Bakalářská práce je zaměřena na testování rychlostních a koordinačních předpokladů u hráčů rekreační a výkonnostní formy tenisu ve věku 9 12 let.
Hlavním cílem této práce je přispět k řešení problematiky stanovením rozdílů v úrovni rychlostních a koordinačních předpokladů u hráčů rekreační a výkonnostní formy tenisu ve věku 9 12 let.
Teoretická část je zaměřena na charakteristiku tenisu ze všeobecného hlediska, na základní charakteristiku motorického vývoje vybrané testované skupiny dětí, tedy mladší a starší školní věk a v neposlední řadě na charakteristiku základních pohybových schopností, především rychlostních a koordinačních, které jsou testovány v praktické části práce.
V praktické části bude pomocí sběru dat získaných prostřednictvím standardizovaných testů (vějíř, kružítko, běh k postranním čarám, švihadlo, oběh tenisového dvorce) a následných statistických výpočtů zjištěno jaké jsou rozdíly v rychlostních a koordinačních předpokladech mezi hráči rekreační a výkonnostní formy tenisu ve věku 9 12 let.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on testing of the speed and coordination prerequisites of the recreational and performance tennis players at the age of 9-12 years.
The aim of this bachelor thesis is to contribute to solve the problems by determining the differences in the level of the speed and coordination prerequisites of the recreational and performance tennis players at the age of 9-12 years.
The theoretical part is consisted of the characteristic of tennis, the motor development of the chosen group of children which is group of children aged 9 to 12.
The focus is also put on the characteristic of motor abilities and their categories the speed and coordination abilities which are used for the testing.
The aim of practical part is to collect data of each tennis player by standardized tests (spider test,compasses,run to the side lines,jump-rope,tennis court circulation)
and subsequently with the help of statistic calculation find out the statistically significant differences and size effect differences in the speed and coordination prerequisites between the recreational and performance tennis players at the age of 9-12 years.
Klíčová slova
tenis, rychlost, koordinace, zátěžová diagnostika
Klíčová slova v angličtině
tennis, speed, coordination, load diagnostics
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na testování rychlostních a koordinačních předpokladů u hráčů rekreační a výkonnostní formy tenisu ve věku 9 12 let.
Hlavním cílem této práce je přispět k řešení problematiky stanovením rozdílů v úrovni rychlostních a koordinačních předpokladů u hráčů rekreační a výkonnostní formy tenisu ve věku 9 12 let.
Teoretická část je zaměřena na charakteristiku tenisu ze všeobecného hlediska, na základní charakteristiku motorického vývoje vybrané testované skupiny dětí, tedy mladší a starší školní věk a v neposlední řadě na charakteristiku základních pohybových schopností, především rychlostních a koordinačních, které jsou testovány v praktické části práce.
V praktické části bude pomocí sběru dat získaných prostřednictvím standardizovaných testů (vějíř, kružítko, běh k postranním čarám, švihadlo, oběh tenisového dvorce) a následných statistických výpočtů zjištěno jaké jsou rozdíly v rychlostních a koordinačních předpokladech mezi hráči rekreační a výkonnostní formy tenisu ve věku 9 12 let.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on testing of the speed and coordination prerequisites of the recreational and performance tennis players at the age of 9-12 years.
The aim of this bachelor thesis is to contribute to solve the problems by determining the differences in the level of the speed and coordination prerequisites of the recreational and performance tennis players at the age of 9-12 years.
The theoretical part is consisted of the characteristic of tennis, the motor development of the chosen group of children which is group of children aged 9 to 12.
The focus is also put on the characteristic of motor abilities and their categories the speed and coordination abilities which are used for the testing.
The aim of practical part is to collect data of each tennis player by standardized tests (spider test,compasses,run to the side lines,jump-rope,tennis court circulation)
and subsequently with the help of statistic calculation find out the statistically significant differences and size effect differences in the speed and coordination prerequisites between the recreational and performance tennis players at the age of 9-12 years.
