Studenti jsou důležitým segmentem z pohledu bankovních institucí, jelikož budou v budoucnosti tvořit klientskou základnu bank. V současné době je na českém trhu bankovních institucí několik bank, které mají speciální nabídku zaměřenou na tento segment. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou preference studentů při výběru bankovního účtu, a zda existují rozdíly v preferencích studentů podle velikosti obce, ve které bydlí.
Pro zjištění preferencí a analýzu chování studentů na trhu bankovních účtů bylo provedeno dotazníkové šetření na středních školách. Zkoumalo se především, co je důvodem založení účtu, jaké služby a parametry účtů jsou pro studenty užitečné (důležité) a jak často studenti využívají jednotlivé bankovní služby. Získaná data byla vyhodnocena za pomoci základních statistických metod (četností a kombinačního třídění) a korelace. Za použití korelace bylo zjištěno, že čím víc studenty ovlivňují při zakládání účtu jejich rodiče, tím méně studenti sledují nabídky bank na trhu. Porovnání výsledných preferencí studentů s parametry studentských účtů na trhu ukázalo, jak banky splňují požadavky studentů a jaké je konkurenční prostředí bank v oblasti studentských účtů.
Anotace v angličtině
Students are an important segment in terms of banking institutions, because they will form the client base of banks in the future. There currently are some banks that have a special offer focused on this segment on the Czech market of banking institutions. The aim of this work is to determine what students prefer when they choose their bank accounts and whether these preferences differ according to the size of a municipality the students live in.
To determine the preferences and analyze students' behavior on the market of bank accounts a survey was carried out in secondary schools. The main concerns were - what are the reasons for opening the account, what services and accounts parameters are useful (important) for students and how often students use individual banking services. The data were analyzed with the help of basic statistics methods (frequency and combinatorial classification) and correlation. Via correlation we concluded that the more the students are influenced by their parents when creating bank account, the less they follow bank offers on the market. Comparison of the preferences of students and student accounts parameters on the market showed how banks comply with the demands of the students and how competitive banks are in the area of student accounts.
Klíčová slova
Bankovní účet, chování spotřebitelů, spotřební predispozice, konkurence
Klíčová slova v angličtině
Bank account, consumer behavior, consumer predisposition, competition
Rozsah průvodní práce
42 s. + 16 s. (77 657 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Studenti jsou důležitým segmentem z pohledu bankovních institucí, jelikož budou v budoucnosti tvořit klientskou základnu bank. V současné době je na českém trhu bankovních institucí několik bank, které mají speciální nabídku zaměřenou na tento segment. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou preference studentů při výběru bankovního účtu, a zda existují rozdíly v preferencích studentů podle velikosti obce, ve které bydlí.
Pro zjištění preferencí a analýzu chování studentů na trhu bankovních účtů bylo provedeno dotazníkové šetření na středních školách. Zkoumalo se především, co je důvodem založení účtu, jaké služby a parametry účtů jsou pro studenty užitečné (důležité) a jak často studenti využívají jednotlivé bankovní služby. Získaná data byla vyhodnocena za pomoci základních statistických metod (četností a kombinačního třídění) a korelace. Za použití korelace bylo zjištěno, že čím víc studenty ovlivňují při zakládání účtu jejich rodiče, tím méně studenti sledují nabídky bank na trhu. Porovnání výsledných preferencí studentů s parametry studentských účtů na trhu ukázalo, jak banky splňují požadavky studentů a jaké je konkurenční prostředí bank v oblasti studentských účtů.
Anotace v angličtině
Students are an important segment in terms of banking institutions, because they will form the client base of banks in the future. There currently are some banks that have a special offer focused on this segment on the Czech market of banking institutions. The aim of this work is to determine what students prefer when they choose their bank accounts and whether these preferences differ according to the size of a municipality the students live in.
To determine the preferences and analyze students' behavior on the market of bank accounts a survey was carried out in secondary schools. The main concerns were - what are the reasons for opening the account, what services and accounts parameters are useful (important) for students and how often students use individual banking services. The data were analyzed with the help of basic statistics methods (frequency and combinatorial classification) and correlation. Via correlation we concluded that the more the students are influenced by their parents when creating bank account, the less they follow bank offers on the market. Comparison of the preferences of students and student accounts parameters on the market showed how banks comply with the demands of the students and how competitive banks are in the area of student accounts.
Klíčová slova
Bankovní účet, chování spotřebitelů, spotřební predispozice, konkurence
Klíčová slova v angličtině
Bank account, consumer behavior, consumer predisposition, competition
Zásady pro vypracování
Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou preference studentů při výběru bankovního účtu, a zda existují rozdíly v preferencích studentů podle velikosti bydliště. Dále bude provedena komparace preferencí studentů s parametry bankovních účtů, která pomůže zjistit, zda je v současné době na trhu takový produkt, který nejvíce odpovídá očekáváním studentů.
Struktura (obsah) práce:
1. Chování spotřebitelů
2. Konkurenční prostředí studentských účtů bank
3. Zhodnocení preferencí studentů
Zásady pro vypracování
Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou preference studentů při výběru bankovního účtu, a zda existují rozdíly v preferencích studentů podle velikosti bydliště. Dále bude provedena komparace preferencí studentů s parametry bankovních účtů, která pomůže zjistit, zda je v současné době na trhu takový produkt, který nejvíce odpovídá očekáváním studentů.
Struktura (obsah) práce:
1. Chování spotřebitelů
2. Konkurenční prostředí studentských účtů bank
3. Zhodnocení preferencí studentů
Seznam doporučené literatury
Baňařová, M. (2014). Students' Satisfaction as a Competitive Advantage in the Financial Products Market: A Comparative Study. Journal Of Competitiveness, 6(1), 104-123. doi:10.7441/joc.2014.01.07
Boučková, J. (2003). Marketing (1. vyd.). Praha: Beck.
Kincl, J. (2004). Marketing podle trhů (1. vyd.). Praha: Alfa Publishing.
Mahmoud, M. A., Tweneboah-Koduah, E. Y., & Danku, C. E. (2011). Key Motivations for Bank Loyalty Among University Students in Ghana. Journal Of Marketing Development & Competitiveness, 5(4), 96-107.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují (1. vyd.). Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Baňařová, M. (2014). Students' Satisfaction as a Competitive Advantage in the Financial Products Market: A Comparative Study. Journal Of Competitiveness, 6(1), 104-123. doi:10.7441/joc.2014.01.07
Boučková, J. (2003). Marketing (1. vyd.). Praha: Beck.
Kincl, J. (2004). Marketing podle trhů (1. vyd.). Praha: Alfa Publishing.
Mahmoud, M. A., Tweneboah-Koduah, E. Y., & Danku, C. E. (2011). Key Motivations for Bank Loyalty Among University Students in Ghana. Journal Of Marketing Development & Competitiveness, 5(4), 96-107.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují (1. vyd.). Praha: Grada Publishing.