V rámci mé bakalářské práce jsem navrhla pět výtvarných aktivit, které mají pozitivně podpořit vztahy marginalizované skupiny jedinců. Aktivity vycházejí z artefiletiky. Dále podporují výtvarné vyjádření jedinců a jejich komunikační dovednosti.
Anotace v angličtině
As part of my bachelor thesis, I have designed five creative activities to positively support the relationships of a marginalized group of individuals. Activities are based on artefiletics. They further support the visual expression of individuals and their communication skills.
Klíčová slova
skupina, artefiletika, mentální postižení, tvorba, street art, malba
Klíčová slova v angličtině
group, artefiletic, mental disability, creation, street art, painting
Rozsah průvodní práce
34 s. (61 500 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V rámci mé bakalářské práce jsem navrhla pět výtvarných aktivit, které mají pozitivně podpořit vztahy marginalizované skupiny jedinců. Aktivity vycházejí z artefiletiky. Dále podporují výtvarné vyjádření jedinců a jejich komunikační dovednosti.
Anotace v angličtině
As part of my bachelor thesis, I have designed five creative activities to positively support the relationships of a marginalized group of individuals. Activities are based on artefiletics. They further support the visual expression of individuals and their communication skills.
Klíčová slova
skupina, artefiletika, mentální postižení, tvorba, street art, malba
Klíčová slova v angličtině
group, artefiletic, mental disability, creation, street art, painting
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury.
2. Hospitace ve speciálním zařízení.
3. Příprava cyklu výtvarných aktivit pro marginilizovanou skupinu.
4. Realizace výtvarných dílen.
5. Reflexe.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury.
2. Hospitace ve speciálním zařízení.
3. Příprava cyklu výtvarných aktivit pro marginilizovanou skupinu.
4. Realizace výtvarných dílen.
5. Reflexe.
Seznam doporučené literatury
BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-705-4.
FISHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
FIŠER, HAVLÍK, HORÁČEK. Slovem, akcí, obrazem. Brno: Muni press, 2012. ISBN 978-80-210-5389-2.
GÉRINGOVÁ, Jitka. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-394-3.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jitka. Street art. Ústí nad Labem: UJEP, 2014. ISBN 978-80-7414-651-0.
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
SLAVÍK, Jan. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-7066-268-9.
SLAVÍK, Jan. Současná arteterapie v České republice a v zahraničí = Art therapy today in the Czech Republic and abroad. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 80-7290-004-8.
Seznam doporučené literatury
BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-705-4.
FISHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
FIŠER, HAVLÍK, HORÁČEK. Slovem, akcí, obrazem. Brno: Muni press, 2012. ISBN 978-80-210-5389-2.
GÉRINGOVÁ, Jitka. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-394-3.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jitka. Street art. Ústí nad Labem: UJEP, 2014. ISBN 978-80-7414-651-0.
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
SLAVÍK, Jan. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-7066-268-9.
SLAVÍK, Jan. Současná arteterapie v České republice a v zahraničí = Art therapy today in the Czech Republic and abroad. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 80-7290-004-8.