Autorka se ve své diplomové práci zabývá otázkou, která je v současné době velmi aktuální
a představuje klíčový problém současné společnosti. Zjišťuje, proč u určitých skupin osob ze sociálně vyloučených lokalit chybí dostatek předpokladů potřebných pro trvalejší pracovní uplatnění. Zkoumá především rozdíly v oblastech osobnostních rysů u skupiny zaměstnaných a nezaměstnaných jedinců. Metody, které jsou v diplomové práci použity, jsou metody šetření pomocí modifikace standardizovaných metod jako metoda pětifaktorového osobnostního inventáře Big Five a metoda sebehodnocení. Cílem této diplomové práce jsou závěry a doporučení pro praxi sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
The author´s thesis aims to deal with an issue, which is currently very topical and it presents to be a key problem facing our contemporary society. It focuses on identifying the reasons behind why certain groups of people from socially excluded localities lack sufficient prerequisites needed for long-term employment. It mainly examines the differences in the areas of personality traits in groups of employed and unemployed individuals. The methods used in this thesis are methods of investigation using a modification of standard methods, such as the five-factor personality inventory Big Five method and the method of self-evaluation. The major objective of this thesis are the conclusions and recommendations for the practice of social pedagogy.
Autorka se ve své diplomové práci zabývá otázkou, která je v současné době velmi aktuální
a představuje klíčový problém současné společnosti. Zjišťuje, proč u určitých skupin osob ze sociálně vyloučených lokalit chybí dostatek předpokladů potřebných pro trvalejší pracovní uplatnění. Zkoumá především rozdíly v oblastech osobnostních rysů u skupiny zaměstnaných a nezaměstnaných jedinců. Metody, které jsou v diplomové práci použity, jsou metody šetření pomocí modifikace standardizovaných metod jako metoda pětifaktorového osobnostního inventáře Big Five a metoda sebehodnocení. Cílem této diplomové práce jsou závěry a doporučení pro praxi sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
The author´s thesis aims to deal with an issue, which is currently very topical and it presents to be a key problem facing our contemporary society. It focuses on identifying the reasons behind why certain groups of people from socially excluded localities lack sufficient prerequisites needed for long-term employment. It mainly examines the differences in the areas of personality traits in groups of employed and unemployed individuals. The methods used in this thesis are methods of investigation using a modification of standard methods, such as the five-factor personality inventory Big Five method and the method of self-evaluation. The major objective of this thesis are the conclusions and recommendations for the practice of social pedagogy.
Autorka se bude ve své diplomové práci zabývat otázkou, která je v současné době velmi aktuální. Bude zjišťovat, proč u určitých skupin osob ze sociálně vyloučených lokalit chybí dostatek předpokladů potřebných pro trvalejší pracovní uplatnění. Metody, které budou v diplomové práci použity, bude šetření pomocí modifikace standardizovaných metod a součástí práce budou závěry a doporučení pro praxi sociální pedagogiky.
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své diplomové práci zabývat otázkou, která je v současné době velmi aktuální. Bude zjišťovat, proč u určitých skupin osob ze sociálně vyloučených lokalit chybí dostatek předpokladů potřebných pro trvalejší pracovní uplatnění. Metody, které budou v diplomové práci použity, bude šetření pomocí modifikace standardizovaných metod a součástí práce budou závěry a doporučení pro praxi sociální pedagogiky.
Seznam doporučené literatury
BUCHTOVÁ, B., ŠMAJS, J., BOLELOUCKÝ, Z., 2013. Nezaměstnanost. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4282-3.
FISCHER, S., ŠKODA, J., 2014. Sociální patologie. Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence možnosti řešení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5046-0.
MAREŠ, P., 2006. Faktory sociálního vyloučení. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí. ISBN 80-87007-15-8.
NAKONEČNÝ, M., 1996. Motivace lidského chování. Praha: Academia. ISBN 80-200-0592-7.
VÁGNEROVÁ, M., 2010. Psychologie osobnosti. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1832-6.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I., 2008. Sociální psychologie. Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-1428-8.
Seznam doporučené literatury
BUCHTOVÁ, B., ŠMAJS, J., BOLELOUCKÝ, Z., 2013. Nezaměstnanost. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4282-3.
FISCHER, S., ŠKODA, J., 2014. Sociální patologie. Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence možnosti řešení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5046-0.
MAREŠ, P., 2006. Faktory sociálního vyloučení. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí. ISBN 80-87007-15-8.
NAKONEČNÝ, M., 1996. Motivace lidského chování. Praha: Academia. ISBN 80-200-0592-7.
VÁGNEROVÁ, M., 2010. Psychologie osobnosti. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1832-6.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I., 2008. Sociální psychologie. Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-1428-8.