Cílem práce je analýza základních problémů Indie z pohledu studentů základních a středních škol. Bakalářská práce se skládá ze tří částí. V první části je uveden výčet základních problémů týkajících se Indie,informace o nich a prostorová diferenciace. Část druhá popisuje Indii, její polohu, přírodní podmínky, historické souvislosti, obyvatelstvo, postavení mezi státy BRICS a hlavně ekonomický potenciál, jehož negativní aspekty mají vliv na některé její základní problémy. Tato část může posloužit jako pomůcka pro studium regionální geografie zaměřené na téma Indie. Třetí část se skládá z dotazníkového šetření, které se zaměřuje na základní problémy a povědomí o Indii mezi studenty ZŠ a SŠ. V této části jsou analyzovány výsledky z dotazníku a porovnány jednotlivé úrovně škol mezi sebou. Dále se má tato práce pokusit rozšířit povědomí veřejnosti o základních informacích o Indii a o jejích problémech.
Anotace v angličtině
The aim of thesis is analyze the basic problems of India from the perspective students of primary and secondary schools. Bachelor thesis consists of three parts. In the first part are selected a basic problems regarding of India, their informations and spatial differentiation. Part two describes India's position, natural conditions, historical context, populations, situation between BRICS states and mainly economic potential whose negativ aspect have an influance on some of the basic problems of India. This part can serve us like a tool for study of regional geography focused on thema of India. The third part consists of a questionnaire survey that covers basic problems and awareness about India among primary and secundary students. This part analyzes the results of the survey and compared the different levels between schools. Furthemore this thesis is try to extend awareness of public about basic informations and problems of India.
Geography of India, global problems, literacy, poverty, overpopulation, BRICS, Kashmir
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je analýza základních problémů Indie z pohledu studentů základních a středních škol. Bakalářská práce se skládá ze tří částí. V první části je uveden výčet základních problémů týkajících se Indie,informace o nich a prostorová diferenciace. Část druhá popisuje Indii, její polohu, přírodní podmínky, historické souvislosti, obyvatelstvo, postavení mezi státy BRICS a hlavně ekonomický potenciál, jehož negativní aspekty mají vliv na některé její základní problémy. Tato část může posloužit jako pomůcka pro studium regionální geografie zaměřené na téma Indie. Třetí část se skládá z dotazníkového šetření, které se zaměřuje na základní problémy a povědomí o Indii mezi studenty ZŠ a SŠ. V této části jsou analyzovány výsledky z dotazníku a porovnány jednotlivé úrovně škol mezi sebou. Dále se má tato práce pokusit rozšířit povědomí veřejnosti o základních informacích o Indii a o jejích problémech.
Anotace v angličtině
The aim of thesis is analyze the basic problems of India from the perspective students of primary and secondary schools. Bachelor thesis consists of three parts. In the first part are selected a basic problems regarding of India, their informations and spatial differentiation. Part two describes India's position, natural conditions, historical context, populations, situation between BRICS states and mainly economic potential whose negativ aspect have an influance on some of the basic problems of India. This part can serve us like a tool for study of regional geography focused on thema of India. The third part consists of a questionnaire survey that covers basic problems and awareness about India among primary and secundary students. This part analyzes the results of the survey and compared the different levels between schools. Furthemore this thesis is try to extend awareness of public about basic informations and problems of India.
Geography of India, global problems, literacy, poverty, overpopulation, BRICS, Kashmir
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Cíle práce (seznámení se základními problémy současné Indie a pohledy české populace na Indii)
3. Metody a postup zpracování (čerpání ze zvolené literatury a použití výsledků z anketního šetření)
4. Didaktické představení Indie (prostor věnovaný v zeměpisných hodinách Indie)
5. Analýza (rozbor jednotlivých problémů současné Indie)
6. Syntéza zjištěných poznatků a anketních dat
7. Závěr
8. Zdroje
9. Přílohy
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Cíle práce (seznámení se základními problémy současné Indie a pohledy české populace na Indii)
3. Metody a postup zpracování (čerpání ze zvolené literatury a použití výsledků z anketního šetření)
4. Didaktické představení Indie (prostor věnovaný v zeměpisných hodinách Indie)
5. Analýza (rozbor jednotlivých problémů současné Indie)
6. Syntéza zjištěných poznatků a anketních dat
7. Závěr
8. Zdroje
9. Přílohy
Seznam doporučené literatury
ANDĚL, J. 1998. Kulturní geografie: jazyk, náboženství, kulturní dědictví. Ústí nad Labem: UJEP. 146 s.
DALAL, R. Indie. Praha: Ikar. 824 s.
FILIPSKÝ, J. Indie: stručná historie států. Praha: Libri. 195 s.
KREJČÍ, V. Světové konflikty a střety civilizací se zaměřením na Indicko-pákistánský konflikt o území Kašmír. Ústí nad Labem: UJEP. 77s.
NĚMEC, P. Indie jako výzva a jako partner. Praha: Oeconomica. 138s.
ŠLACHTA, M., BURDA, T. a HOLEČEK, M. 2007 Ohniska napětí ve světě. Praha:Nakladatelství České geografické společnosti. 187 s.
Seznam doporučené literatury
ANDĚL, J. 1998. Kulturní geografie: jazyk, náboženství, kulturní dědictví. Ústí nad Labem: UJEP. 146 s.
DALAL, R. Indie. Praha: Ikar. 824 s.
FILIPSKÝ, J. Indie: stručná historie států. Praha: Libri. 195 s.
KREJČÍ, V. Světové konflikty a střety civilizací se zaměřením na Indicko-pákistánský konflikt o území Kašmír. Ústí nad Labem: UJEP. 77s.
NĚMEC, P. Indie jako výzva a jako partner. Praha: Oeconomica. 138s.
ŠLACHTA, M., BURDA, T. a HOLEČEK, M. 2007 Ohniska napětí ve světě. Praha:Nakladatelství České geografické společnosti. 187 s.