Klíčová slova
tenis, rychlost, koordinace, zátěžová diagnostika
Klíčová slova v angličtině
tennis, speed, coordination, load diagnostics
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a studium odborné literatury 2. Zpracování teoretických východisek práce 3. Stanovení cílů, úkolů a hypotéz práce 4. Výběr testové baterie 5. Provedení průřezového šetření a testování rychlostních a koordinačních schopností 6. Zpracování výsledků 7. Hodnocení 8. Diskuze 9. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a studium odborné literatury 2. Zpracování teoretických východisek práce 3. Stanovení cílů, úkolů a hypotéz práce 4. Výběr testové baterie 5. Provedení průřezového šetření a testování rychlostních a koordinačních schopností 6. Zpracování výsledků 7. Hodnocení 8. Diskuze 9. Závěr
Seznam doporučené literatury
PERIČ, Tomáš a Josef DOVALIL. Sportovní trénink. Praha: Grada, 2010. Fitness, síla, kondice. ISBN 978-80-247-2118-7. NYKODÝM, Jiří. Teorie a didaktika sportovních her. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4042-4. NOVOTNÝ, František. Stručný přehled dějin tělesné výchovy a sportu. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2006. Skripta. ISBN 80-7044-833-4. MĚKOTA, Karel a Jiří NOVOSAD. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. Učebnice. ISBN 80-244-0981-X. DOVALIL, Josef. Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia, 2002. ISBN 80-7033-760-5. ČELIKOVSKÝ, Stanislav. Antropomotorika: pro studující tělesnou výchovu. 3., přeprac. vyd. Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23248-5. MĚKOTA, Karel a Petr BLAHUŠ. Motorické testy v tělesné výchově. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. KARAS, Vladimír, Stanislav OTÁHAL a Petr SUŠANKA. Biomechanika tělesných cvičení. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-20554-2. TÁBORSKÝ, František. Sportovní hry II: základní pravidla, organizace, historie. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1330-6. VANĚK, Miroslav, Antonín RYCHTECKÝ, Václav HOŠEK a Pavel SLEPIČKA. Psychologie sportu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980. LINHARTOVÁ, Denisa. Tenis. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2703-5. LANGEROVÁ, Martina a Blanka HEŘMANOVÁ. Tenis a děti. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1256-3. HOSKINS-BURNEY, Tina a Lex CARRINGTON. Tenisové drily. Přeložil Jaroslav ŠTOLC. Brno: CPress, 2015. ISBN 978-80-264-0814-7. HAVEL, Zdeněk, Ivan POKORNÝ a František NOVOTNÝ. Kapitoly z teoretických, fyziologických a psychologických základů tělesné kultury: učitelství I. stupně ZŠ - volitelná tělesná výchova. Ústí n. L.: Pedagogická fakulta Ústí n. L., 1984. DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. 2. oprav. vyd. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-251-3. NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. Praha: Academia, 1995. ISBN 80-200-0525-0. SILBERNAGL, Stefan a Agamemnon DESPOPOULOS. Atlas fyziologie člověka. Vyd. 1. české. Přeložil Eliana TRÁVNÍČKOVÁ, ilustroval Wolf-Rüdiger GAY, ilustroval Barbara GAY. Praha: Avicenum, 1984. LINC, Rudolf. Biologie člověka pro pedagogické fakulty. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970.
Seznam doporučené literatury
PERIČ, Tomáš a Josef DOVALIL. Sportovní trénink. Praha: Grada, 2010. Fitness, síla, kondice. ISBN 978-80-247-2118-7. NYKODÝM, Jiří. Teorie a didaktika sportovních her. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4042-4. NOVOTNÝ, František. Stručný přehled dějin tělesné výchovy a sportu. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2006. Skripta. ISBN 80-7044-833-4. MĚKOTA, Karel a Jiří NOVOSAD. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. Učebnice. ISBN 80-244-0981-X. DOVALIL, Josef. Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia, 2002. ISBN 80-7033-760-5. ČELIKOVSKÝ, Stanislav. Antropomotorika: pro studující tělesnou výchovu. 3., přeprac. vyd. Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23248-5. MĚKOTA, Karel a Petr BLAHUŠ. Motorické testy v tělesné výchově. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. KARAS, Vladimír, Stanislav OTÁHAL a Petr SUŠANKA. Biomechanika tělesných cvičení. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-20554-2. TÁBORSKÝ, František. Sportovní hry II: základní pravidla, organizace, historie. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1330-6. VANĚK, Miroslav, Antonín RYCHTECKÝ, Václav HOŠEK a Pavel SLEPIČKA. Psychologie sportu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980. LINHARTOVÁ, Denisa. Tenis. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2703-5. LANGEROVÁ, Martina a Blanka HEŘMANOVÁ. Tenis a děti. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1256-3. HOSKINS-BURNEY, Tina a Lex CARRINGTON. Tenisové drily. Přeložil Jaroslav ŠTOLC. Brno: CPress, 2015. ISBN 978-80-264-0814-7. HAVEL, Zdeněk, Ivan POKORNÝ a František NOVOTNÝ. Kapitoly z teoretických, fyziologických a psychologických základů tělesné kultury: učitelství I. stupně ZŠ - volitelná tělesná výchova. Ústí n. L.: Pedagogická fakulta Ústí n. L., 1984. DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. 2. oprav. vyd. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-251-3. NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. Praha: Academia, 1995. ISBN 80-200-0525-0. SILBERNAGL, Stefan a Agamemnon DESPOPOULOS. Atlas fyziologie člověka. Vyd. 1. české. Přeložil Eliana TRÁVNÍČKOVÁ, ilustroval Wolf-Rüdiger GAY, ilustroval Barbara GAY. Praha: Avicenum, 1984. LINC, Rudolf. Biologie člověka pro pedagogické fakulty. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970.