Diplomová práce s názvem "Ztraceno v prostoru" se věnuje reklamě ve veřejném prostoru v kontextu českých měst za posledních bezmála 30 let. Jejím hlavním cílem je především prvotní seznámení s touto problematikou, která zahrnuje její důležité aspekty, jako je historie a možná příčina, aktuální podoba i právní rámec, včetně možných řešení. Dále představuje důležité projekty a ukotvení pojmu v kontextu českého umění ve veřejném prostoru. Navíc přináší zamyšlení, jaký může mít reklama ve městech dopad na člověka, jeho psychický vývoj a vztah k prostředí ve kterém žije.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Lost in Space" deals with advertising in public space in the context of Czech cities in the past 30 years. Its main objective is first and foremost an introduction to this issue, which includes its important aspects such as history and possible cause, current form and legal framework, including possible solutions. It also presents important projects and anchoring the concept in the context of Czech art in the public space. In addition, it provides a reflection on the impact that advertising in cities could have on people, their psychological development, and their relationship to the environment in which they live.
Klíčová slova
reklama, veřejný, prostor, města, regulace, umění, fotografie
Diplomová práce s názvem "Ztraceno v prostoru" se věnuje reklamě ve veřejném prostoru v kontextu českých měst za posledních bezmála 30 let. Jejím hlavním cílem je především prvotní seznámení s touto problematikou, která zahrnuje její důležité aspekty, jako je historie a možná příčina, aktuální podoba i právní rámec, včetně možných řešení. Dále představuje důležité projekty a ukotvení pojmu v kontextu českého umění ve veřejném prostoru. Navíc přináší zamyšlení, jaký může mít reklama ve městech dopad na člověka, jeho psychický vývoj a vztah k prostředí ve kterém žije.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Lost in Space" deals with advertising in public space in the context of Czech cities in the past 30 years. Its main objective is first and foremost an introduction to this issue, which includes its important aspects such as history and possible cause, current form and legal framework, including possible solutions. It also presents important projects and anchoring the concept in the context of Czech art in the public space. In addition, it provides a reflection on the impact that advertising in cities could have on people, their psychological development, and their relationship to the environment in which they live.
Klíčová slova
reklama, veřejný, prostor, města, regulace, umění, fotografie