Hudba 20. století s sebou přináší mnohé směry, styly a kompoziční techniky, které mohou přispět k těžko uchopitelnému zapracování tématu v edukačním procesu na druhém stupni základní školy. Těžištěm v seznamování se s problematikou hudby 20. století tkví v poslechových činnostech, které by měly žákům dopomoci k orientaci v proudu znějící hudby. Je tedy důležité žáky s řečí hudby seznamovat, naučit je umět hudbu vnímat, poznávat a pochopit. Dosažení a naplnění tohoto cíle se odráží v empirickém výzkumu, který je hlavním motivem práce.
Anotace v angličtině
The music of 20th century brings many ways, styles and compositional techniques, which can help to progress music education in secondary school. The basis of children getting acquaninted with music is actual listening that might help student with better orientation in music. It's very important to support children to become familiar with music, teach them perceive, cognize and understand the music. The empirical research, which is the main thesis' motive, is aimed at achievement of this goal.
Klíčová slova
Hudba 20. století, Artificiální hudba, Hudebně výrazové prostředky, Poslech hudby, Výzkum
Klíčová slova v angličtině
Music of the 20th century, Artificial music, Means of musical expression, Listening to music, Research
Rozsah průvodní práce
78 s. (91 692 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hudba 20. století s sebou přináší mnohé směry, styly a kompoziční techniky, které mohou přispět k těžko uchopitelnému zapracování tématu v edukačním procesu na druhém stupni základní školy. Těžištěm v seznamování se s problematikou hudby 20. století tkví v poslechových činnostech, které by měly žákům dopomoci k orientaci v proudu znějící hudby. Je tedy důležité žáky s řečí hudby seznamovat, naučit je umět hudbu vnímat, poznávat a pochopit. Dosažení a naplnění tohoto cíle se odráží v empirickém výzkumu, který je hlavním motivem práce.
Anotace v angličtině
The music of 20th century brings many ways, styles and compositional techniques, which can help to progress music education in secondary school. The basis of children getting acquaninted with music is actual listening that might help student with better orientation in music. It's very important to support children to become familiar with music, teach them perceive, cognize and understand the music. The empirical research, which is the main thesis' motive, is aimed at achievement of this goal.
Klíčová slova
Hudba 20. století, Artificiální hudba, Hudebně výrazové prostředky, Poslech hudby, Výzkum
Klíčová slova v angličtině
Music of the 20th century, Artificial music, Means of musical expression, Listening to music, Research
Zásady pro vypracování
Shromáždění příslušné literatury
Prostudování literatury a pořízení výpisků
Zpracování tématu dle jednotlivých kapitol
Konzultace s vedoucím práce
Samotné vypracování textu
Zásady pro vypracování
Shromáždění příslušné literatury
Prostudování literatury a pořízení výpisků
Zpracování tématu dle jednotlivých kapitol
Konzultace s vedoucím práce
Samotné vypracování textu
Seznam doporučené literatury
SCHNIERER, M.: Hudba 20. století. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně,ISBN 978-80-7460-001-2.
Smolka, J.a kolektiv: Dějiny hudby, TOGGA agency, Praha,ISBN 80-902912-0-1.
HERDEN, J.: My pozor dáme a nejen posloucháme: posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Praha: Scientia, pedagogické nakladatelství, 1997. Učebnice pro základní školy (Scientia). ISBN 80-7183-087-9.
HURNÍK, I.: průvodní text k hudebnímu cyklu "Umění poslouchat hudbu"
PRCHAL, J. K aktuálním problémům hudební výchovy.
Univerzita Karlova v Praze,2014.ISBN 978-80-7290-724-3.
Seznam doporučené literatury
SCHNIERER, M.: Hudba 20. století. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně,ISBN 978-80-7460-001-2.
Smolka, J.a kolektiv: Dějiny hudby, TOGGA agency, Praha,ISBN 80-902912-0-1.
HERDEN, J.: My pozor dáme a nejen posloucháme: posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Praha: Scientia, pedagogické nakladatelství, 1997. Učebnice pro základní školy (Scientia). ISBN 80-7183-087-9.
HURNÍK, I.: průvodní text k hudebnímu cyklu "Umění poslouchat hudbu"
PRCHAL, J. K aktuálním problémům hudební výchovy.
Univerzita Karlova v Praze,2014.ISBN 978-80-7290-724-3.