Tato bakalářská práce se věnuje novému rozvíjejícímu se fenoménu nejen v zahraničí, ale i u nás. Ten fenomén se nazývá sexting.
V teoretické části popisuje, co sexting znamená a v dalších částech se zaměřuje především na jeho rizika a dopady, která z něho plynou a ohrožují především děti a mladistvé. Dále se zaměřuje na trestnost, prevenci a další rizikové komunikační jevy související se sextingem.
V empirické části je popsána realizace výzkumu, který byl proveden kvantitativní metodou, kdy byla sbírána data pomocí anonymního dotazníku. Tento výzkum proběhl mezi žáky ve věku 12-18 let na základních a středních školách v Ústeckém kraji a v hlavním městě Praha. Dotazníkovým šetřením byla zjištěna míra sextingu respondentů, jejich znalost ohledně trestnosti, rizik a dopadů a jejich postoj k němu.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with a new evolving phenomenon, not only abroad but in our country too. The phenomenon is calling sexting.
The theoretical part describes what the sexting really is, other parts are mainly focused on the risks and impacts that arise from it and threaten primarily children and adolescent. It is also focused on the criminality, prevention and other communication risks associated with sexting.
Empirical part describes the implementation of the research, which was conducted by quantitative method, where an anonymous questioner was used for data collecting. The research was mainly carried out among pupils in age 12-18 at primary and secondary schools in Usti nad Labem and Prague. The survey which was made among respondents by the questioner, indicate their knowledge of criminality, risks, impact and attitude to the sexting.
sexting ,risky communication phenomena, children, adolescent, prevention
Rozsah průvodní práce
54 s. (87 351)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje novému rozvíjejícímu se fenoménu nejen v zahraničí, ale i u nás. Ten fenomén se nazývá sexting.
V teoretické části popisuje, co sexting znamená a v dalších částech se zaměřuje především na jeho rizika a dopady, která z něho plynou a ohrožují především děti a mladistvé. Dále se zaměřuje na trestnost, prevenci a další rizikové komunikační jevy související se sextingem.
V empirické části je popsána realizace výzkumu, který byl proveden kvantitativní metodou, kdy byla sbírána data pomocí anonymního dotazníku. Tento výzkum proběhl mezi žáky ve věku 12-18 let na základních a středních školách v Ústeckém kraji a v hlavním městě Praha. Dotazníkovým šetřením byla zjištěna míra sextingu respondentů, jejich znalost ohledně trestnosti, rizik a dopadů a jejich postoj k němu.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with a new evolving phenomenon, not only abroad but in our country too. The phenomenon is calling sexting.
The theoretical part describes what the sexting really is, other parts are mainly focused on the risks and impacts that arise from it and threaten primarily children and adolescent. It is also focused on the criminality, prevention and other communication risks associated with sexting.
Empirical part describes the implementation of the research, which was conducted by quantitative method, where an anonymous questioner was used for data collecting. The research was mainly carried out among pupils in age 12-18 at primary and secondary schools in Usti nad Labem and Prague. The survey which was made among respondents by the questioner, indicate their knowledge of criminality, risks, impact and attitude to the sexting.
sexting ,risky communication phenomena, children, adolescent, prevention
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury zjm. z oblasti psychologie, sociologie, pedagogiky a literatury zaměřené na sociální sítě a elektronickou komunikaci. 2. Teoretická část: definice a pojetí sextingu, popis dalších rizikových komunikačních jevů spojených se sextingem, prevence - druhy, programy, projekty, doporučení pro rodiče a děti. 3. Praktická část: Stanovení výzkumu a jeho cílů; sběr dat - kvantitativní metodou (dotazník); vyhodnocení.
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury zjm. z oblasti psychologie, sociologie, pedagogiky a literatury zaměřené na sociální sítě a elektronickou komunikaci. 2. Teoretická část: definice a pojetí sextingu, popis dalších rizikových komunikačních jevů spojených se sextingem, prevence - druhy, programy, projekty, doporučení pro rodiče a děti. 3. Praktická část: Stanovení výzkumu a jeho cílů; sběr dat - kvantitativní metodou (dotazník); vyhodnocení.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozšířené vydání. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0; KOŽÍŠEK, M., PÍSECKÝ, V. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5595-3;FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5046-0; VÁGNEROVÁ, K. Minimalizace šikany: praktické rady pro rodiče. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-912-5; ČERNÁ, A. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-6374-7; MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže: průvodce novým fenoménem. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5309-6; HULANOVÁ, L. Internetová kriminalita páchaná na dětech: psychologie internetové oběti, pachatele a kriminality. Praha: Triton, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-7387-545-9; Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje. Konference: Fenomén doby - kyberkriminalita (2. 11. 2016). ŠEVČÍKOVÁ, A. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6; KOPECKÝ, K. Rizika internetové komunikace v teorii a praxi: vybraná rizika používání internetu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-244-3571-8.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozšířené vydání. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0; KOŽÍŠEK, M., PÍSECKÝ, V. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5595-3;FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5046-0; VÁGNEROVÁ, K. Minimalizace šikany: praktické rady pro rodiče. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-912-5; ČERNÁ, A. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-6374-7; MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže: průvodce novým fenoménem. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5309-6; HULANOVÁ, L. Internetová kriminalita páchaná na dětech: psychologie internetové oběti, pachatele a kriminality. Praha: Triton, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-7387-545-9; Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje. Konference: Fenomén doby - kyberkriminalita (2. 11. 2016). ŠEVČÍKOVÁ, A. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6; KOPECKÝ, K. Rizika internetové komunikace v teorii a praxi: vybraná rizika používání internetu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-244-3571-8.