze a Uměleckoprůmyslové museum v Praze.
FULKOVÁ, Marie, JAKUBCOVÁ, Lucie, KITZBERGEROVÁ, Leonora, SEHNALÍKOVÁ, Vladimíra (2013). Galerijní a muzejní edukace II. Umění a kultura ve školním kontextu učení z umění. Praha: Karlova univerzita v Praze a Uměleckoprůmyslové museum v Praze.
HORÁČEK, Radek. Komunikace s výtvarným dílem: V dialogu s uměním: metodický materiál určený učitelům výtvarné výchovy a studentům výtvarných oborů středních a vysokých škol. Brno: PdF MU, 1, 1994.
HORÁČEK, Radek. Umění bez revolucí?: proměny soudobého výtvarného umění. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-066-0.
RUHRBERG, Karl, WALTHER, Ingo F., ed. Umění 20. století. Praha: Slovart, c2004. ISBN 80-7209-521-8.