Bakalářská práce je zaměřena na nákupní rozhodování organizací, především pak na faktory, které toto nákupní rozhodování ovlivňují. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké faktory rozhodování zákazníků firmy Torofloors, s.r.o. hrají nejvýznamnější roli během nákupního procesu na trzích B2B. Cíl práce byl zkoumán pomocí popisné statistiky, regresní analýzy, anovy a testy nezávislostí. První část práce je zaměřena na teoretické ukotvení problematiky B2B trhu a nákupního rozhodování. Ve druhé části je představena společnost Torofloors, s.r.o. Analýzy prokázaly, že mezi factory, které nákup nejvíce ovlivňují jsou zákazníci a dodavatelé, menším vlivem se vyznačují i technologie týkající se nákupu či vládní nařízení. Velikost firmy pak dále ovlivňuje počet dodavatelů, charakteristiku nákupu a i to, zda půjde o individuální či kolektivní rozhodování. V závěru jsou shrnuta vyhodnocení těchto analýz a popsána možná doporučení pro firmu Torofloors, s.r.o.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on buying decision-making of organizations, primarily on factors, which can affect these buying decision-making. The main aim of the thesis is finding out which factors of buying decision-making of Torofloors, s.r.o. customers have the most important role in buying process on B2B markets. This aim of the thesis was fulfilled with using the descriptive statistics, regression analysis, anova and chi-square tests. First part of the thesis is focused on the theoretical point of B2B market and decision-making. In the second part is presented company Torofloors, s.r.o. Analysis has shown, that factors which have the biggest impact are customers and suppliers, medium impact have also technologies regarding to purchase or order
of government. The size of the company affects the number of suppliers, the characteristics of the purchase, and if the decision-making will be individual or collective. At the end of these thesis is evaluation of these analyzes summarized and there are described possible recommendations for Torofloors, s.r.o.
Bakalářská práce je zaměřena na nákupní rozhodování organizací, především pak na faktory, které toto nákupní rozhodování ovlivňují. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké faktory rozhodování zákazníků firmy Torofloors, s.r.o. hrají nejvýznamnější roli během nákupního procesu na trzích B2B. Cíl práce byl zkoumán pomocí popisné statistiky, regresní analýzy, anovy a testy nezávislostí. První část práce je zaměřena na teoretické ukotvení problematiky B2B trhu a nákupního rozhodování. Ve druhé části je představena společnost Torofloors, s.r.o. Analýzy prokázaly, že mezi factory, které nákup nejvíce ovlivňují jsou zákazníci a dodavatelé, menším vlivem se vyznačují i technologie týkající se nákupu či vládní nařízení. Velikost firmy pak dále ovlivňuje počet dodavatelů, charakteristiku nákupu a i to, zda půjde o individuální či kolektivní rozhodování. V závěru jsou shrnuta vyhodnocení těchto analýz a popsána možná doporučení pro firmu Torofloors, s.r.o.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on buying decision-making of organizations, primarily on factors, which can affect these buying decision-making. The main aim of the thesis is finding out which factors of buying decision-making of Torofloors, s.r.o. customers have the most important role in buying process on B2B markets. This aim of the thesis was fulfilled with using the descriptive statistics, regression analysis, anova and chi-square tests. First part of the thesis is focused on the theoretical point of B2B market and decision-making. In the second part is presented company Torofloors, s.r.o. Analysis has shown, that factors which have the biggest impact are customers and suppliers, medium impact have also technologies regarding to purchase or order
of government. The size of the company affects the number of suppliers, the characteristics of the purchase, and if the decision-making will be individual or collective. At the end of these thesis is evaluation of these analyzes summarized and there are described possible recommendations for Torofloors, s.r.o.
Cílem práce je zjištění, jaké faktory rozhodování zákazníků firmy Torofloors, s.r.o. hrají nejvýznamnější roli během nákupního procesu na trzích B2B a doporučit na co se má při jednání s firemními zákazníky firma Torofloors, s.r.o. zaměřit.
Struktura práce:
1. Charakteristiky nákupního procesu na B2B trhu
2. Výzkum u firemních zákazníků
3. Zhodnocení výsledků a doporučení
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjištění, jaké faktory rozhodování zákazníků firmy Torofloors, s.r.o. hrají nejvýznamnější roli během nákupního procesu na trzích B2B a doporučit na co se má při jednání s firemními zákazníky firma Torofloors, s.r.o. zaměřit.
Struktura práce:
1. Charakteristiky nákupního procesu na B2B trhu
2. Výzkum u firemních zákazníků
3. Zhodnocení výsledků a doporučení
Seznam doporučené literatury
Bachkirov, A. A. (2016). Organizational buying behavior in non-western contexts. Advances In Business-Related Scientific Research Journal, 7(1), 1-11.
Chen, K., Hu, Y., & Hsieh, Y. (2015). Predicting customer churn from valuable B2B customers in the logistics industry: a case study. Information Systems & E-Business Management, 13(3), 475-494. doi:10.1007/s10257-014-0264-1
Lilien, G. L. (2016). The B2B Knowledge Gap. International Journal Of Research In Marketing, 33(3), 543-556. doi:10.1016/j.ijresmar.2016.01.003
Pantelic, D., & Sengleitner, V. (2014). Use of the Backhaus model in marketing and sales-force management as a predictor of B2B buying behavior. Economic Outlook / Ekonomski Pogledi, 16(4), 111-124.
Russo, I., Confente, I., Gligor, D. M., & Autry, C. W. (2016). To be or not to be (loyal): Isthere a recipe for customer loyalty in the B2B context?. Journal Of Business Research, 69888-896. doi:10.1016/j.jbusres.2015.07.002
Seznam doporučené literatury
Bachkirov, A. A. (2016). Organizational buying behavior in non-western contexts. Advances In Business-Related Scientific Research Journal, 7(1), 1-11.
Chen, K., Hu, Y., & Hsieh, Y. (2015). Predicting customer churn from valuable B2B customers in the logistics industry: a case study. Information Systems & E-Business Management, 13(3), 475-494. doi:10.1007/s10257-014-0264-1
Lilien, G. L. (2016). The B2B Knowledge Gap. International Journal Of Research In Marketing, 33(3), 543-556. doi:10.1016/j.ijresmar.2016.01.003
Pantelic, D., & Sengleitner, V. (2014). Use of the Backhaus model in marketing and sales-force management as a predictor of B2B buying behavior. Economic Outlook / Ekonomski Pogledi, 16(4), 111-124.
Russo, I., Confente, I., Gligor, D. M., & Autry, C. W. (2016). To be or not to be (loyal): Isthere a recipe for customer loyalty in the B2B context?. Journal Of Business Research, 69888-896. doi:10.1016/j.jbusres.2015.07.002