Cílem mé diplomové práce bylo navrhnout svítidlo, které nebude jen obyčejným svítidlem v interiéru, ale bude svítidlem, které interiéru určí charakter. Snažila jsem se o zachování hlavních vlastností skla a to je především ladnost a křehkost.
V této práci se zabývám jak teoretickou částí, kde se zaměřuji nejen na historii svítidel, ale i na současný design, tak i praktickou částí, která pojednává o celém vzniku svítidla.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma thesis was to design a luminaire that will not only be an ordinary light in the interior, but it will be a luminaire that determines the interior of the character. I have tried to preserve the main features of glass, and that is especially grace and fragility.
In this thesis I deal with the theoretical part, where I focus not only on the history of luminaires, but also on the current design, as well as on the practical part, which deals with the whole creation of the light.
Klíčová slova
svítidlo, světlo, sklo, pískování, broušené kamínky, interiér, ruční práce
Cílem mé diplomové práce bylo navrhnout svítidlo, které nebude jen obyčejným svítidlem v interiéru, ale bude svítidlem, které interiéru určí charakter. Snažila jsem se o zachování hlavních vlastností skla a to je především ladnost a křehkost.
V této práci se zabývám jak teoretickou částí, kde se zaměřuji nejen na historii svítidel, ale i na současný design, tak i praktickou částí, která pojednává o celém vzniku svítidla.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma thesis was to design a luminaire that will not only be an ordinary light in the interior, but it will be a luminaire that determines the interior of the character. I have tried to preserve the main features of glass, and that is especially grace and fragility.
In this thesis I deal with the theoretical part, where I focus not only on the history of luminaires, but also on the current design, as well as on the practical part, which deals with the whole creation of the light.
Klíčová slova
svítidlo, světlo, sklo, pískování, broušené kamínky, interiér, ruční práce
FIELL, Charlotte a Peter FIELL (eds.). Design pro 21. století. Praha: Slovart, c2004. Ikony. ISBN 80-7209-619-2.
BRAMSTON, Dave. Design výrobků: hledání inspirace. Brno: Computer Press, 2010. Základy designu. ISBN 978-80-251- 2914-2.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V českém jazyce vyd. 2., dopl. a rev. Přeložil Kateřina KŘÍŽOVÁ, přeložil Lucie VIDMAR. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2009. T. ISBN 978-80-86863-28-3.
PELCL, Jiří a Dagmar KOUDELKOVÁ. Jiří Pelcl x design: subjective x objective. Brno: ERA, 2006. ISBN 80-7366-066-0.
MORAN, Nick. Světelný design: pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce. Praha: Institut umění - Divadelní ústav ve spolupráci s Institutem světelného designu, 2010. ISBN 978-80-7008-246-1
Seznam doporučené literatury
FIELL, Charlotte a Peter FIELL (eds.). Design pro 21. století. Praha: Slovart, c2004. Ikony. ISBN 80-7209-619-2.
BRAMSTON, Dave. Design výrobků: hledání inspirace. Brno: Computer Press, 2010. Základy designu. ISBN 978-80-251- 2914-2.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V českém jazyce vyd. 2., dopl. a rev. Přeložil Kateřina KŘÍŽOVÁ, přeložil Lucie VIDMAR. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2009. T. ISBN 978-80-86863-28-3.
PELCL, Jiří a Dagmar KOUDELKOVÁ. Jiří Pelcl x design: subjective x objective. Brno: ERA, 2006. ISBN 80-7366-066-0.
MORAN, Nick. Světelný design: pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce. Praha: Institut umění - Divadelní ústav ve spolupráci s Institutem světelného designu, 2010. ISBN 978-80-7008-246-1