Tato bakalářská práce se zabývá tématem marketingové komunikace firmy Sádrokartony Šusta, která působí na průmyslovém trhu, v odvětví stavebnictví. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké je povědomí obyvatel města Děčín o firmě Sádrokartony Šusta a navrhnout doporučení na změnu marketingové komunikace, která by mohla vést k získání většího počtu zákazníků. Dalším cílem práce je zjistit, zda existuje vztah mezi způsobem výběru firmy, která nabízí služby v odvětví stavebnictví a věkem zákazníka. Stanovených cílů je dosaženo prostřednictvím analýzy prostředí a dotazníkového šetření, kdy data jsou vyhodnocena kvantitativní metodou pomocí testu nezávislosti. Z výsledků je patrné, že existuje slabý vztah mezi věkem zákazníka a jeho vnímáním jednotlivých komunikačních nástrojů. Firmě je po zvážení všech faktorů jednotlivých doporučení navržena úprava webových stránek
s optimalizací uživatelského rozhraní webu pro mobilní zařízení a tvorba profilu na sociální síti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of marketing communication of the company Sádrokartony Šusta which operates in the industrial market, the construction industry. The goal of the thesis is to find out how people in Decin are aware about the company Sádrokartony Šusta and suggest a recommendation for change of marketing communication which could lead to the acquire more customers. Another goal of the thesis is to find out if there is a relation between the way of choosing a company that offers services in the construction industry and the age of the customer. The set goals are achieved by a analysis of of opportunities and threats and questionnaire survey and the data were evaluated by
a quantitative method using the test of independence. The results show that there is some relation between customer age and perception of each communication tool. After considering all of the recommendations,to the company is suggested to modify the website to optimize the web user interface for mobile devices and create a social network profile.
Klíčová slova
Průmyslový marketing, marketingová komunikace, komunikační mix, propagace, komunikace se zákazníkem, marketing ve stavebním průmyslu
Klíčová slova v angličtině
Industrial marketing, marketing communication, communication mix, promotion, communication with the customer, marketing in the construction industry
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem marketingové komunikace firmy Sádrokartony Šusta, která působí na průmyslovém trhu, v odvětví stavebnictví. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké je povědomí obyvatel města Děčín o firmě Sádrokartony Šusta a navrhnout doporučení na změnu marketingové komunikace, která by mohla vést k získání většího počtu zákazníků. Dalším cílem práce je zjistit, zda existuje vztah mezi způsobem výběru firmy, která nabízí služby v odvětví stavebnictví a věkem zákazníka. Stanovených cílů je dosaženo prostřednictvím analýzy prostředí a dotazníkového šetření, kdy data jsou vyhodnocena kvantitativní metodou pomocí testu nezávislosti. Z výsledků je patrné, že existuje slabý vztah mezi věkem zákazníka a jeho vnímáním jednotlivých komunikačních nástrojů. Firmě je po zvážení všech faktorů jednotlivých doporučení navržena úprava webových stránek
s optimalizací uživatelského rozhraní webu pro mobilní zařízení a tvorba profilu na sociální síti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of marketing communication of the company Sádrokartony Šusta which operates in the industrial market, the construction industry. The goal of the thesis is to find out how people in Decin are aware about the company Sádrokartony Šusta and suggest a recommendation for change of marketing communication which could lead to the acquire more customers. Another goal of the thesis is to find out if there is a relation between the way of choosing a company that offers services in the construction industry and the age of the customer. The set goals are achieved by a analysis of of opportunities and threats and questionnaire survey and the data were evaluated by
a quantitative method using the test of independence. The results show that there is some relation between customer age and perception of each communication tool. After considering all of the recommendations,to the company is suggested to modify the website to optimize the web user interface for mobile devices and create a social network profile.
Klíčová slova
Průmyslový marketing, marketingová komunikace, komunikační mix, propagace, komunikace se zákazníkem, marketing ve stavebním průmyslu
Klíčová slova v angličtině
Industrial marketing, marketing communication, communication mix, promotion, communication with the customer, marketing in the construction industry
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací firmy Sádrokartony Šusta. Cílem práce je navrhnout doporučení na změnu marketingové komunikace dané firmy, která by mohla vést k získání většího počtu zákazníků. Primární data budou zjištěna na základě dotazníkového šetření, jehož cílem bude nalézt kritéria, dle kterých si zákazníci volí firmu nabízející sádrokartonářské služby; zjistit jakou váhu přiřazují různým nástrojům komunikačního mixu a dále zmapovat povědomí zákazníků o dané firmě. Data získaná z dotazníku budou vyhodnocena kvantitativní metodou - ukazateli analýzy závislosti a popisné statistiky. Na základě zjištěných údajů bude navrženo doporučení dané firmě, jakou formu marketingové komunikace by měla zvolit pro možné zvýšení povědomí o jejich firmě u potenciálních zákazníků.
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací firmy Sádrokartony Šusta. Cílem práce je navrhnout doporučení na změnu marketingové komunikace dané firmy, která by mohla vést k získání většího počtu zákazníků. Primární data budou zjištěna na základě dotazníkového šetření, jehož cílem bude nalézt kritéria, dle kterých si zákazníci volí firmu nabízející sádrokartonářské služby; zjistit jakou váhu přiřazují různým nástrojům komunikačního mixu a dále zmapovat povědomí zákazníků o dané firmě. Data získaná z dotazníku budou vyhodnocena kvantitativní metodou - ukazateli analýzy závislosti a popisné statistiky. Na základě zjištěných údajů bude navrženo doporučení dané firmě, jakou formu marketingové komunikace by měla zvolit pro možné zvýšení povědomí o jejich firmě u potenciálních zákazníků.
Seznam doporučené literatury
Artero, J. P., Etayo, C., & Sánchez-, A. (2016). How advertising affects quality perception of public service television? A comparison of two surveys in spain (2008 and 2012). Creative Industries Journal, 9(2), 107-115.
Foret, M. (2011). Marketingová komunikace (3., aktualiz. vyd.). Brno: Computer Press.
Ljupka, N., & Daliborka, B. (2016). Public relation based model of integrated marketing communications. UTMS Journal Of Economics, Vol 7, Iss 2, Pp 175-186 (2016), (2), 175.
Madleňák, R., & Švadlenka L. (2009). Akceptace internetové reklamy uživateli v české republice. E + M EKONOMIE A MANAGEMENT, (1), 98 107.
Pelsmacker, P. de, Geuens, M., & Bergh, J. van den. (2003). Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing.
Přikrylová, J., & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Artero, J. P., Etayo, C., & Sánchez-, A. (2016). How advertising affects quality perception of public service television? A comparison of two surveys in spain (2008 and 2012). Creative Industries Journal, 9(2), 107-115.
Foret, M. (2011). Marketingová komunikace (3., aktualiz. vyd.). Brno: Computer Press.
Ljupka, N., & Daliborka, B. (2016). Public relation based model of integrated marketing communications. UTMS Journal Of Economics, Vol 7, Iss 2, Pp 175-186 (2016), (2), 175.
Madleňák, R., & Švadlenka L. (2009). Akceptace internetové reklamy uživateli v české republice. E + M EKONOMIE A MANAGEMENT, (1), 98 107.
Pelsmacker, P. de, Geuens, M., & Bergh, J. van den. (2003). Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing.
Přikrylová, J., & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada.