Cílem bakalářské práce je zhodnotit současnou nabídku elektronického bankovnictví
v České republice a na Slovensku. Na základě komparace obou bankovních systémů jsou identifikované prvky, které by bylo možné implementovat do systému v České republice a které do systému v Slovenské republice za účelem zvýšení kvality nabídky služeb elektronického bankovnictví v obou zemích. V práci jsou v každé zemi vybrané tři reprezentativní banky. V České republice jde o Komerční banku, Českou spořitelnu a Československou obchodní banku. V Slovenské republice jde o Tatra banku, Všeobecnú úverovú banku a Československú obchodnú banku. Komparace je provedená nejprve navzájem mezi bankami v dané zemi, následovně mezi bankovními systémy obou zemí. V závěru práce se nachází výsledky obou komparací, jsou zdůrazněné prvky elektronického bankovnictví jednotlivých zemí, které je možné implementovat do systému druhé země.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to evaluate current offer of the electronic banking in the Czech Republic and Slovakia. The elements that could improve quality of offered services are identified based on comparison of banking system in both countries. Three banks are chosen for each country. The Czech Republic is represented by Komerční banka, Česká spořitelna and Československá obchodní banka. Slovakia is represented by Tatra banka, Všeobecná úverová banka a Československá obchodná banka. The comparison is firstly done between banks in within each country and then between the systems of both countries. The thesis conclusion summarises the results of both comparisons and highlights the elements of electronic banking for both countries which implementation could significantly benefit the system of the other country.
e-banking, payment card, product, bank, client, internet banking, mobile banking
Rozsah průvodní práce
82 s. (146 405 znakov)
Jazyk
SL
Anotace
Cílem bakalářské práce je zhodnotit současnou nabídku elektronického bankovnictví
v České republice a na Slovensku. Na základě komparace obou bankovních systémů jsou identifikované prvky, které by bylo možné implementovat do systému v České republice a které do systému v Slovenské republice za účelem zvýšení kvality nabídky služeb elektronického bankovnictví v obou zemích. V práci jsou v každé zemi vybrané tři reprezentativní banky. V České republice jde o Komerční banku, Českou spořitelnu a Československou obchodní banku. V Slovenské republice jde o Tatra banku, Všeobecnú úverovú banku a Československú obchodnú banku. Komparace je provedená nejprve navzájem mezi bankami v dané zemi, následovně mezi bankovními systémy obou zemí. V závěru práce se nachází výsledky obou komparací, jsou zdůrazněné prvky elektronického bankovnictví jednotlivých zemí, které je možné implementovat do systému druhé země.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to evaluate current offer of the electronic banking in the Czech Republic and Slovakia. The elements that could improve quality of offered services are identified based on comparison of banking system in both countries. Three banks are chosen for each country. The Czech Republic is represented by Komerční banka, Česká spořitelna and Československá obchodní banka. Slovakia is represented by Tatra banka, Všeobecná úverová banka a Československá obchodná banka. The comparison is firstly done between banks in within each country and then between the systems of both countries. The thesis conclusion summarises the results of both comparisons and highlights the elements of electronic banking for both countries which implementation could significantly benefit the system of the other country.
e-banking, payment card, product, bank, client, internet banking, mobile banking
Zásady pro vypracování
Cieľom bakalárskej práce je zhodnotiť súčasnú ponuku elektronického bankovníctva v Českej republike a na Slovensku. Na základe komparácie oboch bankových systémov budú identifikované prvky, ktoré by bolo možné implementovať do systému v Českej republike a ktoré do systému v Slovenskej republike, za účelom zvýšenia kvality ponuky služieb elektronického bankovníctva v oboch zemiach.
Štruktúra práce:
1. Formy elektronického bankovníctva
2. Produkty elektronického bankovníctva v Českej republike a na Slovensku
3. Komparácia oboch systémov
4. Zhodnotenie, ktoré prvky by bolo možné implementovať do bankového
systému Českej republiky, ktoré do systému Slovenskej republiky
Zásady pro vypracování
Cieľom bakalárskej práce je zhodnotiť súčasnú ponuku elektronického bankovníctva v Českej republike a na Slovensku. Na základe komparácie oboch bankových systémov budú identifikované prvky, ktoré by bolo možné implementovať do systému v Českej republike a ktoré do systému v Slovenskej republike, za účelom zvýšenia kvality ponuky služieb elektronického bankovníctva v oboch zemiach.
Štruktúra práce:
1. Formy elektronického bankovníctva
2. Produkty elektronického bankovníctva v Českej republike a na Slovensku
3. Komparácia oboch systémov
4. Zhodnotenie, ktoré prvky by bolo možné implementovať do bankového
systému Českej republiky, ktoré do systému Slovenskej republiky
Seznam doporučené literatury
Belás, J., Korauš, M., & Gabčová, L. (2015). Electronic Banking, Its Use and Safety. Are There Differences in the Access of Bank Customers by Gender, Education and Age?. International Journal Of Entrepreneurial Knowledge, 3(2), 16.
Budík, J. (2004). Komerční a investiční bankovnictví v zemích EU. Praha: EUPRESS.
Horvátová, E. (2009). Bankovníctvo. Žilina: GEORG.
Máče, M. (2006). Platební styk. Praha: Grada Publishing.
Polouček, S. a kol. (2006). Bankovnictví. Praha: C. H. Beck.
Sobková, M. (2017). Doba, kdy každá banka vyvíjela vlastní aplikaci, je pryč. Bankovnictví, pp. 43-45.
Seznam doporučené literatury
Belás, J., Korauš, M., & Gabčová, L. (2015). Electronic Banking, Its Use and Safety. Are There Differences in the Access of Bank Customers by Gender, Education and Age?. International Journal Of Entrepreneurial Knowledge, 3(2), 16.
Budík, J. (2004). Komerční a investiční bankovnictví v zemích EU. Praha: EUPRESS.
Horvátová, E. (2009). Bankovníctvo. Žilina: GEORG.
Máče, M. (2006). Platební styk. Praha: Grada Publishing.
Polouček, S. a kol. (2006). Bankovnictví. Praha: C. H. Beck.
Sobková, M. (2017). Doba, kdy každá banka vyvíjela vlastní aplikaci, je pryč. Bankovnictví, pp. 43-45.