Bakalářská práce se zabývá výukou in-line bruslení dětí v předškolním věku
s přihlédnutím k jejich vývojovým procesům v této fázi života. Cílem této práce je přispět k objasnění metodiky in-line bruslení a zjistit, zda je pozměněná metodika se zaměřením na hru a prevenci poranění efektivní a adekvátní, a zda koresponduje s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní věk, vydaným Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Teoretická část se věnuje vymezení a přiblížení vývojových procesů předškolního věku na jedné straně, na straně druhé specifikacím výuky tělesné výchovy
a rizikům s ní spojenými. Praktická část podrobně popisuje klasickou metodiku in-line bruslení a porovnává ji v kontrastu s metodikou pozměněnou pro potřeby výuky dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
This thesis focuces on the in-line skateing education of a children in preschool age with regard to the developmental processes of this age group. The aim of this thesis is the discover, whether the change methodic with focus on game and injury prevention is efficient and adequate for the age group, as well as if it coresponds eith the Framework education program for preschool education published by the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic. Theoretical part addresses the time delimination and development of preschool age on one hand, on the other it presents the specification of the physiscal education and its risks. The practical part describes the classical methodics of in-line skating and compares it to the changed methodics for the preschool age.
Klíčová slova
in-line bruslení, tělesná výchova, předškolní vzdělávání, pohybové aktivity, hra
Klíčová slova v angličtině
in-line skating, physical education, preschool education, physical activities, game
Rozsah průvodní práce
50 s. (82947 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá výukou in-line bruslení dětí v předškolním věku
s přihlédnutím k jejich vývojovým procesům v této fázi života. Cílem této práce je přispět k objasnění metodiky in-line bruslení a zjistit, zda je pozměněná metodika se zaměřením na hru a prevenci poranění efektivní a adekvátní, a zda koresponduje s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní věk, vydaným Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Teoretická část se věnuje vymezení a přiblížení vývojových procesů předškolního věku na jedné straně, na straně druhé specifikacím výuky tělesné výchovy
a rizikům s ní spojenými. Praktická část podrobně popisuje klasickou metodiku in-line bruslení a porovnává ji v kontrastu s metodikou pozměněnou pro potřeby výuky dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
This thesis focuces on the in-line skateing education of a children in preschool age with regard to the developmental processes of this age group. The aim of this thesis is the discover, whether the change methodic with focus on game and injury prevention is efficient and adequate for the age group, as well as if it coresponds eith the Framework education program for preschool education published by the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic. Theoretical part addresses the time delimination and development of preschool age on one hand, on the other it presents the specification of the physiscal education and its risks. The practical part describes the classical methodics of in-line skating and compares it to the changed methodics for the preschool age.
Klíčová slova
in-line bruslení, tělesná výchova, předškolní vzdělávání, pohybové aktivity, hra
Klíčová slova v angličtině
in-line skating, physical education, preschool education, physical activities, game
Zásady pro vypracování
1.Prostudovat směrnici děkana č.6/2015 o zadávání a odevzdání kvalifikační práce 2.Studium odborné literatury a odborných zdrojů
3.Zpracovat teoreticko-metodologická východiska(charakteristika věkového období, motorické schopnosti a dovednosti odpovídajicí věku, vybavení a bezpečnost na bruslích)
4.Stanovit cíl a úkoly práce
5.Zpracovat metodický materiál výuky in-line bruslení pro děti předškolního věku
6.Stanovit závěry a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1.Prostudovat směrnici děkana č.6/2015 o zadávání a odevzdání kvalifikační práce 2.Studium odborné literatury a odborných zdrojů
3.Zpracovat teoreticko-metodologická východiska(charakteristika věkového období, motorické schopnosti a dovednosti odpovídajicí věku, vybavení a bezpečnost na bruslích)
4.Stanovit cíl a úkoly práce
5.Zpracovat metodický materiál výuky in-line bruslení pro děti předškolního věku
6.Stanovit závěry a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
HAVEL, Z., HNÍZDIL, J. et al. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností, Banská Bystrica: UMB PF, 2010. ISBN: 978-80-8083-950-5. STAREC, P., VYCHODILOVÁ, R. Bezpečně a hravě na inline bruslích, Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5623-7. SMOLÍKOVÁ, K. et al., Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004. ISBN 80-87000-00-5. SUCHÁNKOVÁ, E., Hra a její využití v předškolním vzdělávání, Praha, Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0698-9. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie Dětství a dospívání. 2. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621531. HEROUT, T., Hravé inline bruslení 50 cvičení a her, Praha: INLINETALENT s.r.o., 2015.
Seznam doporučené literatury
HAVEL, Z., HNÍZDIL, J. et al. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností, Banská Bystrica: UMB PF, 2010. ISBN: 978-80-8083-950-5. STAREC, P., VYCHODILOVÁ, R. Bezpečně a hravě na inline bruslích, Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5623-7. SMOLÍKOVÁ, K. et al., Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004. ISBN 80-87000-00-5. SUCHÁNKOVÁ, E., Hra a její využití v předškolním vzdělávání, Praha, Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0698-9. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie Dětství a dospívání. 2. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621531. HEROUT, T., Hravé inline bruslení 50 cvičení a her, Praha: INLINETALENT s.r.o., 2015.