Diplomová práce řeší téma regionálních produktů ve spojení s jejich vazbou na tradiční oblasti jejich výroby na celém území Česka. Cílem práce je zmapování současné skladby certifikovaných regionálních produktů, jejich porovnání s odvětvovou strukturou ze 30. let 20. století a nalezení prostorových zákonitostí, které formují současné územní rozložení regionálních produktů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of regional products in connection with their relation to traditional regions of manufacturing in Czechia. The aim is to map the current composition of certificated regional products and their relation to sectoral structure in 1930s and to find spatial patterns, which form the current distribution of regional products.
Klíčová slova
regionální produkt, regionální značky, regionální rozvoj, komodifikace venkova
Diplomová práce řeší téma regionálních produktů ve spojení s jejich vazbou na tradiční oblasti jejich výroby na celém území Česka. Cílem práce je zmapování současné skladby certifikovaných regionálních produktů, jejich porovnání s odvětvovou strukturou ze 30. let 20. století a nalezení prostorových zákonitostí, které formují současné územní rozložení regionálních produktů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of regional products in connection with their relation to traditional regions of manufacturing in Czechia. The aim is to map the current composition of certificated regional products and their relation to sectoral structure in 1930s and to find spatial patterns, which form the current distribution of regional products.
Klíčová slova
regionální produkt, regionální značky, regionální rozvoj, komodifikace venkova
V úvodu diplomové práce bude určen cíl, výzkumné otázky a použité metody. Cílem práce bude zmapování výskytu certifikovaných regionálních produktů na území Česka a jejich porovnání s odvětvovou strukturou z počátku 30. let minulého století. Dalším cílem bude také pokusit se o nalezení prostorových zákonitostí, které formují současnou prostorovou distribuci výrobců regionálních produktů. Teoretická část diplomové práce bude analyzovat téma regionálního rozvoje, regionální identity, značení regionálních produktů. Praktická část diplomové práce pak posoudí závislost regionálních produktů na tradičních výrobních odvětví a určí, zda vznikají nějaké nové pravidelnosti v rozložení regionálních produktů. Na závěr budou zodpovězeny výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
V úvodu diplomové práce bude určen cíl, výzkumné otázky a použité metody. Cílem práce bude zmapování výskytu certifikovaných regionálních produktů na území Česka a jejich porovnání s odvětvovou strukturou z počátku 30. let minulého století. Dalším cílem bude také pokusit se o nalezení prostorových zákonitostí, které formují současnou prostorovou distribuci výrobců regionálních produktů. Teoretická část diplomové práce bude analyzovat téma regionálního rozvoje, regionální identity, značení regionálních produktů. Praktická část diplomové práce pak posoudí závislost regionálních produktů na tradičních výrobních odvětví a určí, zda vznikají nějaké nové pravidelnosti v rozložení regionálních produktů. Na závěr budou zodpovězeny výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
HEŘMANOVÁ, E. a kol. 2009. Kulturní regiony a geografie kultury: kulturní reálie a kultura v regionech Česka. Praha: ASPI, 2009, 348 s.
KAŠKOVÁ, M., KUČERA, Z., CHROMÝ, P. 2016. Místo a značka: place branding a problémy jeho konceptualizace [Place and brand: place branding and problems of its conceptualisation]. Informace ČGS, 35, 2, 116. ISSN 1213-1075.
MESSELY L., DESSEIN J., LAUWERS L. 2010. Regional identity in rural development: Three case studies of regional branding. Apstract: Applied Studies in Agribusiness and Commerce.Vol. 4, 19-24.
PAASI, A. 2003. Region and Place: Regional identity in a question. Progress in Human Geography, Vol. 27, 4, 475-485.
PIKE, A. 2011. Brands and Branding Geographies. Edward Elgar, Cheltenham, 356 s.
WOODS, M. 2011. Rural. London New York: Routledge, 336 s.
Seznam doporučené literatury
HEŘMANOVÁ, E. a kol. 2009. Kulturní regiony a geografie kultury: kulturní reálie a kultura v regionech Česka. Praha: ASPI, 2009, 348 s.
KAŠKOVÁ, M., KUČERA, Z., CHROMÝ, P. 2016. Místo a značka: place branding a problémy jeho konceptualizace [Place and brand: place branding and problems of its conceptualisation]. Informace ČGS, 35, 2, 116. ISSN 1213-1075.
MESSELY L., DESSEIN J., LAUWERS L. 2010. Regional identity in rural development: Three case studies of regional branding. Apstract: Applied Studies in Agribusiness and Commerce.Vol. 4, 19-24.
PAASI, A. 2003. Region and Place: Regional identity in a question. Progress in Human Geography, Vol. 27, 4, 475-485.
PIKE, A. 2011. Brands and Branding Geographies. Edward Elgar, Cheltenham, 356 s.
WOODS, M. 2011. Rural. London New York: Routledge, 336 s.