Bakalářská práce se zabývá využitím individuální reminiscenční terapie v domovech pro seniory. Autor se ve své práci zabývá přínosem reminiscenční terapie pro klienty. Zdůrazňuje význam vzpomínek při stáří, samotné vzpomínky i staří a jejich vliv u demence. Podrobněji se věnuje individuální terapii a jejího vlivu na životy klientů a personálu. Cílem práce bylo zhodnotit vliv terapie na seniory a jejich vztah k sobě samým, zdravotnickému personálu a ostatním klientům domova.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the use of individual reminiscence therapy in homes for the elderly. The author in her work deals with the contribution of the reminiscence therapy for clients. She stresses the importance of memories in old age, the memories themselves and old age and their effect on dementia. More detail is dedicated to individual therapy and its influence on the lives of clients and staff. The aim of the work was to evaluate the effect of therapy on the elderly and their relationship to themselves, medical staff and other clients of the home.
Bakalářská práce se zabývá využitím individuální reminiscenční terapie v domovech pro seniory. Autor se ve své práci zabývá přínosem reminiscenční terapie pro klienty. Zdůrazňuje význam vzpomínek při stáří, samotné vzpomínky i staří a jejich vliv u demence. Podrobněji se věnuje individuální terapii a jejího vlivu na životy klientů a personálu. Cílem práce bylo zhodnotit vliv terapie na seniory a jejich vztah k sobě samým, zdravotnickému personálu a ostatním klientům domova.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the use of individual reminiscence therapy in homes for the elderly. The author in her work deals with the contribution of the reminiscence therapy for clients. She stresses the importance of memories in old age, the memories themselves and old age and their effect on dementia. More detail is dedicated to individual therapy and its influence on the lives of clients and staff. The aim of the work was to evaluate the effect of therapy on the elderly and their relationship to themselves, medical staff and other clients of the home.
Teoretický rozbor ergoterapie v gerontologii, cíle a prostředky reminiscenční terapie. Specifické podmínky pro práci ergoterapeuta v domovech pro seniory, možnosti využití reminiscenční terapie individuálně či ve skupinách. Popis konkrétního zařízení, výběr vhodného klienta(klientů) a stanovení cílů, proč se u nich bude ergoterapie provádět a s jakým cílem. Podrobné vyšetření vybraného klienta se zvláštním zaměřením na kognitivní funkce, psychiku a sociální vztahy. Průběh intervence a dosažené výsledky, stanovení dlouhodobého plánu. Diskuse o významu reminiscenční terapie a vašich konkrétních zkušenostech s ní.
Zásady pro vypracování
Teoretický rozbor ergoterapie v gerontologii, cíle a prostředky reminiscenční terapie. Specifické podmínky pro práci ergoterapeuta v domovech pro seniory, možnosti využití reminiscenční terapie individuálně či ve skupinách. Popis konkrétního zařízení, výběr vhodného klienta(klientů) a stanovení cílů, proč se u nich bude ergoterapie provádět a s jakým cílem. Podrobné vyšetření vybraného klienta se zvláštním zaměřením na kognitivní funkce, psychiku a sociální vztahy. Průběh intervence a dosažené výsledky, stanovení dlouhodobého plánu. Diskuse o významu reminiscenční terapie a vašich konkrétních zkušenostech s ní.
Seznam doporučené literatury
E.Špaténková,B.Bolomská:Reminiscenční terapie.2011.K.Cingošová,K.Dvořáková:Knížka pro vzpomínání a procvičování paměti.2014.E.Klusoňová:Ergoterapie pro praxi.2011.M.Krivošíková:Úvod do ergoterapie.2011.Conrad,Joseph,1857-1924.Some reminiscences(elektronic resource)/by Joseph Conrad.Champaign,Ill.:Project Gutenberg,(199-?).1 online resource.ISBN 0585010196 (elektronic bk.)
Seznam doporučené literatury
E.Špaténková,B.Bolomská:Reminiscenční terapie.2011.K.Cingošová,K.Dvořáková:Knížka pro vzpomínání a procvičování paměti.2014.E.Klusoňová:Ergoterapie pro praxi.2011.M.Krivošíková:Úvod do ergoterapie.2011.Conrad,Joseph,1857-1924.Some reminiscences(elektronic resource)/by Joseph Conrad.Champaign,Ill.:Project Gutenberg,(199-?).1 online resource.ISBN 0585010196 (elektronic bk.)
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci "Využití reminiscenční terapie v ergoterapii u klientů v domově pro seniory". V bakalářské práci se zabývala využitím individuální reminiscenční terapie při práci s klienty v domovech pro seniory. Studentka se ve své práci zabývala přínosem reminiscenční terapie pro klienty. Zdůraznila význam vzpomínek při stáří, samotné vzpomínky i staří a jejich vliv u demence. Podrobněji představila individuální terapii a jejího vlivu na životy klientů a personálu. Cílem práce bylo zhodnotit vliv terapie na seniory a jejich vztah k sobě samým, zdravotnickému personálu a ostatním klientům domova. V Teoretické části se studentka zaměřila na problematiku stáří, demencí a reminiscenční terapii. V praktické části zpracovala 4 kazuistiky klientů Domova pro seniory Dobětice.
Studentka odpověděla na všechny otázky vedoucího práce i oponenta uspokojivě.
Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou dobře.
Otázky vedoucího práce a oponenta:
1) Vysvětlete rozdíl pojmů: kniha, mapa, cesta života (s- 25).
2) Popisujete tvorbu vzpomínkové krabice během několika dnů. Pracovala jste s klientkou i dále během tříměsíční praxe? Jaké dostala instrukce k užívání krabice?
3) Tři pacientky měly děti, zřejmě i vnoučata či pravnoučata. Jak se tyto vztahy projevují v životním příběhu?
4) V diskusi zdůrazňujete výhody individuální reminiscence proti skupinové. Uveďte naopak přednosti skupinové.
5) Ptáte se, zda klientky navštěvovaly ?sbor?. Proč? Pěvecký, církevní či jaký?
Náměty do diskuse, doplňující otázky:
6) Vysvětlete přínos reminiscenční terapie pro práci ergoterapeuta.
7) Vysvětlete výhody a nevýhody skupinové a individuální reminiscence.