Existuje mnoho metod a nástrojů sloužících k efektivnímu vyučování cizích jazyků. Spousta z těch nejvlivnějších teorií byla vyvinuta během sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, stejně tak jako Asherův nástroj, jehož princip spočívá v učení cizích jazyků formou akcí. Tato jeho teorie byla později nazvána celkovou fyzickou odezvou a zkoumání jejích principů bude hlavní náplní této bakalářské práce. Dále se tato práce bude zabývat tím, jak tento nástroj ovlivňuje osvojování jazyka, především v souvislosti s výzkumem lateralizace mozkových funkcí. Na závěr se tato práce pokusí dokázat, že zahrnutí celkové fyzické odezvy do běžné každodenní výuky by bylo pro učitele i žáky velice přínosné, a že s použitím tohoto nástroje je proces osvojování jazyků mnohem efektivnější u studentů jakéhokoli věku.
Anotace v angličtině
There are many different methods and tools of second language teaching. Some of the most influential ones, that are still relevant, have been introduced in the 1970s, as well as Asher's tool of teaching languages through actions which later became known as Total Physical Response (TPR). The main objective of this thesis is to examine this tool and to provide a deeper insight into the process of language acquisition. This thesis tries to prove that incorporating Total Physical Response into language teaching is highly beneficial and that this tool makes the process of language acquisition more efficient by students of all ages.
Klíčová slova
osvojování, celková fyzická odezva, osvojování druhého jazyka, angličtina jako druhý jazyk, učení jazyků pohybem
Klíčová slova v angličtině
acquisition, total physical response, second language acquisition (SLA), English as a second language (ESL), teaching language through actions
Rozsah průvodní práce
53
Jazyk
AN
Anotace
Existuje mnoho metod a nástrojů sloužících k efektivnímu vyučování cizích jazyků. Spousta z těch nejvlivnějších teorií byla vyvinuta během sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, stejně tak jako Asherův nástroj, jehož princip spočívá v učení cizích jazyků formou akcí. Tato jeho teorie byla později nazvána celkovou fyzickou odezvou a zkoumání jejích principů bude hlavní náplní této bakalářské práce. Dále se tato práce bude zabývat tím, jak tento nástroj ovlivňuje osvojování jazyka, především v souvislosti s výzkumem lateralizace mozkových funkcí. Na závěr se tato práce pokusí dokázat, že zahrnutí celkové fyzické odezvy do běžné každodenní výuky by bylo pro učitele i žáky velice přínosné, a že s použitím tohoto nástroje je proces osvojování jazyků mnohem efektivnější u studentů jakéhokoli věku.
Anotace v angličtině
There are many different methods and tools of second language teaching. Some of the most influential ones, that are still relevant, have been introduced in the 1970s, as well as Asher's tool of teaching languages through actions which later became known as Total Physical Response (TPR). The main objective of this thesis is to examine this tool and to provide a deeper insight into the process of language acquisition. This thesis tries to prove that incorporating Total Physical Response into language teaching is highly beneficial and that this tool makes the process of language acquisition more efficient by students of all ages.
Klíčová slova
osvojování, celková fyzická odezva, osvojování druhého jazyka, angličtina jako druhý jazyk, učení jazyků pohybem
Klíčová slova v angličtině
acquisition, total physical response, second language acquisition (SLA), English as a second language (ESL), teaching language through actions
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem této práce je literární rešerše zdojů zabývajících se hodnocením Celkové fyzické odezvy (TPR) vyvinuté Jamesem Asherem. Tento princip je autorem prezentován jako nástroj zefektivnění a urychlení procesu osvojování cizího jazyka. Cílem této práce je prozkoumat tuto teorii ve spojení s výukou cizích jazyků, pomocí odborné literatury identifikovat její přínos a nebezpečí ve spojení s výukou cizího jazyka a objektivně shrnout možnosti jejího začlenění do práce v hodinách cizího jazyka na základní škole.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem této práce je literární rešerše zdojů zabývajících se hodnocením Celkové fyzické odezvy (TPR) vyvinuté Jamesem Asherem. Tento princip je autorem prezentován jako nástroj zefektivnění a urychlení procesu osvojování cizího jazyka. Cílem této práce je prozkoumat tuto teorii ve spojení s výukou cizích jazyků, pomocí odborné literatury identifikovat její přínos a nebezpečí ve spojení s výukou cizího jazyka a objektivně shrnout možnosti jejího začlenění do práce v hodinách cizího jazyka na základní škole.
Seznam doporučené literatury
Asher, James. Learning Another Language Through Actions
Burden, William. Psychology for Teachers
Ellis, Rod. Second Language Acquisition
Krashen, Stephen. The Natural Approach. Language Acquisition in the Classroom
Seznam doporučené literatury
Asher, James. Learning Another Language Through Actions
Burden, William. Psychology for Teachers
Ellis, Rod. Second Language Acquisition
Krashen, Stephen. The Natural Approach. Language Acquisition in the Classroom