Tato práce se zabývá mobilním marketingem, převážně mobilními spotřebitelskými soutěžemi. Na toto téma byl proveden výzkum. Výzkum byl zrealizován pro firmu Jevíněvské vinařství, která se potřebuje nějakým způsobem dostat z finanční ztráty. Firma se rozhodla, že se pokusí zvýšit povědomí o firmě a získat další stálé zákazníky pomocí marketingové aktivity. Jako marketingová aktivita byla zvolena mobilní spotřebitelská soutěž. Jedním z cílů této práce, je zjistit, zda je tato soutěž pro Jevíněvské vinařství vhodným nástrojem k získání nových zákazníků, a zjistit, jak takovou soutěž nejlépe navrhnout. Druhým cílem je soutěž zrealizovat. První cíl byl naplněn pomocí dotazníkového šetření, které bylo provedeno na stávajících zákaznících. Bylo zjistěno, že soutěž je vhodným nástrojem propagace. Dále byly zjištěny náležitosti potřebné k vytvoření soutěže. Soutěž byla následně provedena, a označena za úspěšně dokončenou, jelikož účast v ní se pohybovala kolem 13,5 %.
Anotace v angličtině
This thesis is about mobile marketing, mainly about mobile consumer contests. On this topic has been conducted a research. The research was conducted for the company Jevíněvské vinařství, which needs to get out of financial losses. The company has decided to try raising awareness about their business and gain more permanent customers through marketing activity. As the marketing activity has been chosen the mobile consumer contest. One of the goals of this thesis is to find out if this contest is a suitable tool to gain new customers for Jevíněvské vinařství and to find out the best way to design this contest. The second goal is to conduct the contest. The first goal was met by a questionnaire survey conducted on current customers of the winery. The finding was that the contest is an appropriate promotional tool. Further more, the necessary elements to create the contest were identified. The contest was subsequently performed and was considered as a success, as the participation in the contest was around 13.5%.
Mobile marketing, contest, consumer contest, marketing program, questionnaire survey
Rozsah průvodní práce
53 s. (72 710 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá mobilním marketingem, převážně mobilními spotřebitelskými soutěžemi. Na toto téma byl proveden výzkum. Výzkum byl zrealizován pro firmu Jevíněvské vinařství, která se potřebuje nějakým způsobem dostat z finanční ztráty. Firma se rozhodla, že se pokusí zvýšit povědomí o firmě a získat další stálé zákazníky pomocí marketingové aktivity. Jako marketingová aktivita byla zvolena mobilní spotřebitelská soutěž. Jedním z cílů této práce, je zjistit, zda je tato soutěž pro Jevíněvské vinařství vhodným nástrojem k získání nových zákazníků, a zjistit, jak takovou soutěž nejlépe navrhnout. Druhým cílem je soutěž zrealizovat. První cíl byl naplněn pomocí dotazníkového šetření, které bylo provedeno na stávajících zákaznících. Bylo zjistěno, že soutěž je vhodným nástrojem propagace. Dále byly zjištěny náležitosti potřebné k vytvoření soutěže. Soutěž byla následně provedena, a označena za úspěšně dokončenou, jelikož účast v ní se pohybovala kolem 13,5 %.
Anotace v angličtině
This thesis is about mobile marketing, mainly about mobile consumer contests. On this topic has been conducted a research. The research was conducted for the company Jevíněvské vinařství, which needs to get out of financial losses. The company has decided to try raising awareness about their business and gain more permanent customers through marketing activity. As the marketing activity has been chosen the mobile consumer contest. One of the goals of this thesis is to find out if this contest is a suitable tool to gain new customers for Jevíněvské vinařství and to find out the best way to design this contest. The second goal is to conduct the contest. The first goal was met by a questionnaire survey conducted on current customers of the winery. The finding was that the contest is an appropriate promotional tool. Further more, the necessary elements to create the contest were identified. The contest was subsequently performed and was considered as a success, as the participation in the contest was around 13.5%.
Mobile marketing, contest, consumer contest, marketing program, questionnaire survey
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je zjistit, zda je mobilní spotřebitelská soutěž vhodným nástrojem k získání nových zákazníků, jakým způsobem ji navrhnout a její následná realizace.
Struktura práce:
1. Mobilní marketing
2. Dotazníkové šetření
3. Vytvoření soutěže
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je zjistit, zda je mobilní spotřebitelská soutěž vhodným nástrojem k získání nových zákazníků, jakým způsobem ji navrhnout a její následná realizace.
Struktura práce:
1. Mobilní marketing
2. Dotazníkové šetření
3. Vytvoření soutěže
Seznam doporučené literatury
Frey, P. (2011). Marketingová komunikace: nové trendy 3.0 (3., rozš. vyd.). Praha: Management Press.
Kumar, H. (2016). Mobile Commerce Trends to Buy Into. Marketing Insights, 28(1), 20-21.
Liu, D., Geng, X., & Whinston, A. B. (2007). Optimal Design of Consumer Contests. Journal Of Marketing, 71(4), 140-155.
Melnic, E. L. (2016). How to strengthen customer loyalty, using customer segmentation?. Bulletin Of The Transilvania University Of Brasov. Series V: Economic Sciences, 9(2), 51- 60.
Warren, S., Raghavan, R., & Roberts, K. (2014). SHORT & SWEET. Market & Social Research, 22(2), 95-106.
Seznam doporučené literatury
Frey, P. (2011). Marketingová komunikace: nové trendy 3.0 (3., rozš. vyd.). Praha: Management Press.
Kumar, H. (2016). Mobile Commerce Trends to Buy Into. Marketing Insights, 28(1), 20-21.
Liu, D., Geng, X., & Whinston, A. B. (2007). Optimal Design of Consumer Contests. Journal Of Marketing, 71(4), 140-155.
Melnic, E. L. (2016). How to strengthen customer loyalty, using customer segmentation?. Bulletin Of The Transilvania University Of Brasov. Series V: Economic Sciences, 9(2), 51- 60.
Warren, S., Raghavan, R., & Roberts, K. (2014). SHORT & SWEET. Market & Social Research, 22(2), 95-106.