Práce se zabývá interaktivitou a jejími formami v umění. Rolí hry v umění a postavením videoher jako nového média pro umělecké vyjádření. Cílem práce zodpovědět otázky role hry v interaktivních instalacích využívajících nová média. Představit co interaktivita je a jaké jsou její formy z pohledu hloubky interaktivity. Představit vhled do teoretického pozadí hry, nových médií, interaktivity a formování videoherní kritiky a teorie z pohledu světa umění.
Anotace v angličtině
The work deals with interactivity and its forms in art. What role does play any playing take in world of art and the position of video games as a new media for artistic expression. The aim of the thesis is to answer questions about the role of the game in interactive installations using new media. Show What is interactivity and what its forms are in terms of the depth of interactivity. Introduce insight into the theoretical background of the game, new media, interactivity, and video game critique and theory from the perspective of the world of art.
Klíčová slova
interaktivita, hra ve výtvarném umění, interaktivní instalace, interaktivní umění, videohry, videohry ve výtvarném umění
Klíčová slova v angličtině
interactivity, play in fine art, interactive installation, interactive art, videogames, videogames in art
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá interaktivitou a jejími formami v umění. Rolí hry v umění a postavením videoher jako nového média pro umělecké vyjádření. Cílem práce zodpovědět otázky role hry v interaktivních instalacích využívajících nová média. Představit co interaktivita je a jaké jsou její formy z pohledu hloubky interaktivity. Představit vhled do teoretického pozadí hry, nových médií, interaktivity a formování videoherní kritiky a teorie z pohledu světa umění.
Anotace v angličtině
The work deals with interactivity and its forms in art. What role does play any playing take in world of art and the position of video games as a new media for artistic expression. The aim of the thesis is to answer questions about the role of the game in interactive installations using new media. Show What is interactivity and what its forms are in terms of the depth of interactivity. Introduce insight into the theoretical background of the game, new media, interactivity, and video game critique and theory from the perspective of the world of art.
Klíčová slova
interaktivita, hra ve výtvarném umění, interaktivní instalace, interaktivní umění, videohry, videohry ve výtvarném umění
Klíčová slova v angličtině
interactivity, play in fine art, interactive installation, interactive art, videogames, videogames in art
Zásady pro vypracování
-
Zásady pro vypracování
-
Seznam doporučené literatury
New Media in Art Second edition Michael Rush ISBN 978-0-500-20378-1
Scénografie Mluví Hovory Jarky Buriana s Josefem Svobodou Barbora Příhodová (ed.) ISBN 978-80-210-730-0
Umění 2é. století Ruchberg, Schneckenburger, Frickeová, Honnef ISBN 80-7209-521-8
Seznam doporučené literatury
New Media in Art Second edition Michael Rush ISBN 978-0-500-20378-1
Scénografie Mluví Hovory Jarky Buriana s Josefem Svobodou Barbora Příhodová (ed.) ISBN 978-80-210-730-0
Umění 2é. století Ruchberg, Schneckenburger, Frickeová, Honnef ISBN 80-7209-521-8