Bakalářská práce zkoumá vliv brechtova epického divadla na současnou podobu divadla z komparatistického česko - německého hlediska. Srovnání probíhá na příkladu dvou inscenací brechtovy hry Dobrý člověk ze Sečuanu z berlínské Schaubühne (rok premiéry 2010) a Národního divadla v Praze (Rok premiéry 2003. Dále se věnuje odrazu divadelní tradice a přístupu k divadlu v obou divadelních prostředích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis examines the influence of the Epic Brecht's Theatre on the current form of theatre in terms of the Czech-German extras. It compares two exemples of the Brecht's play stagings The good woman of Setzuan. It also delas with the reflection of the thetre tradition and the approach to the theatre in both enviroments.
Klíčová slova
Epické divadlo, Bertolt Brecht, Schaubühne Berlín, Národní divadlo Praha, divadelní teorie
Klíčová slova v angličtině
Epic Theatre, Bertolt Brecht, Schaubühne Berlin, National Theatre Prague, theatre theory
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
NE
Anotace
Bakalářská práce zkoumá vliv brechtova epického divadla na současnou podobu divadla z komparatistického česko - německého hlediska. Srovnání probíhá na příkladu dvou inscenací brechtovy hry Dobrý člověk ze Sečuanu z berlínské Schaubühne (rok premiéry 2010) a Národního divadla v Praze (Rok premiéry 2003. Dále se věnuje odrazu divadelní tradice a přístupu k divadlu v obou divadelních prostředích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis examines the influence of the Epic Brecht's Theatre on the current form of theatre in terms of the Czech-German extras. It compares two exemples of the Brecht's play stagings The good woman of Setzuan. It also delas with the reflection of the thetre tradition and the approach to the theatre in both enviroments.
Klíčová slova
Epické divadlo, Bertolt Brecht, Schaubühne Berlín, Národní divadlo Praha, divadelní teorie
Klíčová slova v angličtině
Epic Theatre, Bertolt Brecht, Schaubühne Berlin, National Theatre Prague, theatre theory
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci budou zkoumány vybrané inscenace Brechtovy hry "Dobrý člověk ze Sečuanu" z komparatistického česko-německého hlediska. Pozornost bude věnována práci s Brechtovým pojetím epického divadla na českých a německých scénách. Práce srovná inscenace berlínské Schaubühne (rok premiéry 2010) a Národního divadla v Praze (rok premiéry 2003). Kriticky zhodnocená bude funkčnost techniky epického divadla v současném kontextu.
Bakalářská práce bude vypracována v německém jazyce.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci budou zkoumány vybrané inscenace Brechtovy hry "Dobrý člověk ze Sečuanu" z komparatistického česko-německého hlediska. Pozornost bude věnována práci s Brechtovým pojetím epického divadla na českých a německých scénách. Práce srovná inscenace berlínské Schaubühne (rok premiéry 2010) a Národního divadla v Praze (rok premiéry 2003). Kriticky zhodnocená bude funkčnost techniky epického divadla v současném kontextu.
Bakalářská práce bude vypracována v německém jazyce.
Seznam doporučené literatury
BRECHT, Bertolt: Schriften 3, Frankfurt am Main: Suhrkamp, 1993.
BRECHT, Bertolt: Arbeitsjournal, Frankfurt am Main: Suhrkamp, 1993.
KOLBE, Uwe: Brecht, Frankfurt am Main: Fischer, 2016.
KOLLER, Gerold: Der mitspielende Zuschauer. Theorie und Praxis im Schaffen Brechts, Zürich: Artemis & Winkler, 1983.
LEHMANN, Hans-Thies: Postdramatisches Theater, Frankfurt am Main: Verlag der Autoren, 1999.
LEHMANN, Hans-Thies: Brecht lesen, Berlin: Theater der Zeit, 2016.
KNOPF, Jan: Brecht-Handbuch in fünf Bänden. Stuttgart: J. B. Metzler 2001-2006.
MÜLLER, Klaus-Detlef: Bertolt Brecht. Epoche. Werk. Wirkung, München: C. H. Beck, 2009.
MUSILOVÁ, Martina: Fauefekt. Vlivy Brechtova epického a zcizujícího efektu v českém moderním herectví, Praha: NAMU a BRKOLA, 2010.
Seznam doporučené literatury
BRECHT, Bertolt: Schriften 3, Frankfurt am Main: Suhrkamp, 1993.
BRECHT, Bertolt: Arbeitsjournal, Frankfurt am Main: Suhrkamp, 1993.
KOLBE, Uwe: Brecht, Frankfurt am Main: Fischer, 2016.
KOLLER, Gerold: Der mitspielende Zuschauer. Theorie und Praxis im Schaffen Brechts, Zürich: Artemis & Winkler, 1983.
LEHMANN, Hans-Thies: Postdramatisches Theater, Frankfurt am Main: Verlag der Autoren, 1999.
LEHMANN, Hans-Thies: Brecht lesen, Berlin: Theater der Zeit, 2016.
KNOPF, Jan: Brecht-Handbuch in fünf Bänden. Stuttgart: J. B. Metzler 2001-2006.
MÜLLER, Klaus-Detlef: Bertolt Brecht. Epoche. Werk. Wirkung, München: C. H. Beck, 2009.
MUSILOVÁ, Martina: Fauefekt. Vlivy Brechtova epického a zcizujícího efektu v českém moderním herectví, Praha: NAMU a BRKOLA, 2010.