Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část, je zaměřena
na vymezení pojmů obsažených v názvu práce, tedy vývoj dítěte předškolního věku, dosa-hování klíčových kompetencí v tomto období v souladu s Rámcovým vzdělávacím progra-mem pro předškolní vzdělávání, důležitost hračky a její vznik a vývoj.
V praktické části je popsán proces tvorby knihy a manuálu pro rodiče a její ověření v praxi.
Cílem práce je vytvořit funkční interaktivní textilní knihu, která bude v souladu s RVP PV a vzhledem a provedením bude vybízet děti k další činnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into two parts. The first, teoretical part, is focused
on definition of concepts contained in the name of the bachelor thesis, consequently the development of the preschool child, achievement of the key competences in this age according to framework educational programme for preschool education, importance of the toy and its creation and evolution.
In the practical part there is described the creative process and the leaflet for parents and the book verification in practice.
The aim of the work is to create functional interactive fabric book, which will be
according to FEP PSE and by its look and the performance will stimulate children to be active.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část, je zaměřena
na vymezení pojmů obsažených v názvu práce, tedy vývoj dítěte předškolního věku, dosa-hování klíčových kompetencí v tomto období v souladu s Rámcovým vzdělávacím progra-mem pro předškolní vzdělávání, důležitost hračky a její vznik a vývoj.
V praktické části je popsán proces tvorby knihy a manuálu pro rodiče a její ověření v praxi.
Cílem práce je vytvořit funkční interaktivní textilní knihu, která bude v souladu s RVP PV a vzhledem a provedením bude vybízet děti k další činnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into two parts. The first, teoretical part, is focused
on definition of concepts contained in the name of the bachelor thesis, consequently the development of the preschool child, achievement of the key competences in this age according to framework educational programme for preschool education, importance of the toy and its creation and evolution.
In the practical part there is described the creative process and the leaflet for parents and the book verification in practice.
The aim of the work is to create functional interactive fabric book, which will be
according to FEP PSE and by its look and the performance will stimulate children to be active.
literatura - historie a vývoj textilních hraček
literatura - vývoj dítěte - aktivity vhodné pro děti předškolního věku, znalosti, dovednosti
literatura - normy a certifikace materiálů určených pro děti
současní tvůrci textilních hraček (nadnárodní koncerny i jednotliví výtvarníci)
návrh textilní knihy, její realizace a ověření v praxi
konzultace projektu v PPP
fotodokumentace procesu tvorby knihy a jejího ověření v praxi
průběžné konzultace s vedoucí práce
Zásady pro vypracování
literatura - historie a vývoj textilních hraček
literatura - vývoj dítěte - aktivity vhodné pro děti předškolního věku, znalosti, dovednosti
literatura - normy a certifikace materiálů určených pro děti
současní tvůrci textilních hraček (nadnárodní koncerny i jednotliví výtvarníci)
návrh textilní knihy, její realizace a ověření v praxi
konzultace projektu v PPP
fotodokumentace procesu tvorby knihy a jejího ověření v praxi
průběžné konzultace s vedoucí práce
Seznam doporučené literatury
Vágnerová, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Gruber, David. Jak rozvíjet inteligenci svého dítěte. 5. vyd. Ostrava: Gruber - TDP, 2013. 217 s. ISBN 978-80-85624-98-4.
Skarlantová, Jana a Vechová, Marie. Textilní výtvarné techniky. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005. 208 s. ISBN 80-7238-319-1.
Smolíková, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dotisk 1., upr. vyd. [i.e. 2. vyd.]. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. 48 s. ISBN 978-80-87000-33-5.
Bytešníková, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 200 s. ISBN 978-80-210-4454-8.
Fuchs, Eduard, ed., Lišková, Hana a Zelendová, Eva. Rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku: metodický průvodce [CD-ROM]. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2015. ISBN 978-80-7015-566-0
Mišurcová, Věra, Fixl, Viktor a Fišer, Jiří. Hra a hračka v životě dítěte. 1. vyd. Praha: SPN, 1980. 143 s., [4] s. barev. obr. příl. Knihy pro rodiče.
Seznam doporučené literatury
Vágnerová, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Gruber, David. Jak rozvíjet inteligenci svého dítěte. 5. vyd. Ostrava: Gruber - TDP, 2013. 217 s. ISBN 978-80-85624-98-4.
Skarlantová, Jana a Vechová, Marie. Textilní výtvarné techniky. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005. 208 s. ISBN 80-7238-319-1.
Smolíková, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dotisk 1., upr. vyd. [i.e. 2. vyd.]. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. 48 s. ISBN 978-80-87000-33-5.
Bytešníková, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 200 s. ISBN 978-80-210-4454-8.
Fuchs, Eduard, ed., Lišková, Hana a Zelendová, Eva. Rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku: metodický průvodce [CD-ROM]. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2015. ISBN 978-80-7015-566-0
Mišurcová, Věra, Fixl, Viktor a Fišer, Jiří. Hra a hračka v životě dítěte. 1. vyd. Praha: SPN, 1980. 143 s., [4] s. barev. obr. příl. Knihy pro rodiče.