Bakalářskou práci tvoří dvě části. Část teoretická se opírá o odbornou literaturu zaměřenou na tématiku tělesného postižení, mentálního postižení, souběžného postižení více vadami a materiálních didaktických prostředků. Cílem praktické části je vlastní výroba didaktických pomůcek a jejich aplikace v praxi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis consists of two parts. The theoretical part is based on the scientific literature focusing on the theme of physical disability, mental disability, concurrent with more deficiencies and material teaching resources. The practical part is own production of teaching materials and their application in practice.
Klíčová slova
Souběžné postižení více vadami, didaktické pomůcky, výroba didaktické pomůcky, ověření v praxi.
Klíčová slova v angličtině
Multiple disabilities, teaching tools, production of teaching tools, verification in practice.
Rozsah průvodní práce
62 s. (10 144 slov)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářskou práci tvoří dvě části. Část teoretická se opírá o odbornou literaturu zaměřenou na tématiku tělesného postižení, mentálního postižení, souběžného postižení více vadami a materiálních didaktických prostředků. Cílem praktické části je vlastní výroba didaktických pomůcek a jejich aplikace v praxi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis consists of two parts. The theoretical part is based on the scientific literature focusing on the theme of physical disability, mental disability, concurrent with more deficiencies and material teaching resources. The practical part is own production of teaching materials and their application in practice.
Klíčová slova
Souběžné postižení více vadami, didaktické pomůcky, výroba didaktické pomůcky, ověření v praxi.
Klíčová slova v angličtině
Multiple disabilities, teaching tools, production of teaching tools, verification in practice.
Zásady pro vypracování
1. Studentka se seznámí se Směrnicí děkana PF UJEP Ústí nad Labem č.6/2015, Pokyny pro psaní a odevzdání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP.
2. Studium odborné literatury.
3. Práce bude mít dvě části, teoretickou a praktickou.
4. V teoretické části se budu zabývat vymezením a klasifikací tělesného postižení, vymezením a klasifikací mentálního postižení, speciálními pedagogickými potřebami dětí se souběžným postižením více vadami, didaktickými pomůckami pro děti se souběžným postižením více vadami.
5. Praktická část bakalářské práce bude obsahovat popis vyrobených didaktických pomůcek pro předškolní vzdělávání dětí se souběžným postižením více vadami. Dále popis práce s jednotlivými pomůckami a ověření pomůcky v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Studentka se seznámí se Směrnicí děkana PF UJEP Ústí nad Labem č.6/2015, Pokyny pro psaní a odevzdání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP.
2. Studium odborné literatury.
3. Práce bude mít dvě části, teoretickou a praktickou.
4. V teoretické části se budu zabývat vymezením a klasifikací tělesného postižení, vymezením a klasifikací mentálního postižení, speciálními pedagogickými potřebami dětí se souběžným postižením více vadami, didaktickými pomůckami pro děti se souběžným postižením více vadami.
5. Praktická část bakalářské práce bude obsahovat popis vyrobených didaktických pomůcek pro předškolní vzdělávání dětí se souběžným postižením více vadami. Dále popis práce s jednotlivými pomůckami a ověření pomůcky v praxi.
Seznam doporučené literatury
KANTOR, Jiří. Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením: výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4358-4.
KUBÍČOVÁ, Zdeňka a Jiří KUBÍČE. Kompenzační a didaktické pomůcky pro děti a žáky s tělesným postižením v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-166-0.
LUDÍKOVÁ, Libuše. Kombinované vady. V Olomouci: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1154-7.
NEWMAN, Sarah. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením: rozvoj kognitivních, pohybových, smyslových, emočních a sociálních dovedností. Praha: Portál, 2004. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-872-4.
NOVOSAD, Libor. Kapitoly ze základů speciální pedagogiky - somatopedie. Liberec: Technická univerzita, 2002. Studijní texty pro distanční a kombinované studium. ISBN 80-7083-563-X.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-
247-1821-7.
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-
1733-3.
SZABOVÁ, Magdaléna. Náčrt psychomotorickej terapie. Bratislava: Univerzita Komenského, 1996. ISBN 80-88868-03-3.
VANČOVÁ, Alica. Pedagogika viacnásobne postihnutých. Bratislava: Kinezis Klub Tatry, 2010. ISBN 978-80-970228-1-5.
Seznam doporučené literatury
KANTOR, Jiří. Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením: výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4358-4.
KUBÍČOVÁ, Zdeňka a Jiří KUBÍČE. Kompenzační a didaktické pomůcky pro děti a žáky s tělesným postižením v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-166-0.
LUDÍKOVÁ, Libuše. Kombinované vady. V Olomouci: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1154-7.
NEWMAN, Sarah. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením: rozvoj kognitivních, pohybových, smyslových, emočních a sociálních dovedností. Praha: Portál, 2004. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-872-4.
NOVOSAD, Libor. Kapitoly ze základů speciální pedagogiky - somatopedie. Liberec: Technická univerzita, 2002. Studijní texty pro distanční a kombinované studium. ISBN 80-7083-563-X.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-
247-1821-7.
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-
1733-3.
SZABOVÁ, Magdaléna. Náčrt psychomotorickej terapie. Bratislava: Univerzita Komenského, 1996. ISBN 80-88868-03-3.
VANČOVÁ, Alica. Pedagogika viacnásobne postihnutých. Bratislava: Kinezis Klub Tatry, 2010. ISBN 978-80-970228-1-5.