Bakalářská práce je zaměřena na veřejnou prezentaci sociální práce na Úřadu práce ČR (dále jen "ÚP ČR") a to od roku 2012, kdy na základě tzv. Sociální reformy I. došlo k převodu dávkových agend, tedy i sociálních pracovníků pod ÚP ČR. Hlavním cílem této práce je pomocí kvantitativního výzkumu (obsahovou analýzou tiskových zpráv a prohlášení vydaných ÚP ČR) a pomocí kvalitativního výzkumu (technikou polostrukturovaných rozhovorů) zjistit, jakou strategii zvolil ÚP ČR při veřejné prezentaci sociální práce. Bakalářská práce seznamuje čtenáře s výkonem sociální práce na ÚP ČR, konkrétně v agendě nepojistných sociálních dávek, dále se zásadami komunikace ÚP ČR a problematikou prezentace sociální práce ze strany médií. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že o sociální práci se v tiskových zprávách píše jen zřídka a jedná se pouze o všeobecné informace, které zlepšení veřejného obrazu profese moc nepřispějí.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on the public presentation of social work at Employment Agency, Czech Republic (the Agency) since 2012 when a transfer of social benefits office, and consequently social workers office, under this Agency was applied based on so-called Social Reform I. It is the main aim of this thesis to find out what strategy the Agency chose to present social work in public, using quantitative research (contents analysis of press releases and statements published by the Agency) and qualitative research (half-structured interviews technique). The thesis presents the performance of social work at the Agency to the readers, especially the performance of non-insurance social benefits office, the Agency principles of communication and the media way of social work presentation. The research results show that social work is rarely mentioned in press releases and if, the information is general which does not help improve the public image of it a lot.
Klíčová slova
Sociální práce, prestiž, postavení sociální práce na ÚP ČR, zásady komunikace ÚP ČR, způsob prezentace sociální práce na ÚP ČR.
Klíčová slova v angličtině
Social work, prestige, the status of social work at Employment Agency of the Czech Republic, principles of communication of Employment Agency of the Czech Republic, the way of presenting social work at Employment Agency of the Czech Republic
Rozsah průvodní práce
43 s. (66 385 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na veřejnou prezentaci sociální práce na Úřadu práce ČR (dále jen "ÚP ČR") a to od roku 2012, kdy na základě tzv. Sociální reformy I. došlo k převodu dávkových agend, tedy i sociálních pracovníků pod ÚP ČR. Hlavním cílem této práce je pomocí kvantitativního výzkumu (obsahovou analýzou tiskových zpráv a prohlášení vydaných ÚP ČR) a pomocí kvalitativního výzkumu (technikou polostrukturovaných rozhovorů) zjistit, jakou strategii zvolil ÚP ČR při veřejné prezentaci sociální práce. Bakalářská práce seznamuje čtenáře s výkonem sociální práce na ÚP ČR, konkrétně v agendě nepojistných sociálních dávek, dále se zásadami komunikace ÚP ČR a problematikou prezentace sociální práce ze strany médií. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že o sociální práci se v tiskových zprávách píše jen zřídka a jedná se pouze o všeobecné informace, které zlepšení veřejného obrazu profese moc nepřispějí.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on the public presentation of social work at Employment Agency, Czech Republic (the Agency) since 2012 when a transfer of social benefits office, and consequently social workers office, under this Agency was applied based on so-called Social Reform I. It is the main aim of this thesis to find out what strategy the Agency chose to present social work in public, using quantitative research (contents analysis of press releases and statements published by the Agency) and qualitative research (half-structured interviews technique). The thesis presents the performance of social work at the Agency to the readers, especially the performance of non-insurance social benefits office, the Agency principles of communication and the media way of social work presentation. The research results show that social work is rarely mentioned in press releases and if, the information is general which does not help improve the public image of it a lot.
Klíčová slova
Sociální práce, prestiž, postavení sociální práce na ÚP ČR, zásady komunikace ÚP ČR, způsob prezentace sociální práce na ÚP ČR.
Klíčová slova v angličtině
Social work, prestige, the status of social work at Employment Agency of the Czech Republic, principles of communication of Employment Agency of the Czech Republic, the way of presenting social work at Employment Agency of the Czech Republic
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě analýzy tvorby a strategie veřejné prezentace sociální práce na ÚP ČR navrhnout opatření k její účinné propagaci na veřejnosti.
Struktura práce:
1. Sociální práce jako profese
2. Postavení sociální práce v rámci Úřadu práce ČR
3. Analýza tvorby a strategie veřejné prezentace sociální práce Úřadem práce ČR
4. Návrh opatření vedoucích k zefektivnění způsobu tvorby veřejného obrazu sociální práce na Úřadu práce ČR
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě analýzy tvorby a strategie veřejné prezentace sociální práce na ÚP ČR navrhnout opatření k její účinné propagaci na veřejnosti.
Struktura práce:
1. Sociální práce jako profese
2. Postavení sociální práce v rámci Úřadu práce ČR
3. Analýza tvorby a strategie veřejné prezentace sociální práce Úřadem práce ČR
4. Návrh opatření vedoucích k zefektivnění způsobu tvorby veřejného obrazu sociální práce na Úřadu práce ČR
Seznam doporučené literatury
Janebová, R. (2014). Teorie a metody sociální práce - reflexivní přístup. Univerzita Hradec Králové: Gaudeamus.
Köpplová, B., & Jirák, J. (2003). Média a společnost: stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál.
Nečasová, M. (2001). Úvod do filozofie a etiky v sociální práci. Brno: Masarykova univerzita.
Remišová, A. (2010). Etika médií. Bratislava: Kalligram.
Sveřepa, M. (2005). Sociální práce a média [Online]. Sociální Práce, 2005(4). Retrieved from http://www.socialniprace.cz/soubory/2005-4-090221133531.pdf
Seznam doporučené literatury
Janebová, R. (2014). Teorie a metody sociální práce - reflexivní přístup. Univerzita Hradec Králové: Gaudeamus.
Köpplová, B., & Jirák, J. (2003). Média a společnost: stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál.
Nečasová, M. (2001). Úvod do filozofie a etiky v sociální práci. Brno: Masarykova univerzita.
Remišová, A. (2010). Etika médií. Bratislava: Kalligram.
Sveřepa, M. (2005). Sociální práce a média [Online]. Sociální Práce, 2005(4). Retrieved from http://www.socialniprace.cz/soubory/2005-4-090221133531.pdf