Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat v obecné rovině problematikou zájmového vzdělávání dětí. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k volnočasovým aktivitám a jejich postavení v žebříčku lidských hodnot. V praktické části autorka navrhne vlastní koncepci nově vznikajícího zájmového kroužku pro děti školního věku, kterou následně zrealizuje v Terezíně. V hodnocení praktické části budou zahrnuty výsledky z realizace vlastního návrhu koncepce zájmového kroužku, které budou ve formě rozhovorů se členy kroužku. Výsledky a stanovená doporučení jsou tudíž využitelná v praxi sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
The author will deal with issues of children's interest education in general in bachelor thesis. The theoretical part will deal with topics related to leisure activities and their position in the ranking of human values. In the practical part, the author will propose his own concept of the newly created circle of interest for children of school age, which he will subsequently realize in Terezín. The evaluation of the practical part will include the results from the implementation of the own proposal of the concept of the circle of interest, which will be in the form of interviews with the members of the ring. The results and recommendations are therefore usable in the practice of social pedagogy.
Klíčová slova
Volný čas, školní věk, vývoj dítěte, výchova, vzdělání, jezdectví, koně, zájmová činnost.
Klíčová slova v angličtině
Leisure, school age, child development, education, riding, horses, interest activity.
Rozsah průvodní práce
66 s. (101 337 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat v obecné rovině problematikou zájmového vzdělávání dětí. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k volnočasovým aktivitám a jejich postavení v žebříčku lidských hodnot. V praktické části autorka navrhne vlastní koncepci nově vznikajícího zájmového kroužku pro děti školního věku, kterou následně zrealizuje v Terezíně. V hodnocení praktické části budou zahrnuty výsledky z realizace vlastního návrhu koncepce zájmového kroužku, které budou ve formě rozhovorů se členy kroužku. Výsledky a stanovená doporučení jsou tudíž využitelná v praxi sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
The author will deal with issues of children's interest education in general in bachelor thesis. The theoretical part will deal with topics related to leisure activities and their position in the ranking of human values. In the practical part, the author will propose his own concept of the newly created circle of interest for children of school age, which he will subsequently realize in Terezín. The evaluation of the practical part will include the results from the implementation of the own proposal of the concept of the circle of interest, which will be in the form of interviews with the members of the ring. The results and recommendations are therefore usable in the practice of social pedagogy.
Klíčová slova
Volný čas, školní věk, vývoj dítěte, výchova, vzdělání, jezdectví, koně, zájmová činnost.
Klíčová slova v angličtině
Leisure, school age, child development, education, riding, horses, interest activity.
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat v obecné rovině problematikou zájmového vzdělávání dětí. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k volnočasovým aktivitám a jejich postavení v žebříčku lidských hodnot. V praktické části autorka navrhne vlastní koncepci nově vznikajícího zájmového kroužku pro děti školního věku, kterou následně zrealizuje v Terezíně. V hodnocení praktické části budou zahrnuty výsledky z realizace vlastního návrhu koncepce zájmového kroužku, které budou ve formě rozhovorů se členy kroužku. Výsledky a stanovená doporučení jsou tudíž využitelná v praxi sociální pedagogiky.
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat v obecné rovině problematikou zájmového vzdělávání dětí. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k volnočasovým aktivitám a jejich postavení v žebříčku lidských hodnot. V praktické části autorka navrhne vlastní koncepci nově vznikajícího zájmového kroužku pro děti školního věku, kterou následně zrealizuje v Terezíně. V hodnocení praktické části budou zahrnuty výsledky z realizace vlastního návrhu koncepce zájmového kroužku, které budou ve formě rozhovorů se členy kroužku. Výsledky a stanovená doporučení jsou tudíž využitelná v praxi sociální pedagogiky.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. 65 s. ISBN 978-80-7290-265-1.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
HOFBAUER, B. a KAPLÁNEK, M. (ed.) Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, 2010. 164 s. ISBN 978-80-7394-240-3.
ŠARNÍKOVÁ, G. a TAVEL, P. (ed.) Edukace dětí a mládeže ve volném čase II.: (sborník projektů). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. 251 s. ISBN 978-80-244-4156-6.
Vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. 65 s. ISBN 978-80-7290-265-1.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
HOFBAUER, B. a KAPLÁNEK, M. (ed.) Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, 2010. 164 s. ISBN 978-80-7394-240-3.
ŠARNÍKOVÁ, G. a TAVEL, P. (ed.) Edukace dětí a mládeže ve volném čase II.: (sborník projektů). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. 251 s. ISBN 978-80-244-4156-6.
Vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání